Modelbouwforum.nl


Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Brandstof auto's

Reageren
 
LinkBack Discussietools Weergave
Oud 11 april 2010, 21:12   #1
kenneth007
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard auto trilt bij hoge snelheid

Hey,
Heb een GS XUT en ben vandaag gaan rijden,
nu heb ik een probleem als de auto in hogere snelheid gaat begint hij helemaal te trillen, lijkt wel of er ergens een slag in een staafje zit ma heb deze allemaal nagekeken en niks gevonden, dacht mss omdat men banden in de randen waar de velg opzit mss al wat versleten zijn en barsten vertonen?
anders weet ik het niet iemand anders er ervaring mee of een gedacht wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
  Met citaat reageren
Oud 11 april 2010, 21:16   #2
 
PIR3lly's schermafbeelding
 
Lid sinds: 20 augustus 2009
Locatie: nabij Schiphol
Leeftijd: 38
Berichten: 1.923
Standaard

Het zou ook kunnen zijn dat je banden niet netjes meer in balans zijn.
Misschien is er vocht in gekomen of zijn de inserts kapot.
Even controleren en desnoods ballanceren zou kunnen helpen.
__________________
PIR3lly is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2010, 21:18   #3
kenneth007
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jeps dat zou het wel kunnen zijn wat me opvalt is als ik gas geef de ene band die gaat zo heel smal en de andere blijft gewoon, alle ik bedoel ermee da ze allemaal bijna verschillende vorm aangeven, kan of kon me ni juist voorstellen da dit zo een trillend resultaat zou geven je hoort en ziet het zelf ook als je zo met snelheid voorbij rijd
Groeten
  Met citaat reageren
Oud 11 april 2010, 21:26   #4
 
Bart_Banaan's schermafbeelding
 
Lid sinds: 26 november 2003
Locatie: RC-Junkies.nl
Leeftijd: 48
Berichten: 5.839
Standaard

Ik denk eerder dat je insert(s) van de banden kapot zijn of dat er zand in zit. Dat moet je controleren. Zitten er gaatje aan de binnenzijde van de velg? zo ja; dan kan je er vanuit gaan dat er zand in de insert zit wat de onbalans veroorzaakt. De gaatjes moeten niet in de velg, maar in het profiel van de band (3 4 gaatjes van ca. 3mm) waardoor het zand eruit geslingerd wordt ipv er in....
__________________
Ook op FaceBook!
"When in doubt, flat out" - Colin McRae
Bart_Banaan is nu online   Met citaat reageren
Oud 12 april 2010, 08:56   #5
 
Sebazzz's schermafbeelding
 
Lid sinds: 26 februari 2008
Locatie: Breda
Leeftijd: 21
Berichten: 666
Standaard

Er kan ook een slag in je velg zitten als het alu velgen zijn, kijk even of er een wiel wiebelt tijdens het rijden.
__________________
HPI Baja 5B SS met veel Carbon te koop!
http://bit.ly/P5IDXO
Sebazzz is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2010, 11:08   #6
 
Bart_Banaan's schermafbeelding
 
Lid sinds: 26 november 2003
Locatie: RC-Junkies.nl
Leeftijd: 48
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebazzz Bekijk bericht
Er kan ook een slag in je velg zitten als het alu velgen zijn, kijk even of er een wiel wiebelt tijdens het rijden.
Alu velgen?? Op een GS XUT?? hmmm.. heel onwaarschujnlijk...
__________________
Ook op FaceBook!
"When in doubt, flat out" - Colin McRae
Bart_Banaan is nu online   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2010, 18:07   #7
 
MartinAJ's schermafbeelding
 
Lid sinds: 26 februari 2010
Locatie: Hengelo (Overijssel)
Leeftijd: 46
Berichten: 9
Standaard Balanceren

Hallo,

Ik denk dat ik ook een probleem heb met mijn nieuwe velgen en banden.
Ik heb deze week de Axial Beadlocks aangeschaft met daarbij de Pro-Line Road Roage 3.8" (40 series) tires. Speciaal voor asfalt etc.
Mijn e-revo Brushless trilt als een gek sinds ik deze combinatie heb.

Hoe kan ik de banden controleren op onbalans. Is hier een truukje of hulpmiddel voor?

Alvast bedankt!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PIR3lly Bekijk bericht
Het zou ook kunnen zijn dat je banden niet netjes meer in balans zijn.
Misschien is er vocht in gekomen of zijn de inserts kapot.
Even controleren en desnoods ballanceren zou kunnen helpen.
MartinAJ is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2010, 18:15   #8
 
marc 2's schermafbeelding
 
Lid sinds: 15 juli 2009
Locatie: tussen breda en eindhoven
Berichten: 3.262
Standaard

auto omhoog houden met de wielen vrij.
dan de banden ronddraaien en kijken waar ze stoppen.
mocht er een zwaar punt in zitten dan zal dit punt vanzelf onder komen te staan en zal de band ook een stukje terug draaien.

je kunt ook de band eens opspannen in een accu boor machine en dan laten draaien.
WEL RUSTIG LATEN DRAAIEN IN HET BEGIN ANDERS KAN HET SPUL WEL EENS UIT JE HANDEN SLAAN
en daarom ook een accuboor gebruiken en geen gewone boor machine
__________________
als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen.
marc 2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2010, 19:23   #9
 
savage .26 picco's schermafbeelding
 
Lid sinds: 12 oktober 2004
Locatie: Hoek van Holland
Leeftijd: 32
Berichten: 7.080
Standaard

Onbalans kan je ook heel makkelijk met de wielen op de auto checken...

De auto gewoon op een verhoging plaatsen met de wielen vrij goed vastdrukken op de verhoging en langzaam gasgeven en dat opvoeren , de wielen met een onbalans laten zich dan heel makkelijk vinden

Dan wordt het kijken waar de onbalans vandaan komt , het kan je insert wezen ... Mogelijk dat die met het plaatsen op bepaalde punten wat is opgestroopt waardoor je zwaardere plekken krijgt ten opzichte van de rest van het wiel.

Er zijn speciale tools en klei voor het balanceren van wielen verkrijgbaar , maar als je ze een beetje zorgvuldig bouwt/plakt is het zelden nodig.
__________________
FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT
savage .26 picco is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2010, 08:11   #10
 
MartinAJ's schermafbeelding
 
Lid sinds: 26 februari 2010
Locatie: Hengelo (Overijssel)
Leeftijd: 46
Berichten: 9
Standaard Onbalans

Dank voor je goede uitleg.
Ik heb inmiddels op youtube enkele filmpjes gezien hoe je de velg/band weer in balans kunt krijgen.

Het enige wat ik nog niet begrijp is het stukje " klei"?
Wat is dit exact voor spul en hoe hecht zit dit aan de velg? Is hier een partnummer voor zodat ik dit ergens kan bestellen?
Alvast bedankt.

Ook @MARC 2 bedankt voor je reactie!!



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door savage .26 picco Bekijk bericht
Onbalans kan je ook heel makkelijk met de wielen op de auto checken...

De auto gewoon op een verhoging plaatsen met de wielen vrij goed vastdrukken op de verhoging en langzaam gasgeven en dat opvoeren , de wielen met een onbalans laten zich dan heel makkelijk vinden

Dan wordt het kijken waar de onbalans vandaan komt , het kan je insert wezen ... Mogelijk dat die met het plaatsen op bepaalde punten wat is opgestroopt waardoor je zwaardere plekken krijgt ten opzichte van de rest van het wiel.

Er zijn speciale tools en klei voor het balanceren van wielen verkrijgbaar , maar als je ze een beetje zorgvuldig bouwt/plakt is het zelden nodig.
MartinAJ is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2010, 09:21   #11
 
Bart_Banaan's schermafbeelding
 
Lid sinds: 26 november 2003
Locatie: RC-Junkies.nl
Leeftijd: 48
Berichten: 5.839
Standaard

Dat klei is een soort klei... Een plakkerige kneedbare massa wat je in de velg kleeft...
__________________
Ook op FaceBook!
"When in doubt, flat out" - Colin McRae
Bart_Banaan is nu online   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Brandstof auto's
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit


Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:13.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.1