![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 2 januari 2005 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 25
|
Ik geef het op, de Vibe fifty leent zich niet om zicht te laten ombouwen. Of ik kom met een pack tegen de motor, of ik raak met een pack de canopy. Enige oplossing zal nog optie 1 kunnen zijn met de packs naast elkaar, maar dit wil ik uit principe kwestie niet. Erg jammer, dan maar wachten op de logo 700 en de 5S packs proberen te ruilen met FlightPower voor 6S.
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2006 Locatie: Hardenberg(OV) Leeftijd: 36
|
Hey Tjerk, Jammer om te horen dat je er mee stopt. Met ontwerpen is het vaak zo dat dingen noodgedwongen anders eindigen dan hoe je ze in het begin in het hoofd had. Vaak ontstaat dat al uit het verschil tussen schetsen en gericht tekenen. Uit principe iets niet willen herken ik wel, maar soms moet je van nieuwe inzichten ook de eventuele voordelen willen zien. Ik doel dan niet specifiek op jou optie 1 maar bij ontwerpen in het algemeen. Als je nu geen oplossingen ziet dan zou ik het gewoon parkeren. Stel dat je op een onbewaakt moment een helder idee krijgt, dan zou je als je wilt het project altijd nog weer nieuw leven in blazen. Gr, Roy
__________________ ( Vario Ecureuil Electric / FF9 2,4Ghz / Vario Schweizer 300 Electric ) http://www.royceweb.com |
| | |
| | #78 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Dat zijn de mindere berichten Tjerk. Weet je zeker dat het een L700 moet worden?
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2008 Locatie: Limburg Leeftijd: 28
|
Ja jammer. En is nog maar de vraag of de L700 komt? 600 is in iedergeval ook makkelijk om te bouwen. Zolang je geen 2200 rpm draait ook veilig.
__________________ Compounding interest... anndddd its gone! |
| | |
| | #80 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Sja..ontwerpen is soms huilen, vooral als je aan bestaande maatvoeringen vastzit van bepaalde componenten. helemaal opnieuw beginnen wil wel eens helpen als je vastloopt, of even laten rusten en goed om je heen blijven kijken, soms valt ineens het kwartje. de L700 zou wel een ultieme elektro 90' er zijn zeg Op helifreak lijken ze er wel vertrouwen in te hebben toch...hopen dat hij er wel komt.
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" Laatst gewijzigd door EricW; 31 december 2009 om 16:00 |
| | |
| | #81 (permalink) |
|
Bedankt heren voor de antwoorden! De logo 700 zal zeker een favoriet zijn als ik een nieuwe heli zal moeten aanschaffen, die is het wachten wel waard. Nadeel is dat ik dan 2x een Vibe 50 kit heb staan, 1 gevlogen, 1 in de doos met open zakjes (die wel weer bijgevuld zijn). Daar krijg je nog zo weinig voor terug dat het geldverspilling is. Daarnaast heb ik al 6 5S packs liggen waar ik niks mee kan als ik voor een logo 700 zal gaan. Ookal zitten ze in de verpakking, je krijgt er nooit meer voor wat je er voor betaald heb. Maar er is hoop. Ik was zo pissig en teleurgesteld dat ik het eerste ontwerp, layout 4 toch maar weer even opnieuw bekeken heb. Het probleem was dat ik niet met de linkages weg kwam. Nu heb ik even de pc aan de kant gegooid en ben op de Vibe zelf met de linkage aan het spelen gegaan. Het ziet er in de praktijk toch heel anders uit als op tekening. Niet dat de tekeningen niet kloppen, maar het speelt wat makkelijker als 2D op een schermpje. Om een interessant verhaal nog langer op te rekken, ik ben er dus weer mee bezig om mijn esthetisch goed verantwoorde "droom layout" nieuw leven in te blazen en het zal allemaal wel eens kunnen werken. Zodra ik hier uit ben laat ik ook direct de dxf file achter bij de CNC dude die mij daar maar eens even een setje frames van maakt. Foto's volgen met de mogelijke linkage oplossing! Groeten, Tjerk
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |
| | |
| | #82 (permalink) |
|
Zou graag meekijken/denken Tjerk Maar dat valt niet mee op afstand en als je de heli niet van haver tot gort kent. Ben heel benieuwd naar je ideeën.
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #83 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
Hey T-Jerk, Wil je de Curtis hoed even lenen? Het hielp al bij het vliegen en gezien Curtis ook mechanisch constructeur is helpt het daarbij misschien ook. Zteven! Laatst gewijzigd door heimhelicopters; 31 december 2009 om 19:00 |
| | |
| | #84 (permalink) |
|
Hier de eerste beelden van layout 4 - V3 : ![]() ![]() Gewijzigd: - Linkage aangepast - Servo's verplaatst - Versteviging motor area - Montagebeugel Kontronik Jive - Praktische verbeteringen Op of aanmerkingen zijn welkom! Groenten, Tjerk
| | |
| | #85 (permalink) |
| Lid sinds: 28 november 2005 Locatie: Prov Antwerpen, België (KMC Meerhout) Leeftijd: 40
|
Ziet er allemaal zeer professioneel uit die tekeningen! Wat ik belangrijk vind aan een E heli is dat je het zwaartepunt gemakkelijk kan regelen als je met verschillende packs vliegt. Ook zeer belangrijk is dat je de lipo snel kan vervangen, liefst zonder de kap eraf te halen. Met mijn Trex700 werkt dit fantastisch, ik kan een lipo vervangen in 20 seconden, ook packs met verschillend gewicht is geen probleem! Misschien moet je eens aan zo'n lipo tray denken: YouTube - Kanaal van JurrienSaelens Ik begrijp niet dat dit niet overgenomen wordt door andere merken. groeten, Jurrien Laatst gewijzigd door Jurrien Saelens; 2 januari 2010 om 18:37 |
| | |
| | #86 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
|
Je zal toch een keer moeten gaan bouwen denk ik , pas als je het werkelijk in handen hebt zie je pas de eventuele tekortkomingen waaraan je vooraf helemaal niet hebt gedacht. Ik vind het knap dat je zoiets zelf aan het bedenken bent hoor. Ik vind het wel een nadeel dat als je een keer crashed het waarschijnlijk erg duur is om weer een set frames te laten maken en je bent afhankelijk van een bepaalde leverancier/"fabrikant" ? (ik zou mijn ion-x2 ook wel aan willen passen om de accu's onderin het frame te krijgen maar bovengenoemde weerhoudt mij ervan, daarbij heb ik daar geen tijd voor) Bas
__________________ Compass field rep. 2x Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| | |
| | #87 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Omg. Utrecht Leeftijd: 47
| Citaat:
Mocht je op zoek zijn naar een adres om je frames te laten snijden, pm mij dan maar. Waarschijnlijk kan ik je hier wel mee helpen | |
| | |
| | #88 (permalink) |
|
Heren, bedankt voor het commentaar Jurrien; erg innovatief! Dat had ik nog niet eerder gezien! Waarschijnlijk gebruiken de fabrikanten dat nog niet aangezien ze hun modellen al eerder op de markt hadden dan dit idee rond ging. Ik houd t idee in mijn achterhoofd, ik heb door deze gedachte alweer een heel ander ontwerp in m'n hoofd zitten. Layout 5 coming soon! Bastiaan; ik zal er idd gauw eens een punt achter moeten zetten, maar ik probeer zoveel mogelijk "tekortkomingen" uit te sluiten. De tekenpakketen die ik gebruik geven een heel goed beeld van wat het gaat worden, door 2D (autocad) en vervolgens 3D (sketchup) te combineren heb ik al heel wat fouten gecorrigeerd. Het 3D model is dus van onschatbare waarde. Als ik crash ben ik idd "de sigaar", zoveel mogelijk voorkomen dus. Wat ik wel doe als ik het prototype hier heb gelijk de tekening aanpassen waar nodig voor de volgende keer. En idd, de cnc boer vreest mij gewoon een nieuw onderdeel als dat nodig is. John; in mijn eerst post kun je dus zien dat ik eerst alles in acad (dwg/dxf) teken en vervolgens omzet naar 3D mbv sketchup. Als ik verlegen zit om een CNC boer dan kun je een PB verwachten. Groenten, Tjerk
| | |
| | #89 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
Juist, alleen een bredere onderkant voor de lipo-tray en bouwen maar. Mijn eagle is bijna klaar dus heb ik wat tijd om de kleine deeltjes voor je te maken waar je om vroeg. Leuk! Kommaar op! Zteven! |
| | |
| | #90 (permalink) |
|
Waarom werk je niet gelijk in Autocad in 3D Tjerk? Sketchup kan je eigenlijk alleen iets mee visualiseren. Dan heb je namelijk de mogelijkheid om aanpassingen te maken in de historie van een solid. En zie je direct wat je wijzigingen teweeg brengen in de samenstelling van je onderdelen. Wat nog mooier zou zijn als je een Autodesk Inventor of solidworks versie te pakken kan krijgen (studiepakket o.i.d.) Kan je werken met parameters en constrains en direct visueel aanpassen in de samenstelling van je onderdelen. Gelijk een mooie (kennis) investering voor de toekomst. Grt, Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |