![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 mei 2010 Locatie: Zoetermeer
| Citaat:
het BDP EDIT: De cilinder zit vast in de cilinderbus. (want ondertussen is er weer beweging in het vliegwiel, alleen word de cilinder met bus enal naar buiten gedrukt. Ik denk dat er een cilinderveer gesprongen is en deze als een wig ertussen is komen zitten. ![]() Hier even uitgelegt: Omdat de veer (groen) gesprongen zou moeten zijn, gaat deze tussen blauw en rood zitten. Omdat de cilinderbus (rood) los zit, maar klem met de cilinder, word deze mee omhoog gedrukt als ik aan het vliegwiel draai. Maar ja... en nu?
__________________ Nanda NRT-3 met Caster MK2|| HPI Trophy 3.5 || Team Associated B44 || Hotbodies lighting 2 RR Laatst gewijzigd door mikeon; 3 juni 2010 om 21:32 | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 5 april 2010 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 34
|
Een nitromotor heeft geen zuigerveren maar werkt met een conische bus. Zuiger klemt waarschijnlijk in de (PINCH). Halverwege de bus word de diameter kleiner en werkt dus als je afdichting net als een zuigerveer om kompressie te krijgen. Zoals eerder gezecht verwarmen en met een tang je vliegwiel draaien. |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2007 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 38
|
Mike, je heb gisteren ook de koppeling gerepareerd en opnieuw gemonteerd. De kans is groot dat je hier iets verkeerd hebt gedaan. Misschien heb je de koppelingsklok er zo strak op gezet dat je daardoor de krukas niet meer kan draaien of iets dergelijks. De koppelingsklok moet soepeltjes kunnen draaien en er moet ongeveer 0,5 tot 1 mm speling tussen koppelingsklok en vliegwiel zitten. Misschien kun je dat even checken. We kunnen ook binnenkort weer even afspreken dat ik ernaar kijk...heb wel een heel druk weekeinde voor de deur dus het zal dan pas na het weekeinde worden.
__________________ Team AK Modelbouw / sponsored by Computerplan | Student kampioen Truggycup 2011 Running: Mugen MBX6T, Hotbodies D8T | Maandelijks een meeting: www.rcc-zoetermeer.nl |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Nanda NRT-3 met Caster MK2|| HPI Trophy 3.5 || Team Associated B44 || Hotbodies lighting 2 RR | |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Heb je de motor helemaal niet lopend gehad? Gisteren startte hij naar mijn mening vrij makkelijk, ik denk niet dat hij vastgelopen kan zijn. Mijn vermoeden is dat hij vast zit in de klemming van de motor. Zoals eerder aangegeven kan je dit oplossen door de motor te verwarmen met een fohn. Heb je de trekstarter misschien nog gedemonteerd en opnieuw gemonteerd...wellicht heb je de oneway verkeerd gemonteerd of zit er iets verkeerd in je trekstarter die de boel blokkeert?
__________________ Team AK Modelbouw / sponsored by Computerplan | Student kampioen Truggycup 2011 Running: Mugen MBX6T, Hotbodies D8T | Maandelijks een meeting: www.rcc-zoetermeer.nl |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Opgelost. Hem hem verwarmt, dat mocht niet baten, toen heb ik hem in de motoroli laten weken en zo kon ik hem na paar uur met beetje (gecontroleerd) geweld los krijgen. Wat bleek? Er zaten allemaal kristallen van de brandstof in. Goed schoongemaakt en nu zit alles weer losjes en soepel, morgen maar weer proberen te starten, nu even slapen.
Laatst gewijzigd door mikeon; 4 juni 2010 om 01:19 |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Ik ben ook erg benieuwd naar het merk brandstof wat je gebruikt, als dit vaker voorkomt zou ik snel overstappen naar een ander merk. Het is toch wel auto brandstof die je gebruikt en geen vliegtuig spul?
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Kristallen? Zilverachtige glinstertjes? Als dat het geval is doe je er verstandig aan om de motor heel goed te controleren want ik vrees dat er ergens iets afgebroken is.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
En ik heb geen idee wat voor brandstofzooi dit is, dus ben maar snel nieuwe gaan halen. EDIT: Vanmiddag was de eerste keer dat de carson een stukje heeft gereden, nog niet helemaal super, maar hij rijd iig al. Mario, als je er nog even naar zou willen kijken, zou ik dat erg fijn vinden.
__________________ Nanda NRT-3 met Caster MK2|| HPI Trophy 3.5 || Team Associated B44 || Hotbodies lighting 2 RR | |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Kristallen op de zuiger kan komen van het silicium wat in de zuiger zit.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Mike, ik stuur je binnenkort een pm om af te spreken...zoals gemeld heb ik een druk weekend voor de boeg en helaas weinig tijd.
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| afstellen, carson, stationair |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |