![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 april 2009 Locatie: Nederland, Tilburg Leeftijd: 16
|
Hallo, Ik wou vandaag mijn Graupner Flash weer eens starten maar ik krijg geen nitro in de motor als ik aan de trekstarter trek. Ook niet als ik de uitlaat blokkeer en dan aan de trekstarter trek. Ik krijg er gewoon geen nitro in. Met vriendelijke groet, Kenyaman
__________________ Graupner flash 4wd 1:8 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2010 Locatie: Vlak bij Emmen
|
Hallo, Ik blaas meestal in het slangetje dat aan de bovenkant van de tank vast zit en aan de uitlaat. Of ik druppel een heel klein beetje nitro in de luchtinlaat. Maar dit is bij mij ook al eens voor gekomen, heeft deze auto de winter meegemaakt? Anders denk ik dat de carb. dicht zit
__________________ Met vriendelijke groet. (TE KOOP)Team Associated SC8 Lucas Oil, HPI Baja 5T 26cc |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 29
|
Dan zit er of ergens een lek in het slangensysteem/tankklep of de motor staat veelste arm afgesteld waardoor de aanvoer bemoeilijkt wordt. Probeer eens te blazen op het slangetje wat van de uitlaat naar de tank gaat , lukt dat ook niet draai dan de hoofdnaald eens een kwart slag open en probeer opnieuw
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Haal het slangetje bij de carburateur los, hou de vinger op de uitlaat en geef wat startbewegingen. Als er brandstof uit te losgehaalde slang komt moet je het zoeken in je carburateur. Vaak is het opgedroogde olie in de carb en moet je die even doorspoelen met remmenreiniger of doorblazen met een compressor.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Graupner flash 4wd 1:8 | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Mvg Keanu
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Oke otch maar net even getest en het blijkt mijn carb. te zijn. Dus; moet ik dan morgenvroeg een paar druppeltjes in de carb doen? Via het gat waar de luchtfilter zit? Mvg Keanu
__________________ Graupner flash 4wd 1:8 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 29
|
Heb je bij het testen de carb in open stand gehouden en de HSN wat open gedraait ??
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Niet in je luchtinlaat maar in de aansluitnippel spuiten. Even een klein stukje slang op je carb zetten en dan aan de andere kant erin spuiten en zorgen dat de druk erop komt.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2010 Locatie: Vlak bij Emmen
|
ik heb 2 manieren gevonden: YouTube - how to start a nitro rc car YouTube - How to start a nitro rc car
__________________ Met vriendelijke groet. (TE KOOP)Team Associated SC8 Lucas Oil, HPI Baja 5T 26cc |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 mei 2008 Locatie: Helmond
| Citaat:
Stukje slang op de carb dan het richt tuitje van de spuitbus (remmenreiniger) aan de ander kant van de slang. Even de carb volledig open zetten en spuiten maar. Kijk ff in het carb gat of de doorstroom van de reiniger goed is.
__________________ Associated RC8B ,.21 R&B cross10, .21PICCO P3 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| motor, nitro auto, trekstarter |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |