![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 3 januari 2005 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 25
|
Bedankt allen voor het geweldige leesvoer over de P/P systemen! Oja Michiel, ik ben geen reclame bureau in dit topic Ik heb ondertussen ook niet stil gezeten en kan met wat beeld materiaal voor de dag komen. Zoals Michiel al aan gaf valt het echt niet mee allemaal, alles wat je doet heeft wel weer consequenties voor ergens anders. Zoals je in de eerste twee tijdelijke opzetten ziet is dat layout optie 2 erg lastig gaat worden. De maingear zit laag in het frame waardoor de motor heel erg laag uit komt, met gevolg dat de lipo's er niet meer zo mooi onder passen. Zelf vind ik beide erg lelijk dus wees niet bang... Layout optie 1 zou nog wel kunnen. Boebah : ![]() Boebah : ![]() Vervolgens heb ik me maar gefocust op layout optie 4. Het moet allemaal NET mogelijk zijn met de linkage, om er zeker van te zijn ben ik begonnen aan een 3D model m.b.v. Sketch-up Pro. Dit gaat nog wel even duren voor alles uitgetekend is, dus even geduld. Opzet layout 4 : ![]() Het gene waar ik mij grote zorgen om maak is het bepalen van het zwaartepunt.. Als de lipo’s te ver naar achteren moeten dan gaat dit hele feest al niet door. Links de “voorplaat” die haaks op de zijplaten voorop zit. Natuurlijk goed gejat uit het ontwerp van Michiel. Probleem is dat de voorste canopy mount precies bij de lipo uit komt.. Tell me what you think! Tjerk
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2006 Locatie: Hardenberg(OV) Leeftijd: 36
|
Hey Tjerk, Zo even een gedachte, zoals je tekening aantoont zitten de lipo's erg dicht tegen de motor geplaatst bij optie 2. Zo te zien is de reden daarachter de bevestiging van je landinggestel. Zou je deze misschien anders kunnen monteren waardoor je meer ruimte krijgt naar beneden toe? Bijvoorbeeld door de skids aan de zijkant vast te zetten in plaats van doorlopend naar de andere skid. Misschien zou je zelfs iets kunnen maken waarbij je de lipo's van onder tegen je frame aan monteert? Ik kan niet zien waar je kap eindigt maar misschien kan je op die manier een constructie bedenken waarbij je zelfs lipo's kan wisselen zonder de kap er af te hoeven halen... Jou zou dan kunnen denken aan een U-frame met de opening naar onder. Zwaartepunt is dan altijd juist instelbaar, de layout is praktisch, en je hoeft weinig aan je linkage te wijzigen. Gr, Roy P.s. Ik weet niet of je bekend bent met Inventor, maar daar kan je je 2D autoCAD frames inladen en omzetten naar 3D, kan je het nodige werk schelen...
__________________ ( Vario Ecureuil Electric / FF9 2,4Ghz / Vario Schweizer 300 Electric ) http://www.royceweb.com |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
Tjerk, even een frisse gedachte: kijk eens of je ermee weg komt ald de beide accupacks aan de zijkanten van je frame gemonteerd worden, zegmaar ter hoogte van de motor. Accu's wisselen is dan echt peanuts. En ook met deze methode maak je het zwaarte punt hoger. Het is alleen te hopen dat je met de totale breedte wegkomt. Overigens heb ik niet het idee dat een hoger zwaarte punt de vliegeigenschappen drastiesch veranderd: de heli rolt toch altijd om zijn eigen zwaarte punt en niet om de rotorkop, maar dit terzijde........... Steven
__________________ Met die ouwe meuk, ging dat toch best leuk! Zteven! does F3c!!! Team Twente! www.dutchf3c.nl |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Bedankt heren voor de reacties! Bart, mooi is anders. Mijn hoofd motto is altijd "het oog wil ook wat" en dit wil mijn oog niet zien. Mensen moeten straks naar mijn heli kijken en denken van "Verrek! Dat is een mooi ding, welke heli is dat?" Het moet eruit zien alsof het allemaal zo de bedoeling was en alsof hij rechtstreeks bij JR vandaan komt. Dan pas is mijn missie geslaagd. Dat doet hij zo sowiezo niet. Laurens, er is nog zat elektro over die nog een plekje moet hebben, denk aan de reciever, ESC en de V-bar main unit. De indeling van deze elektra is de volgende stap, eerst bepalen hoe de hoofdindeling gaat worden. Het is zeker geen bijzaak, maar first things first. Roy, bedankt voor het meedenken, dit zijn de reacties waar ik op zit te wachten! Super! Het is inderdaad het onderstel wat er voor zorgt dat de lipo's zo ver omhoog moeten. Er zitten plastic blokjes aan de zijkant van het frame (in rood getekend) en deze zijn naar mijn idee wel belangrijk voor de stevigheid en wil ze dus ook graag handhaven. Ik heb al naar een andere oplossing zitten kijken, maar kan zo 1 2 3 niks verzinnen. " Bijvoorbeeld door de skids aan de zijkant vast te zetten in plaats van doorlopend naar de andere skid. " Deze begrijp ik niet helemaal, zou je het misschien kunnen verduidelijken mbv een schetsje? Het "U-frame" heb ik ook aan zitten denken, maar dat ontwerp laat het niet toe om de 2 packs achter elkaar te plaatsen. Iets wat ik uit oogpunt van esthetica wel graag wil! Met sketch-up is het ook mogelijk A-cad in te laden, dus dat komt wel goed Steven, packs aan de buitenkant valt niet binnen mijn beeld van de juiste esthetica, daarnaast is dat "te makkelijk". Vaak is de makkelijkste ook de beste oplossing, maar probeer eerst het onderste uit de kan te halen met layout 4. "Ik zou zeggen ga voor the max!" Blijf dan ook bij je statement! Niemand input over de opzet van layout 4? Groenten, Tjerk
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl Laatst gewijzigd door Lazerbeak; 3 september 2009 om 13:19 |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2008 Locatie: Limburg Leeftijd: 27
|
Het oogt wilt indd ook wat, maar het moet wel haalbaar en praktisch blijven. Ik ben, met heli's, meer van de praktische kant Optie 4 is het mooiste maar, je komt met de linkage in de problemen op de exacte plekken? Zo op het oog gaat het wel. Als je de exacte knelpunten weet kunnen we meer zeggen. Idee voor optie 4, packs gewoon op de bodem, langere hoofdas en het main gear+ motor wat laten zakken. Heb je dan niet meer ruimte voor de aansturing? Is wel een hele operatie en veranderd de hele heli.
__________________ Compounding interest... anndddd its gone! |
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Citaat:
Even zo gedaan, is wat duidelijker, geen exacte maten du sik weet niet of het zo kan maar om je een idee te geven. Door de sleuven zou je bijvoorbeeld straps kunnen plaatsen om de accu's vast te sjorren... ![]() Misschien kan je er wat mee, Gr, Roy
__________________ ( Vario Ecureuil Electric / FF9 2,4Ghz / Vario Schweizer 300 Electric ) http://www.royceweb.com | |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Dag Roy! Wat een idee! Bedankt Er gaat opeens een lampje branden! Je kunt het vergelijken met het Align 450 V2 frame. ![]() Dit betekend dat ik dan wel iets van spacers moet hebben om het bovenste en onderste deel van elkaar te "off-set-ten". Packs er tussen op de bodemplaat, vrij schuifbaar voor het zwaarte punt! Cool plan! Als het 3D model voor optie 4 klaar is ga ik dat plan eens verder uitwerken. Andere vernieuwende ideeën zijn nog altijd welkom! Groenten, Tjerk
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Dag Tjerk, Goed te horen dat er lampjes branden Ben benieuwd hoe je het gaat vormgeven. Wat is de binnenmaat van je frame nu? En hoe breed zijn je accu's? De breedte van de spacers kon nog wel eens meevallen, het lijkt me dat er een erg modulair en praktische oplossing uit moet kunnen komen ![]() Succes! Gr, Roy
__________________ ( Vario Ecureuil Electric / FF9 2,4Ghz / Vario Schweizer 300 Electric ) http://www.royceweb.com |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
Hoi, Het idee van Roy, wat de lampjes heeft doen branden, is denk ik een heel praktische oplossing. En daarbij is die niet heel moeilijk, ook prettig! Dus dit even verder uitwerken en kijken of dat mooi past ben benieuwd. Ook naar sketchup, ben benieuwd hoe dat er uit ziet en of het mooi werkt. Neem je je laptop mee volgende week? Greetz en succes, Michiel.
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Roy, Binnenmaat is nu 32 mm.. Packs zijn 135*44*51mm dus ik denk dat ik wel op 50mm kan gaan zitten qua breedte onderin.. minder dan een cm offset aan beide kanten, laat ik daar nou nog busjes voor hebben liggen! Dan moet ik wel iets anders verzinnen voor die "skid blokjes". Michiel, ik zal mijn laptop (natuurlijk) bij me hebben. Kun je het eens bekijken Blijf met die ideeën komen! Groenten, Tjerk
| | |
| | #43 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Wordt dit rouwens een ombouw van je huidige Nitro Vibe50? Of ga je de kit gebruiken die je nog in de doos hebt liggen?
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Dag Walter, daar ben ik zelf nog niet helemaal uit... Ik denk dat ik de huidige nitro ga ombouwen... Het is uiteindelijk het idee om weer 2 heli's paraat te hebben staan. Als dit mij dan goed bevalt kan ik die 2e altijd nog opbouwen, ik kan hem op deze manier nog mooi compleet houden mocht ik toch besluiten hem te verkopen. Groenten, Tjerk
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
Al Sketch up plaatjes!? Greetz, Michiel
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |