![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 31 december 2006 Locatie: vlodrop/limburg
|
Beste forumleden, IK heb voor 3 jaar geleden een PureTen GP Alpha 3 4WD gekregen. Hier heb ik eigenlijk vrij weinig mee gedaan tot dat mijn moeder laatst zei dat ik hem dan toch maar beter weg kon doen. Ik vind dit best wel zonde dus heb ik de draad weer opgepakt. Ik had eerst een probleem met de stuurinrichting dit is al opgelost. Mijn tweede probleem is dat ik hem met de WOT methode nog eens wou inrijden. maar ik krijg hem totaal niet afgesteld. Nu ben ik op dat punt ook best wel een achterlijk figuur eerste klas want ik weet dus totaal niet wat er meot gebeuren. Als ik hem start dan slaat ie meestal snel af, (Gloeiplug probleem ?) tevens heb ik om de haverklap ingeduwde Gloeipluggen, (een spacer tussen in zetten ?) ook wou ik weten hoe ik hem het beste stationair kan laten lopen en welke gloeiplug ik het beste kan gebruiken en waar ik deze het beste (online) kan krijgen. Motor is een GX-15. En nog wel wat meer dingen die gegarandeerd in verband staan met het boven genoemde. Als iemand in de buurt woont zou dat HEEL erg fijn zijn. Ikzelf woon in de buurt van roermond. In ieder geval, alvast bedankt voor het helpen, lezen. Jordi Iemand die me verder kan helpen ? ps. sorry voor mijn vorige topics waar ik niet meer op gereageerd heb maar bij mij was even de drang weg naar het rijden.
__________________ PureTen GP Alpha 3 4WD series (Subaru Impreza WRC) Laatst gewijzigd door GX_1992; 11 maart 2010 om 15:16 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 maart 2009 Locatie: Vlak bij Emmen Leeftijd: 16
|
Heb je de stickys al gelezen? En hier op pkracing, staan startproblemen + hoe je het kan verhelpen
__________________ Acme Condor Pro S.E. | E-Sky Belt CP V2 | Faike VIII | Mini helikopter http://www.klikhierniet.net |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2007 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 38
|
Zet je auto eerst even terug in de fabrieksinstellingen...die zijn als het goed is ergens in de handleiding beschreven. Om een gloeiplug hoort altijd een ringetje te zitten, zonder deze gaan je gloeipluggen en eventueel ook je motor kapot. Verder heet dit ringetje ook een afdichtende werking. Als je een nieuwe moet koppen, neem dan een Rossi of HPI R3 of R2. Als je deze 2 dingen hebt gedaan probeer hem dan eens te starten. Nooit als een idioot aan alle schroeven zitten draaien, dit heeft geen enkele zin. En zoals Lars meldt, lees en begrijp de stickies goed...dan ben je al halverwege, print ze eventueel uit en neem ze mee als je gaat rijden. Bij twijfel lees je ze ter plaatse nogmaals door.
__________________ Team AK Modelbouw / sponsored by Computerplan | Student kampioen Truggycup 2011 Running: Mugen MBX6T, Hotbodies D8T | Maandelijks een meeting: www.rcc-zoetermeer.nl |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Het verhaal is niet 100% duidelijk maar ik dacht eruit op te maken dat ie nog niet was ingereden...ondanks dat wel een goeie Roelof
__________________ Team AK Modelbouw / sponsored by Computerplan | Student kampioen Truggycup 2011 Running: Mugen MBX6T, Hotbodies D8T | Maandelijks een meeting: www.rcc-zoetermeer.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2009
|
Gloeipluggen kan je bij iedere shop krijgen, De ene gloeit wat beter als de andere. Maar een HPI of Rossi werkt gewoon goed.
__________________ Team Akmodelbouw Savox Servo's, Mugen Seiki, Hong Nor, Werks Racing, Alpha Plus, JVD-RC |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2007 Locatie: naaldwijk Leeftijd: 18
|
idd niet 2 keer inrijden zet heb op de fabrieks afstelling en stel vanaf dat punt veder af als hij lang stil gestaan heeft en je bent bang hem te beschadigen door gelijk het eerste tankje te gaan knallen. een paar minuten warm rijden is al voldoende als je vergeten bent after run er in te doen zou ik maar eerst je motor uit elkaar schroefen en het roest er af halen voordat je je motor vergalt
__________________ Te veel modellen om hier neer te zetten |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
owke even voor de duidelijkheid, opnieuw inrijden hoeft dus niet. als een gek aan de schroefjes draaien heb ik niet gedaan. Er zit inderdaad een ringetje om de gloeiplug ik had hem al terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Dus mij lijkt het dat ik een nieuwe plug koop en het dan nog eens probeer en dan opnieuw afstellen ?
__________________ PureTen GP Alpha 3 4WD series (Subaru Impreza WRC) |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 29
|
Yep ... Vers plugje en met een iets armere afstelling dan de fabrieksinstelling proberen te starten
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb net 2x rossi R2 besteld en daarma ga ik het proberen. Maar nu rest mij nog de vraag Hoe kan het dan de gloeiplug dan ingedrukt word ?
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 29
|
Het was beter geweest om er een R3 bij te bestellen , de R2's zijn wel heel heet. Een verkeerde ontbranding of afstelling kan de draad van de gloeiplug vervormen.
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 februari 2005 Locatie: Schoonebeek Leeftijd: 35
|
Dat duidt vaak op een te arme afstelling volgens mij. Een R3 plug was inderdaad beter geweest voor je motor. We gaan weer naar wat warmere temperaturen toe (hopelijk M.v.g. Mark
__________________ Kyosho:V-One-S3, V-One-SR, FW-05-R, Fazer, V-ONE-RRR EVO 2, Evolva, Spada 09, Madforce, Inferno GT, Inferno MP7.5, mini inferno, Ultima SC |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Lees dit nog even door en bekijk het plaatje goed, klinkt als een te arme afstelling; Gloeipluggen lezen
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Update! Ik heb net even met conrad gebeld en nu heb ik een r2 en een r3 besteld en dan kunnen we het binnenkort hopelijk nog eens proberen. Ik laat jullie weten wat eruit is gekomen. Allemaal bedankt voor de reacties. @ snellehenk bedankt voor de site.
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Update! net een r2 en een r3 binnen gekregen van conrad en alles nog eens nagelopen en hij start meteen. Nu alleen nog even afstellen. Wel heb ik even een vraagje kan het zijn dat ik geen lage toeren sproeier heb zitten op mijn carb ? ![]() Hier is de GX15 Mvg,
__________________ PureTen GP Alpha 3 4WD series (Subaru Impreza WRC) Laatst gewijzigd door GX_1992; 16 maart 2010 om 14:55 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |