![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2010 Locatie: Zoetermeer
|
Hallo! Ik zit al een tijdje te lezen op dit (en andere) fora, en ben nu toch wel behoorlijk enthousiast over de RC nitro auto's. Nu zou ik er dus eentje willen aanschaffen, maar heb nog niet echt een idee welke. Ik had eerst de condor van nitrotek in gedachten, maar daar las ik best veel negatieve op- en aanmerkingen over. dus ben ik nu weer terug bij af. Ik heb, zeker omdat ik nu net ga beginnen, een buget van €200 waar ik me aan wil houden, en het lieft wil ik een bouwpakket, omdat ik dan meteen een beetje kan kijken wat er allemaal in zit en hoe alles werkt. Ook moet het een buggy of truggy zijn want ik wil offroad. Hebben jullie misschien een mooie in gedachten? Groetjes!! (en alvast bedankt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2007 Locatie: naaldwijk Leeftijd: 18
|
meld er ook even mij welke schaal je wilt. ik zou zelf 1:8 nemen omdat dat veel meter over obstakels gaat en het rijgedrag veel beter is. maar met €200 ga je het niet redden en neem vooral niet van die goedkope chineese merken want in onze hobby geld goedkoop is duurkoop. zoek anders eens naar de auto's van deze merken: HPI, Protech, Kyosho, Tamiya, Carson zodat je ongeveer weet wat een degelijke auto gaat kosten. want je bent alles bij elkaar wel tegen de 400 kwijt al wil je het goedkoop houden. met een bouwpakket ben je nog veel duurder uit omdat je de motor servo's en zender enzo ook nog moet kopen en dat kost bij elkaar al 350 als je voor goed spul gaat de virus op conrad als bouwpakket kost rond de 150 dus dan zit je al op €500 natuurlijk kan je hier en daar wat besparen maar dan zit je alsnog €200 boven je budget
__________________ Te veel modellen om hier neer te zetten Laatst gewijzigd door rattie...; 24 mei 2010 om 16:05 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 8 augustus 2009 Locatie: Bergambacht
|
je hebt echt wel autoos voor dat geld hoor. mnaar verwacht dan niks, het zal je alleen maar teleurstellingen opleveren. echt waar, het word zoveel leuker wanneer je wilt gaan rijden je even 2 keer aan het koordje trekt, of hem even op een startbox zet, en hij loopt. en idd: goedkoop is duurkoop, maar als je iets goedkoops koopt krijg je iets wat je niet krijgt als je iets beters koopt: hoofdpijn !
__________________ Bartpower!!!! ![]() Hong Nor Mutilator, TT Raptor 30, Mutiplex Easystar ... |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Dan heb je even niet goed gelezen denk ik, want bij die van nitrotek zit alles er al bij, dus dat blijft gewoon €160. Maar ik zeg al, het lijkt me heel leuk maar omdat ik net begin wil ik niet meteen 400/500 euro uitgeven, want misschien vind ik het wel helemaal niks. Ik kan altijd nog overgaan op iets duurders als het bevalt, dus eerlijk gezegt wil ik me buget wel op de 200€ houden, hooguit €250. (maar mischien dat 2e hands een optie is?) En ik wil inderdaad schaal 1/8 of anders 1/10 En ik had nog een vraagje, wat verbruikt zo'n ding eigenlijk? Laatst gewijzigd door mikeon; 24 mei 2010 om 18:01 |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
als je een auto koopt/ je eerste auto heb je het volgende nodig failsave humppack gloeiplug starter gloeipluggen gloeiplug sleutel lader voor je humppack en nitro zelf wat ongeveer €10 per liter kost en ja wat deze dingen verbruiken licht aan de cilinder inhoud maar ga er van uit dat ze zuipen je tank kan je binnen 6 minuten leeg rijden voor €200 is echt geen goede auto te koop en bij een 2de hans koop je meestal de elende van iemand anders over het is gewoon een dure hobby
__________________ Te veel modellen om hier neer te zetten |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 11 januari 2010 Locatie: Randstad - redelijk aan de kust
|
Wanneer je een goed merk koopt (TRAXXAS, HPI, Kyosho, Hong Nor) en je vind het niks dan krijg je er nog een leuk bedrag voor terug. Van een onbekend en/of minder goed merk (Nitrotek, Reely, chinees etc) krijg je niets terug, niemand koopt deze gebruikt. Wanneer je bewust de keuze voor nitro maakt, en je eenmaal bent begonnen dan krijg je gegarandeerd het virus te pakken, kleine kans dat het niet bevalt. Succes met kiezen!
__________________ SLASH 4x4 |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Een carson 2 drift (truggy). Is dat misschien wat? Mijn oom rijd veel met nitro's en is lid van een club, hij zegt dat hij er een te koop heeft staan, er zit alleen geen body bij. Hij heeft er maar één keertje mee gereden maar vind hem niet snel genoeg. Nu zou ik dit nooit geloven als ik op marktplaats iets koop, maar van me oom mag ik dat toch wel geloven Het IS in iedergeval een merk. Ow en trouwens bedankt voor jullie reacties |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
dat is een stukje veiligheid je kan in principe zonder rijden failsave zorgt er voor dat bij storing. te lage accu spanning je auto terug gaat naar stationair en gaat remmen als je dat wilt als je geen fail save heb kan afhankelijk op welke stand je gas servo staat je auto vol gas weg rijden een hump pack is een accu van 5 cellen met samen 6 volt hierdoor haal je wat meer kracht uit je servo's en dit is veiliger wat bij een hobbeltje gebeurt er niks. terwijl bij je batterij korfje. de batterijen er uit schieten. en dan is het weer het zelfde verhaal afhankelijk waar je gas servo staat kan je auto vol gas weg rijden.
__________________ Te veel modellen om hier neer te zetten |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #12 (permalink) |
| En dit dan?? Youtube filmpje |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
En btw, mijn vraag was dus of dat een goeie auto is. Of het een buggy, of truggy is maakt me niet zo veel uit. | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2003 Locatie: RC-Junkies.com Leeftijd: 46
|
Ja hoor, best een goeie auto. Alleen jammer dat Carson hem niet meer in het levering programma heeft, waardoor het wel eens lastig kan worden om onderdelen te vinden bij schade. Aan de andere kant zullen wel onderdelen van andere Carson Buggy modellen erop passen...
__________________ -----RACING!! Because football, baseball, bowling and golf only require ONE ball.... ----- |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| advies, condor, nieuw, nitro |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |