![]() |
| | #151 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 mei 2003 Locatie: Veenendaal, NL
| Citaat:
C.Andy’s Carbon ring Red RC – RC Car News 'k had d'r al aan zitten denken, maar wellicht is het wat voor je...
__________________ Power is nothing without control. En aan de control ligt 't nou juistem | |
| | |
| | #152 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 september 2004 Locatie: niet op deze wereld. Leeftijd: 26
| Citaat:
Was in ieder geval wel erg leerzaam.
__________________ If everyhting is under control you are simply going too slow! | |
| | |
| | #153 (permalink) | |
| Citaat:
Maarre Roelof, jij moet toch onderhand ook wel weten dat een wielophanging ontwerp altijd een compromie tussen roll en bump is?! Als je een goed werkend ontwerp hebt in roll, gaat dat in bump helemaal bonkers... en viceversa. Zolang de boven- of onderdraagarm uit een hydraulische cilinder bestaat gaat cambercontrol in bump en roll niet (mischien dat het OCP systeem van michelin in de buurt komt, nog niet naar gekeken)
__________________ If everyhting is under control you are simply going too slow! | |
| | |
| | #154 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
![]() Greetz JW | |
|
| | #156 (permalink) |
| Guest
| Bericht van forumbeheer: Houden we het wel een beetje gezellig? Wie waar wat te zoeken heeft bepaald u duidelijk niet. Kreten als "grote bek" verwacht ik hier op dit forum niet. Duidelijk? Wil me even achter Roelof scharen qua respect en dus het forumbeheer bedanken voor deze reactie. JW |
|
| | #157 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
| Citaat:
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk | |
| | |
| | #158 (permalink) | |
| Citaat:
Maar wat er gebeurt is, heeft qua "band op wegdek" gedrag redelijk het zelfde resultaat als het DAX van roelof. Ik heb de draaipunten van de draagarmen op andere locaties gemonteerd zodat de auto in roll heel weinig cambergain heeft... maar zoals aangegeven in mijn post erboven, gaat dat niet helemaal goed in bump. Gezien on-road auto's amper veerweg gebruiken kan je dat dus verwaarlozen. Je moet dan wel de voor en achterkant tegelijk aanpassen! als je eerst de voorkant verbouwt, en het seizoen erop de achterkant, rij je een seizoen met een auto die uit balans is. Aangezien het toch vakantie is, hier is een lijstje lees[s=r] materiaal: View topic - Software, books, links... - F1technical.net Ciao, Peter
__________________ If everyhting is under control you are simply going too slow! Laatst gewijzigd door WVK Performance; 10 augustus 2010 om 11:07 | |
| | |
| | #159 (permalink) |
|
DLS zou in sommige Amerikaanse shops al leverbaar zijn maar er is nog geen prijs bekend, grappig..... Wel kwam ik dit filmpje tegen: Moeilijk te zien maar zo te zien zit er ook een lichte camberrise in.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #160 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2009 Locatie: Belgie (Bocholt) Leeftijd: 39
|
Gisteren DLS (Serpent 733) besteld bij Kamikaze RC in amerika, kost wel wat (148 dollar ex. verzending), maar ben benieuwd of het iets brengt. Weet niet of ik het op tijd binnen heb voor om nog te kunnen trainen voor het aankomend NK. Ben zelf ook nog niet zo`n expert in het afstellen van mijn auto. Maar ga het proberen. gr.
__________________ Serpent 733/996TE, Novarossi, T-4PK, Sanwa, SpeedLine, Runnertime |
| | |
| | #161 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2009 Locatie: BELGIUM Leeftijd: 16
|
als ik het systeem goed begrijp is de bedoeling dat de banden altijd 100% weg contact blijven houden endat het leunen van het chasis daarvoor zorgt?
__________________ HOBAO HYPER ST PRO-> Sirio S30 hpi savage ss heropbouw. |
| | |
| | #162 (permalink) |
| Lid sinds: 20 oktober 2005 Locatie: Almelooo Leeftijd: 44
|
Andersom, het chassis wil altijd overhellen, omdat het zwaartepunt boven het rollcenter zit. Door de linker en rechtwielophanging d.m.v. DAX of DLS met elkaar te verbinden blijven de beide banden altijd in dezelfde stand staan t.o.v. het wegdek i.p.v. dat deze, zoals bij de conventionele veersystemen, beide onder een hoek komen te staat, het zg. camber.
__________________ Team Kyosho - Ultimate Nitro Pro |
| | |
| | #163 (permalink) |
|
zoiets ja.... bij een normale ophanging kan je proberen het wiel aan de buitenkant in een bocht zo goed mogelijk recht te houden maar zal altijd het wiel aan de binnenkant ver uit camber lopen en dus niet mee helpen om volledige grip te houden. DAX/DLS verbindt de ophangingen rechts en links met elkaar waardoor ze elkaar corrigeren als de auto in een bocht gaat hangen. Instellingen zoals rollcenter, en camber worden door dit overbodig. Wel heel grappig is dat Kamikaze het (net als veel producten) als eerste op voorraad heeft, nergens anders zie je het te koop staan. Met nog anderhalve week voor het NK zou het mij verbazen dat je het op tijd hebt. Met 148 dollar is het ook erg veel betaalt.....
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #164 (permalink) |
|
Pfew.... bij de winkel van de bestuurbare championnen kost DLS "maar" 87 dollar, klinkt meer redelijk voor een paar linkjes en alu armpjes.
| | |
| | #165 (permalink) |
|
Sinds DLS er is zie je meer projectjes verschijnen zoals in mijn mailbox een eigenbouw DLS op een 966 en nu deze Serpent DLS van een 733 getrokken en gemonteerd op een Mugen MTX4: BRADIR.NET RC CAR NEWS & VIDEOS, Serpent´s DLS System Installed on an MTX-4R
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |