![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 20 mei 2010 Leeftijd: 29
|
bij deze zal ik me even voorstelen ik ben Raymond. is de eerste keer ik hier wat post. Ik heb een oude tamiya tg10-mk1 heeft 2 jaar stil gestaan. nu wou ik deze om bouwen naar 2 wd. is de vraag is dat mogelijk en hoe kan ik dat het beste doen. En weten jullie mischien ook een goede vervangde motor voor de tamiya FS-12 die er nu in zit. hij loopt nog wel maar heeft denk door het lang stil staan zijn beste tijd gehad,ook al zat er after run in. Alvast bedankt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 mei 2005 Locatie: hoorn Leeftijd: 20
|
Ten eerste Welkom! Ombouwen naar 2wd is heel simpel, gewoon de as (dogbone) die naar het voorste diff toe gaat verwijderen en klaar! Een foto voor de duidelijkheid: Verwijder de as die naast de tank loopt. Misschien is dit een iets ander model, toch is het idee hetzelfde. ![]() (dit is niet mijn auto)
__________________ Overkill is the most underestimated achievement!!! Laatst gewijzigd door patrick dettmers; 20 mei 2010 om 00:39 |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
| Citaat:
Er is alleen geen nut om naar 2wd te willen, het rijden en eventueel willen driften wordt er niet beter op.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 30 maart 2010 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 26
|
ik zou me voor kunnen stellen dat er misschien ook iets aan de tandwielverhouding moet gebeuren. anders zou de motor ineens meer vermogen op je achterwielen zetten. of zit ik er naast?
__________________ Trex 500 ESP - CopterX 450AE V2 - Traxxas E-Revo Brushless & Mini E-Revo Brushless - Kyosho Inferno US Sports 2 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
| Ja! De verplaatsing (per omwenteling motor) blijft nog steeds hetzelfde bij een dezelfde gewicht. Er is dus geen directe behoefte voor een verandering van de tandwielen. Wel zal 2wd iets lichter lopen dan 4wd en kan je de auto iets sneller vertanden maar de wegligging blijft nog steeds prut. Hou er ook rekening mee dat bij het weghalen van 4wd ook de rem naar 2wd gaat.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 8 september 2008 Locatie: Bodegraven Leeftijd: 19
|
Wat daar staat op de eerste foto is een TG10 MK2, die heeft een 2 versnellingsbak in het midden. De TG10 MK1 is anders opgebouwd, en wordt aan de achterkant aangedreven door de motor. Hiervandaan loopt 1 lange as naar voren. Deze zou er uit gehaald moeten worden. Wat ik dus bedoel: Klikkerdeklik Momenteel heb ik 3 TG10's staan .... |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 20 mei 2010 Leeftijd: 29
|
hij heeft een tijd stil gestaan en wou er weer wat me gaan doen en wou wel eens kijken of je er als 2wd beetje me kon driften. heb de hobby beetje aan de kant gezet maar wil hem toch weer gaan op pakken. binnekort even nieuwe motor erin. of weet iemand een adres waar ik nog een zuiger cilinder zet zou kunnen vinden voor en FS-12 motor?
|
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 12 mei 2008 Locatie: Helmond
|
Ik zou ook de voorste dogbones eruit halen als je de aandrijf as gaat verwijderen, dan rolt ie voor veel soepeler. Driften met 2wd moet lukken, Gewoon zorgen dat de auto veel overstuurt. Kijk hier eens:RC Drift UK - RC Drift Tyres - RC Drift Gallery - RC Drift Forum - Index
__________________ Associated RC8B ,.21 R&B cross10, .21PICCO P3 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| 2wd, 4wd, ombouwen, tamiya |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |