![]() |
| | #76 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Wel een flat cuve, maar 100%..... (weer die nitro gedachte) Hij heeft niets meer op bij te regelen dan. Ik ga eens shoppen naar lipo's... En qua optoeren. Er zit een slow start op maar ik heb de regelaar opnieuw geprogrammeerd en was dit vergeten te checken. Dus dan maar via Idle 0 opspoelen, to be safe.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL Laatst gewijzigd door wrobijns; 25 januari 2010 om 12:59 |
| | |
| | #78 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Idle 0: 0-100 Idle 1: 80-80 (geloof ik) Idle 2: 100-100 Maar met de softstart kan ik gebruiken via Throttle Hold direct op Ilde 2. Nu dus niet gedaan dus. Ik moet kijken wat qua size er onder past. Dat bepaald meer hoeveel C en mAh ik er in kan proppen.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #79 (permalink) |
|
met een vlakke 100% curve valt er inderdaad niets meer te regelen, beter ergens rond de 75 a 80% gaan zitten. Dan heeft de gov als het goed is genoeg ruimte. Op de Logo heb ik zoiets: Normal: 0 - 65-65-65-65 Idle 1: 70% flat Idle 2: 80% flat Optoeren doe ik als volgt, throttle hold erop, 0 graden pitch, dan de throttle hold eraf. Het idee achter de 0 graden pitch is dat de govenor dan minimaal last heeft van de weerstand van de bladen, vooral de scorpion regelaars zijn hier erg gevoelig voor die komen anders gewoon niet op het goede toerental. Als je er dan een gewoonte van maakt om de throttle hold switch en de timer tegelijkertijd om te zetten vergeet je dat ook (bijna) nooit meer
__________________ Mikado, Hyperion, Edge rotorblades, Head RC Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl | |
| | |
| | #80 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2008 Locatie: Limburg Leeftijd: 28
|
+1.. Alleen ik heb de timer en Thold op 1 schakelaar zitten
__________________ Compounding interest... anndddd its gone! |
| | |
| | #81 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
| Ja, dan kan ik je toch echt (weer?) SLS lipo's aanraden, die hebben gewoon een superlage Ri en geven dus een heel hoge spanning af tijdens belasting. Je accu heeft de grootste invloed op je vermogen in een elektroheli, daar moet je dus als laatste op besparen ! De verschillen in lipo's zijn vele malen groter in vergelijking met een motor of regelaar (verliezen), dus je wint er het meeste mee door de beste accu's te kiezen. Of anders Hyperion G3 natuurlijk Bas
__________________ Compass field rep. 2x Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| | |
| | #82 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
Kijk eens naar de SLS ECO lijn, goede performance voor een wat lagere prijs. Het bakkie ziet er goed uit! Greetz, Michiel.
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| | #83 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
Trouwens ik vlieg (vloog) ook met Zippy's en die waren maar 15-20C. Dat liep perfect heb ik een aantal vluchten mee gedaan tijdens Dutch 3D. Het is ook koud nu, houd daar rekening mee en als je Governor tot leven is (en deze is ook goed) dan zul je veel verschil merken. Greetz, Michiel.
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| | #84 (permalink) |
|
Ik heb gekeken naar de SLS lipo's maar dat scheelt toch nog veel. Gisteren twee vluchtjes gemaakt met de Atom 6HV. Ik begin er steeds meer aan te wennen. Echt een strak bakkie. De motor houd het prima is de ergste moves (ik ben een stick banger). Maar ik denk wel dat de 35C die al weken bij de duane ligt zal helpen. Ik vlieg nu 5 min. en verbruik dan 1770mAh. Dit is twee runs exact gelijk gebleken. Terug gerekend moet ik hiermee een vliegtijd halen van 6:46 min met 3000mAh Lipo's (80% ontlading). Da's netjes Ik heb er een filmpje van maar de "cameraman" wou te ver inzoomen waardoor het een erg onrustig filmpje is. Ik zal vanavond eens kijken of ik het toch on-line zal zetten. Wat ik nu alleen nog moet hebben is een andere kap. Die witte kan is gewoon ruk tegen de winterse lucht. Ik was hem gisteren heel even kwijt tijdens het vliegen.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |