![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2010 Locatie: Zoetermeer
|
Oeps, sorry maar toch nog zo'n afstel-topic waar jullie vast en zeker bij denken "zucht"... Ik krijg me carson gewoon niet goed stationair. Als ik de stationair schroef indraai of uitdraai krijg ik de volgende resultaten: Grote opening: 1.5/2.0 mm wielen draaien super hard met power Normale opening: 1.0/1.5 mm wielen draaien hard met beetje power Kleine opening 0.5/1.0 mm motor start niet Dat werkt dus niet dus toen dacht ik: "eens kijken wat er gebeurt als ik hem start (1.0/1.5mm) en daarna terug draai naar 0.5/1.0 mm. Maar, dat maakte niks uit de wielen bleven draaien. Ik krijg de wielen dus alleen stil als ik vol in de rem ga. Ben ik nou zo dom? Ik snap gewoon niet hoe het kan....
__________________ Nanda NRT-3 met Caster MK2|| HPI Trophy 3.5 || Team Associated B44 || Hotbodies lighting 2 RR |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 november 2008 Locatie: drunen, noord-brabant Leeftijd: 23
|
misschien is je koppeling wel versleten....
__________________ phaser4rs met picco p3 .28, wild dagger customized, sprint2 drift, marui coors melling, samenbaksel van whizzer/stadium thunder, slash 4x4, associated b4, tamiya quickdrive |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 14 april 2009 Locatie: Het land van Maas en Waal Leeftijd: 22
|
Dat zou kunnen. Hoef overigens niet versleten te zijn, misschien loopt hij gewoon aan, of de lagers lopen niet meer soepel. Ik gok dat je je auto dan ook niet gestart krijgt als hij met de wielen op de grond staat? Want zoals je het nu vertelt, lijkt het net of de koppeling het koppelingsklok al mee neemt bij het stationair draaien.
__________________ |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 november 2008 Locatie: drunen, noord-brabant Leeftijd: 23
| Citaat:
precies dat vermoeden had ik ook. Veertje gebroken, lagers verrot...zoiets denk ik.
__________________ phaser4rs met picco p3 .28, wild dagger customized, sprint2 drift, marui coors melling, samenbaksel van whizzer/stadium thunder, slash 4x4, associated b4, tamiya quickdrive | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2007 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 38
|
Als je wielen op een bokje meteen gaan draaien en wanneer je remt slaat je auto meteen af wijst dit vaak op een probleem met de koppeling. Ik zou die even checken...
__________________ Team AK Modelbouw / sponsored by Computerplan | Student kampioen Truggycup 2011 Running: Mugen MBX6T, Hotbodies D8T | Maandelijks een meeting: www.rcc-zoetermeer.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2010 Locatie: eindhoven Leeftijd: 14
|
wat hier iedereen zegt kan maar het kan ook aan de afstelling liggen. je kan niet alleen aan de stationair schroef draaien om een evenwichtige ''idle'' te hebben. hij moet evenwichtig zijn en dat doe je ook met de LSN (low speed needle) (zo staat dat is mijn boekje) hier zou je naar kunnen kijken (zeggen de andere ook)
__________________ HPI Firestorm 10T,Kyosho Birel kart, Spektrum DX2S, Merlin Tracer 90. |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
naja ik ben erg nieuw dus het zou inderdaad kunnen dat ik hem verkeerd heb afgesteld. Maar ik zal (morgen ochtend/middag) eerst even naar de koppeling kijken dan.
__________________ Nanda NRT-3 met Caster MK2|| HPI Trophy 3.5 || Team Associated B44 || Hotbodies lighting 2 RR |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2005 Locatie: Leidschendam Leeftijd: 40
|
Het is een drift auto......die blijft altijd gas geven, ook als je remt (anders drift hij niet) Ik denk zelf dat je je gas niet helemaal dicht gooit met je servo, zodat het motortje stationair gaat lopen. Het kan zijn dat dat in je afstelling met de servo zit, of dat je aan de verkeerde afstelschroef draait
__________________ 18 februari 2012 Indoor rijden (nitro/electro) !!! http://www.rcc-zoetermeer.nl MELD JE NU AAN !!! |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
(En hier ga ik dan weer verder want me andere topic raakte te veel offtopic.) En voor diegene die dat andere topic niet gelezen hebben: Hij start nu dus helemaal niet meer Heel soms wel, maar dan zonder rook (met draaiende wielen) en na een 5 seconden gaat hij ineens veel meer toeren draaien, en komt er veel meer rook bij. En dan slaat hij na nog eens 5 seconden af...
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2007 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 38
|
Zoals in het andere topic besproken help ik Mike wel even met afstellen. We laten de resultaten wel even weten op het forum.
__________________ Team AK Modelbouw / sponsored by Computerplan | Student kampioen Truggycup 2011 Running: Mugen MBX6T, Hotbodies D8T | Maandelijks een meeting: www.rcc-zoetermeer.nl |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2005 Locatie: Leidschendam Leeftijd: 40
|
en als het niet lukt, wil ik ook wel een poging wagen.
__________________ 18 februari 2012 Indoor rijden (nitro/electro) !!! http://www.rcc-zoetermeer.nl MELD JE NU AAN !!! |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2009 Locatie: Drachten, Friesland Leeftijd: 21
|
Ik heb dus ongeveer hetzelfde. zelf rijd ik ook met een carson. Hij rijd verder oké, maar soms dan ''duwd'' ie em te ver terug naar stationair en dan slaat hij af. dit gebeurd nogal regelmatig... ik heb 'm geprobeerd bij te stellen. maar heb het idee dat het nu helemaal niet wil. Momenteel kan k em niet starten ivm kapot tandwiel aan de motor. Heb m nog wel geprobeerd om em zo los even te starten van de auto. Hier gaat hij, net als die van Mik, ook ineens heel hoog in de toeren en dan slaat hij ook af na 5 seconden als ie dan ineens terugzakt naar laag toerental. daarna krijg ik hem ook niet meer fatsoenlijk aan. Tenzij ik 50x aan de trekstarter loop te trekken en hij af en toe nog een kick geeft. Mochten de resultaten ooit nog eens binnenkomen, laat het me dan weten, dan kan ik zien of ik dat ook kan proberen. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 14 april 2009 Locatie: Het land van Maas en Waal Leeftijd: 22
|
Tazz, vervang de gloeiplug en brandstof slang eens. Kijk ook of je uitlaatrubbers en tankje nergens lekken (tankdop is vaak een boosdoener). Loop de schroeven op de cilinderop ook eens na. Het lijkt net of de brandstoftoevoer ineens stopt. Als je de brandstofslang naar de carburateur dichtknijpt dan gaat hij namelijk ook even iets hoger in de toeren lopen, zakt vervolgens in elkaar en valt uit. Heb je toevallig doorzichtige brandstofslang? Dan kun je daar ook kijken of er luchtbellen doorheen gaan.
__________________ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| afstellen, carson, stationair |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |