![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 maart 2010 Locatie: Voorhout
|
hallo, Zoals jullie al zien in de titel zoek ik dus onderdelen voor HPI-MT2. Ik zoek: - Powerfilter - Nieuwe banden + (alluminium) velgen - Tuning uitlaat (liefst met een zwaar geluid) - Grotere brandstof tank Wie weet op welke site dit (nieuw) te koop is? Want heel vaak staat de MT2 er niet tussen of hebben ze alleen maar standaard onderdelen. Nu heb ik ook al op "conrad modelbouw" zitten kijken, maar zijn die velgen universeel voor elke nitro auto? Mvg, HPI-MT2 Laatst gewijzigd door HPI-MT2; 9 maart 2010 om 21:04 Reden: Wat vergeten er bij te zetten. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 februari 2005 Locatie: Schoonebeek Leeftijd: 35
|
Ten eerste welkom op het modelbouwforum. Bijna elke modelbouwshop kan wel aan HPI onderdelen komen. Zoek het nummer op wat je wilt bestellen en geef dat door aan de modelbouwshop. Nog een tip, Lees de sticky's door die boven aan het brandstof auto gedeelte staan. Hier staat heel veel info over brandstof auto modellen M.v.g. Mark
__________________ Kyosho:V-One-S3, V-One-SR, FW-05-R, Fazer, V-ONE-RRR EVO 2, Evolva, Spada 09, Madforce, Inferno GT, Inferno MP7.5, mini inferno, Ultima SC |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2003 Locatie: RC-Junkies.com Leeftijd: 46
|
De MT2 heeft gewoon 6-kant 12mm wielopnemers, waardoor vrijwel alle 1:10 velgen zullen passen. HPI heeft heel veel velgen en banden in het programma. Een Power filter bestaat niet, dat is alleen bedacht voor 4 takt motoren, en bestaat niet voor onze tweetakten. Tunings uitlaat: een zwaar geluid krijg je nooit; het zijn kleine motoren die een hoog toerental draaien waardoor er een hoog snerpend geluid ontstaat. Grotere tank: 1:8 buggy's hebben een 125ml tank, 1:8 truggy's 150ml; misschien dat je zoieentje passend kan maken, maar ik denk dat je te weinig ruimte op het chassis hebt...
__________________ -----RACING!! Because football, baseball, bowling and golf only require ONE ball.... ----- |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 maart 2010 Locatie: Voorhout
| Citaat:
| |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Over K&N filters is veel geschreven en ook net zoveel afgeraden. Echt, dat zijn geen powerfilters (het zijn uberhaupt geen luchtfilters voor de RC) en ze zullen ook echt niet meer vermogen geven, alleen maar meer ellende omdat het filter niet goed past, meer vuil door laat en prestatietechnisch ook zwaarder zijn. Hetzelfde geldt ook voor alu velgen, 1 tikje en ze zijn krom, hoop geld in 1 klap weg gegooit. Grotere tank is er standaard niet, zoals opgemerkt zal je moeten passen en meten met 1:8 tanks. Uiteindelijk moet je de boel verbouwen.... Kijk, een tuningsuitlaat is zeker een goede aanwinst, op de site van HPI zal vast wel een art.nr. te vinden zijn als ook op de site van pkracing veel opties aangeboden worden.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2003 Locatie: RC-Junkies.com Leeftijd: 46
|
Eentje die past, er goed uitziet en voor jouw auto/motor gemaakt is; dat is de beste... Elke tunings uitlaat doet het vermogen en toerental stijgen ten opzichte van een standaard uitlaat..
__________________ -----RACING!! Because football, baseball, bowling and golf only require ONE ball.... ----- |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Eentje met een mooi rond gebogen uitlaatbocht zal zeker helpen. Welke het beste werkt kan niemand je vertellen, een uitlaat kan op de ene motor prut zijn en op de andere motor als een beest werken als ook iedere uitlaat zijn eigen eigenschap heeft waar je rijstijl (als je die hebt) bij moet passen. Zo, onduidelijk genoeg?
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 17
|
Koop gewoon de goedkoopste van HPI waar ''tuning'' bij staat.. (zo geweldig tunend zijn ze ook weer niet...) de echte goede uitlaten kosten je rond de 70 a 80 eurie
__________________ Sponsored by Hobbymaniac, Gens Ace Batteries , RCbearings Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 28 mei 2006
|
volgens mij heb ik wel een grotere brandstof tank gevonden, google op OFNA #30280 125cc, de meeste rc winkels kunnen de hpi onderdelen bestellen, welke van de MT2's heb je ? standaard\18ss\18ss+\g3.0? en gebruik je daar de standaard motor\uitlaat\tankje\banden nog van? |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 19 juni 2008 Locatie: Borne (OV) Leeftijd: 21
|
Ikzelf heb ook een HPI MT2 en ik bestel de onderdelen bij pk racing: PK Model Racing Gewoon artikelnummer in de zoekbalk invullen en je zult bijna altijd vinden wat je zoekt. Daarnaast heb ik zelf nog een vraag, vorig jaar heb ik mijn auto uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Afgelopen week weer in elkaar gezet, wat onderdelen besteld en vandaag liep hij weer als een zonnetje. Tot op een gegeven moment hij niet meer versnelde als ik gas gaf. Wat bleek nou hij kreeg valse lucht; de pakking was verdwenen na even zoeken vond ik mijn pakking in 2 stukken terug, iemand enig idee hoe dit kan en waar moet ik opletten bij het plaatsen van de nieuwe? Alvast bedankt!
__________________ Ik vergeet nooit een gezicht, maar voor jouw maak ik graag een uitzondering |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| gezocht, hpi mt2, onderdelen, powerfilter, tuning uitlaat |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |