![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 29
|
Om hem te dempen zul je kamers moeten zien te maken in de pijp met behulp van een conus die voorzien is van de nodige gaten. Maar het zal waarschijnlijk lastig worden met deze pijp ...
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 47
|
Misschien kun je hier iets mee? http://www.modelbouwforum.nl/forums/...dsolderen.html En anders las ik laatst op het forum iets over een demper maken van een deodorant busje. Kan het topic even niet vinden, maar met de zoekfunctie moet dat je wel lukken denk ik Groet, Theo |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
| Citaat:
Ik vrees dat deze uitlaat niet op de juiste lengte gemaakt is en sowieso minder vermogen uit de motor laat komen.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 november 2008 Locatie: Stekene Leeftijd: 30
|
fijne gaasjes in de uitgangen van de uitlaat helpt wel al een beetje... een geperforeerde binnenkamer met staalwol tussen binnen- en buitenwand is the way to go... Helaas komt met demping ook performance verlies... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2007 Locatie: naaldwijk Leeftijd: 18
|
die ziet er wel gruwelijk mooi uit. mogen we een filmpje zien waar in de motor ook draait? vraag me af of dat wel goed werkt en dat geluid wil ik wel eens horen echt mooi gemaakt
__________________ Te veel modellen om hier neer te zetten |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 20 januari 2007 Locatie: Gent Leeftijd: 24
| Voor 4takt brommers of motoren, ja. Niet voor 2takt motoren (in gelijk welke vorm en maat). Het vermogen van een 2takt motor staat of valt bij het soort uitlaat dat je erop schroeft.
__________________ <-- Universeel demonteer tooltje. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 17
|
Je kan hem weggooien, en dan een gekeurde uitlaat halen, die zijn vaak iets stiller+geven je nog meer power!
__________________ Sponsored by Hobbymaniac, Gens Ace Batteries , RCbearings Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
dus het kan ook een uitlaat zijn. mischien geeft het wel minder kracht maar dat wil de pret nog niet bederven? wil je iedereen in de zeik trappen ofso? het is nog maar een prototype en nog niet het eindresultaat maare... sinds waneer moeten onze uitlaten gekeurd zijn volgens mij staat er in de wet niks over hoeveel decibel ze mogen produceren... dat is allen met echte voertuigen geen modellen...
__________________ Te veel modellen om hier neer te zetten | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 29
|
Anko bedoelt een EFRA gekeurde uitlaat , goedgekeurd voor wedstrijden dus Die zijn idd stiller en geven je toch meer vermogen als een standaard uitlaat.......
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Wat ik bedoelde, er is gewoon NO way om dit stiller te krijgen... 3 stingers, staat gegarandeerd voor enorme herrie.. Ik doelde inderdaad op een EFRA uitlaat, maarja, iemand die maar een eind in de ronde basht gaat geen uitlaat kopen voor 90 eurie, die maakt ze inderdaad zelf(zie mijn savage..)
__________________ Sponsored by Hobbymaniac, Gens Ace Batteries , RCbearings Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
ja als je EFRA er bij had gezet snapte ik wat je bedoelde. ik ben maar een recreatie rijder. rijdt wel zo nu en dan een wedstrijd op het circuit maar daar blijft het bij.
__________________ Te veel modellen om hier neer te zetten |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
En dan heeft zoon veel te dure uitlaat dus niet echt zin
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
| Citaat:
Kortom, een EFRA uitlaat kent misschien wel meer ontwikkeling dan een gewone low budget uitlaat. Overigens zijn de populaire JP1/2/3/4 uitlaten ook EFRA uitlaten....
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2009 Locatie: Bergambacht Leeftijd: 49
|
Ik vind dat je de pijp zeer creatief hebt gebouwd , en zal zeker gaaf onder je auto staan. Je zult het geluid moeten accepteren denk ik. Ook moet je wat betreft prestaties niet te veel verwachten vermoed ik. Te weinig tegendruk ivm de 3 uitgangen , vermoedelijk weinig kracht onder in. Veel werveling in de pijp ivm vorm en stompe uiteinde , vermoedelijk onrustige loop in midden gebied. Nogmaals , dit zijn vermoedens , en het zal niet jou opzet zijn geweest om een razend snelle pijp te ontwikkelen ( daar zou iets meer tijd in gaan zitten Toppie |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |