Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli > bouwverslagen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 17 maart 2010, 20:21   #76 (permalink)

Leeftijd: 11
Standaard

ik heb meerdere black shark rompen gevonden op websites.
allemaal zo rond de 150 tot 180$.
ik moet alleen nog ff uitzoeken hoe ik ze daar kan bestellen.
Oud 18 maart 2010, 12:18   #77 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard Hey mannen

Om maar gelijk te vertellen hoe het er mee staat, hij is bijna klaar om als plug te gaan dienen voor een nieuwe mal. Ik ben de romp aan het schuren en plamuren in de laatste fase. Hiervan heb ik foto's gemaakt voor Steven en het forum. Als de plug klaar is voor de mal post ik ze dus nog even geduld. Ik denk dat binnen een maand ik een nieuwe mal klaar heb en het model dan ook kan laten zien. Ik ben van plan om naar een paar meetings te gaan en daar mijn project te laten zien (mal, romp en hoe). Tot nu toe ben ik dus nog bezig en probeer in ieder geval eind April klaar te zijn. @ Vinnie, hoe is het in brabo-land? Ik kom nu het weer wat beter is weer snel naar de vliegclub.

net als wijn hebben rompjes tijd nodig om te rijpen.
gr. pat
helipat 21 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2010, 12:24   #78 (permalink)

heimhelicopters's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Hey Patrick,

Goed om te vernemen dat je weer even bovengronds bent! je bent zo te horen nog aardig bezig geweest in de kelder...
Ik vindt het een heel gaaf plan dat je eea op een meeting wil demonstreren. Ik zal zeker moeite doen om daarbij aanwezig te gaan zijn.
We wachten rustig af. Mijn romp gaat alsnog langzamer dan de jouwe.......

Steven.
Oud 18 maart 2010, 12:33   #79 (permalink)

Standaard @ Steven

Ik ben nu in ieder geval wel foto's aan het maken en zal deze posten. En als ik je kan helpen met je romp en de mal zal ik dat zeker doen. Voor de meetings denk ik aan SMAC-Genk op 28 Mei en die van .... op 8 Mei ook in Genk. Ik wil ook eens gaan kijken bij een wedstrijd van jullie F3C-3D.

gr.pat
Oud 18 maart 2010, 13:12   #80 (permalink)

Vinnie-Pinnie's schermafbeelding

Leeftijd: 40
Standaard

Ha die Pat, Alles goed in het brabantse hoor.Ben nog regelmatig op de club geweest maar helaas heb ik jou niet getroffen.Natuurlijk kom ik regelmatig zeker als het weer het toelaat naar de club.Ik heb jou Tel.nr.dus 1-2x in de maand ben ik daar en dan bel ik je effe vantevoren(lopen we elkaar misschien niet zo vaak mis).
Ben erg benieuwd naar het resultaat!!dus houd ons op de hoogte hè.

Groetjes uit het zonnige brabant.
Oud 18 maart 2010, 13:37   #81 (permalink)

Super john's schermafbeelding

Leeftijd: 47
Standaard

Goed om te horen dat je er nog mee bezig bent, we wachten geduldig af!
Oud 4 mei 2010, 18:10   #82 (permalink)

Standaard weer wat verder

Zo, de plug is immiddels klaar en na gisteren ook al beschadigd (niet ernstig, maar toch shit). Ik had het plan opgevat om te experimenten zonder p.v.a. en dit ging niet goed (later meer).

Na de laatste post waar ik de flensen aangebracht had en de passing controleerde, heb ik voor het verschuiven van de kap twee carbonstiften ingelijmd om verschuiven tegen te gaan.

Click the image to open in full size.

Terwijl ik dit deed, werden ook de laatse plekken en verschillen weggewerkt met plamuur. Tegelijk vond ik het ook mooier om het landingsgestel in de romp te laten vallen. Dit betekende meer werk, plamuur en lastiger te maken mal maar hierdoor wel een mooier gezicht.

Dit betekende uiteindelijk veeeeeel meer werk. Omdat ik alles met de hand doe en dit ook voor het eerst verkijk je er nogal op.

Hier zie de lagen plamuur, spuitprimer en de onderlaag van balsa en de bende van hiervan. Je schuurt er eindeloos erop en er lijkt soms geen einde aan te komen.

Toen dit klaar was werd het tijd voor de vinnen. Uitlijnen, kijken en weer uitlijnen en toen ik klaar was blijk de romp niet helemaal waterpas te staan (ze staan nu ong. 3 graden verticaal uit "lood", maar daar kan ik mee leven voorlopig en bij de volgende krijg ik dit wel weg). De vinnen in de plamuur van hars en microballons.

Weer het bekende verhaal van schuren,plamuren,spuitprimer om te kijken of het goed is en weer overnieuw.
Ook tegelijk gekeken waar de openingen in de achterkant ongeveer komen (is plakfolie wat geknipt is en wat ik bewaar voor later als indicatie).

Dan is het langzaam tijd voor de primer en kreeg ik een idee hoe hij er uit kwam te zien (de staart moest nog).

Hierna weer het bekende verhaal en elke keer weer kijken en bewerken.
Uiteindelijk komt er einde aan en kon ik hem in de 2-k lak zetten.

Hier zie je ook de punten voor de bevestiging en de ophanging.
Na het spuiten weer opnieuw schuren en polijsten. De kap was hier gepolijst en romp een beetje.

Het resultaat voor de loswas.

gr.Pat
Oud 4 mei 2010, 19:51   #83 (permalink)

Standaard

Het was even stil maar je hebt zeker niet stil gezeten zie ik. Ben nu wel eens benieuwd hoe de romp eruit gaat zien met een mechaniek erin en een mooi kleuren schema
Super john is nu online   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2010, 00:21   #84 (permalink)

Standaard Hoihipelipoi

Zo, nieuwe mal is klaar en de eerst romp eruit ook. Niet moeders mooiste maar oefening baart kunst . De foto's volgen nog en ik denk dat ik 26 juni naar Venlo toe kom om te kijken naar de F3C wedstrijd (ik denk dat ik ook naar eens mee ga doen, alleen wanneer weet ik nog niet). Ik volg de verhalen van Super John en Steven, welke erg prikkelend werken om mee te doen en ben hierdoor voor mezelf dan ook een oefen schema aan het te maken. Maar eerst de romp klaar maken en dan de rest.

gr.Pat
Oud 16 juni 2010, 17:43   #85 (permalink)

Blue Bird's schermafbeelding

Leeftijd: 48
Standaard

Eindelijk ontdek ik je draadje Pat.
Enige tijd geleden heb ik vol bewondering je kunstwerk live kunnen bekijken. Gewoonweg schitterend. Tussen het bouwen en dito verslagen maken door ga ik je ervaringen eens heel aandachtig lezen. 'k Moet bekennen da'k tot nu toe je bouwverslag diagonaal heb bekeken en de prentjes heb bewonderd, maar 'k heb gemerkt dat er hier enorm veel te leren valt...

Heligroeten en hopelijk zien we mekaar gauw weer ergens te velde,

Nick
Blue Bird is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2010, 16:50   #86 (permalink)

Standaard begin is er

Hoi, allemaal, om met de deur in huis te vallen, de eerste twee zijn klaar. Het zijn nog weleenswaar nog steeds proefjes maar ik kom in de buurt! Afgelopen vrijdag heb ik nr.2 gelost en zaterdag met de rompen naar Venlo toegeweest (3de F3C-3D wedstrijd). Dit om een aantal mensen van het forum te laten zien wat ik aan het maken ben en tegelijk om weer wat wijzer te worden en te horen wat ik nog beter moet doen. Zo dus eerst aan Steven en Super John, gefeliciteerd met jullie prestaties, top gedaan en aan Nick en Guy, bedankt voor de gezelligheid onder jullie tent en de koekjes!! En natuurlijk aan iedereen die er was, zowel van de vliegers als de organisatie, bedankt voor een gezellige dag en alle positieve reacties.
Verder zie dat onder de "oude" rotte van de heliwereld aardig wat kennis zit en dat ze bereid zijn dit te delen met iedereen. Zo vertelde Joop van Lent me waar ik extra versterkingen aan moest brengen en over het zwaartepunt, Cees Verplanke me het nat in nat werken bij zijn rompen met de naad en Guy Vanderschelde over de ophanging, gewicht en sterkte. Mannen, bedankt hiervoor! Hierdoor kan ik weer verbeteringen maken en de romp strakker krijgen.

Nu de foto van de rompen.

Zoals jullie zien schiet het al aardig op, het zijn nog niet moeders mooisten maar ik kom in de buurt. Ik ben nog aan het experimenteren met weefsels, gewicht, sterkte en de naad. Het probleem is dat het nergens goed beschreven staat hoe je alles het beste kunt doen, dus nogmaals bedankt voor jullie input afgelopen zaterdag. Op de foto is de achterste nr.2 en deze ga ik opbouwen om te testvliegen. Het verhaal omtrent het opbouwen komt er dus aan en in de tussentijd trek ik nog een paar rompen om te oefenen en ervaring hierin te krijgen.

gr. Pat.

p.s. Nick, als ik een schone heb komt deze uw kant op om te spuiten in de "Belgische radical kleuren"!!
Oud 29 juni 2010, 00:17   #87 (permalink)

Blue Bird's schermafbeelding

Leeftijd: 48
Standaard

Hey hey Patrick,

Yep het was idd. mega gezellig onder de tent in Venlo. Gezellig over de hobby babbelen en ondertussen de 3-bladskop van de Alouette afstellen en het stabilisatiesysteem programmeren. Jammer dat je weg moest want de maiden van de Alouette was meer dan behoorlijk. Meer info hierover vind je spoedig in mijn eigen draadje hieromtrent.
In afwachting van je eerste "verkoopbare" romp hou ik mijn luchtschilderpistool klaar.
'k Zal alvast wat extra Belgische-kleuren-verf in stock nemen...

Heligroeten,

Nick
Blue Bird is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2010, 12:01   #88 (permalink)

Standaard

Pat, het was een leuke ontmoeting en heb je rompen van dichtbij mogen aanschouwen. Ze zagen er goed uit en het begin is er, goed om te horen dat je info bij wat mensen heb nagevraagd. Wie weet vliegt er volgend jaar een romp van jou mee in de wedstrijden.

Ik hou dit draadje in gaten en hoop je spoedig weer eens te ontmoeten.

Jammer dat ik nu pas lees dat "blue bird" ook aanwezig was in Venlo .
Oud 5 juli 2010, 15:45   #89 (permalink)

Standaard rompies

Ha die Pat,ben ik jou in Venlo mis gelopen.Ben zelf op zondag geweest dus helaas jou vergevorderde rompies niet kunnen aanschouwen.Ze zien er goed uit Pat,ook ik ben benieuwd als er een heli in zit en ze gespoten zijn.

Veel succes verder en tot snel!

Vince
Oud 22 juli 2010, 13:01   #90 (permalink)

Standaard

Hoi Patrick,heb je geprobeerd te bellen maar het nummer is niet meer in gebruik.Laat me je nieuwe GSM nr. weten?Je mag het smsen of via een pbtje doorgeven.

Grtjs Vince
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten