![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 augustus 2010 Locatie: hilversum en omstreken Leeftijd: 16
| Citaat:
@ rest van de mensen: heel erg beankt voor t advies en de hulp, ik heb besloten dat het de kyosho dbx g3 wordt bij conrad en dan benzine en al het andere in de toekomst bij 2brothers halen. sander | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 februari 2005 Locatie: Schoonebeek Leeftijd: 35
|
Prima keuze!! Succes met je wagen. M.v.g. Mark
__________________ Kyosho:V-One-S3, V-One-SR, FW-05-R, Fazer, V-ONE-RRR EVO 2, Evolva, Spada 09, Madforce, Inferno GT, Inferno MP7.5, mini inferno, Ultima SC |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
vandaag even naar 2brothers geweest, wat een ontzettend aardige mensen allemaal sander |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2010 Leeftijd: 31
|
Ik heb mijn Kyosho (onroad) bij Quartel gekocht omdat hij daar toen in de aanbieding was. Was ook mijn eerste auto, maar ben er verder nooit meer terug geweest. Moet zeggen dat ik me aardig red met info en hulp hier op het forum. En als dat je niet lukt ga dan eens langs op een club in je buurt, de mensen daar helpen je in 99% van de gevallen ook graag en zeer goed! En natuurlijk voor het prijsverschil tussen 2 Brothers en Conrad zou ik toch echt voor Conrad gaan in dit geval. Er komt bij zo'n auto altijd nog wel een paar tientjes (100 euro ofzo) bij aan accessoires die je nodig hebt voor je kunt beginnen, die kun je dan mooi bij 2Brothers halen, en ben je in totaal nog goedkoper uit. Lijkt me een duidelijke keuze |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 augustus 2005 Locatie: Geleen, Limburg Leeftijd: 44
|
+ 1 voor de Kyosho. Ik zou gewoon naar 2brothers toe gaan en uitleggen aan hun wat je wilt doen, ze zullen daar ook best begrijpen dat een DBX voor die prijs bij Conrad super is. En als je de rest, zoals gereedschap, brandstof, reserve onderdelen, bandjes etc etc bij hun doet, zullen ze waarschijnlijk geen moeite hebben om je op weg te helpen met uitleg. Met 2Brothers op 6 km afstand zou ik als beginner zeker gebruik maken van hun !
__________________ Pa : HPI Vorza + Parrot AR Drone / Zoon : Traxxas Slash Platinum + MCX / Dochter : Traxxas Revo 1/16 |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2007 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 38
|
De meeste winkels vinden het niet eens zo erg als je de auto ergens anders gekocht hebt, ze zien je graag terugkomen voor de brandstof en de onderdelen. En zoals snoebel al zegt, tegen dergelijke aanbiedingen kunnen de winkels niet op.
__________________ Team AK Modelbouw / sponsored by Computerplan | Student kampioen Truggycup 2011 Running: Mugen MBX6T, Hotbodies D8T | Maandelijks een meeting: www.rcc-zoetermeer.nl |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
het is al even geleden dat ik hier mijn laatste post plaatste maar er is intussen mij al een hoop duidelijker geworden nu heb ik goed gekeken en ik ga voor de kyosho dbx bij conrad. alles in de toekomst bij 2brothers. Ik heb een mooie shopping cart gemaakt met het volgende er in: Kyosho buggy DBX G3 4WD (R2R, 1:10) 149,00 EUR Nitrobox II voor R2R 1:10 35,99 EUR NiMH ontvangeraccu 2/3A 6V Hump 1300mAh 13,99 EUR 230 V= Stekkerlader BEC stekker 4,99 EUR Aluminium brandstoffilter 1:10 zwart 4,99 EUR Modelcraft Fail-Safe GV 100 13,99 EUR Totaal 229,90 EUR kan iemand mij vertellen of dit bij elkaar allemaal gaat functioneren? heb ik nog benodigdheden over het hoofd gezien? (afgezien van een hele hoop 16% nitro methanol) werkt de humppack met deze lader en auto? nog een meer algemene vraag: is het echt zo dat je bij nitro rc auto's bijna al je tijd bezig bent met sleutelen? of hangt het heel erg af van je rij gedrag en de auto? ik snap dat je bijna altijd bezig bent met afstellen maar ik vroeg me af of er buiten dat nog wel tijd over blijft om ook daadwerkelijk te rijden. mvg Sander |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Stekkerlader zou ik deze voor nemen, die jij noemt heb je niet veel aan bij brandstof, bij deze lader kan je de humppack ook gewoon laden ondanks dat de stekkers niet helemaal hetzelfde zijn (wel even goed opletten dat je zwart op zwart aansluit en rood op rood): Stekkerlader brandstofmodellen 230 V - 230 V-accupackladers - Conrad Electronic En dan mis ik nog: - Luchtfilter olie - Afterrun olie Suc6 bij je aankoop!
__________________ Team AK Modelbouw / sponsored by Computerplan | Student kampioen Truggycup 2011 Running: Mugen MBX6T, Hotbodies D8T | Maandelijks een meeting: www.rcc-zoetermeer.nl |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2009 Locatie: Den Haag Leeftijd: 15
|
Ik heb De Kyosho DBX ook bij conrad gekocht. Ik vind het een erg goede auto tot nu toe (drie tankjes inlopen). veel succes!
__________________ Tamiya High Lift |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Na 3 tankjes is het moeilijk bepalen of het een goede auto is Tipje; ik zie dat je uit Den Haag komt; 12 september hebben we een meeting in Zoetermeer....kan je gratis aan meedoen.
| | |
| | #26 (permalink) |
|
@henk bedankt zou je misschien een beetje info kunnen geven over het sleutelen tov rijden? is dit een BEETJE gelijk verdeeld? is het zo dat je bijna geen tijd over houdt om er ook daadwerkelijk mee te rijden? Sander |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
1 uur rijden, 1 uur schoonmaken en sleutelen. Mijn ervaring is als je de auto goed schoonmaakt dat je niet zoveel hoeft te sleutelen, bij het schoonmaken goed opletten of je rare dingen ziet en die checken en bij twijfel vervangen, zo voorkom je grotere schade. Luchtfilter is van levensbelang en leer goed afstellen. Daarnaast is rustig op je gemakje inrijden ook van groot belang.
| | |
| | #28 (permalink) |
|
bedankt als de auto goed is ingelopen en er wordt tamelijk voorzichtig mee gereden (geen jumps) alleen op een gras veldje en op een parkeerplaats valt er dan echt zoveel te sleutelen? wat voor n dingen zijn dat dan afgezien van der schoonmaken en afstellen? hoe vaak gaat er iets kapot tijdens het rijden als er niks geramd wordt? (ik kan me voorstellen dat een lantaarnpaal raken voor fikse schade aan ophanging etc zorgt) sander |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 augustus 2005 Locatie: Geleen, Limburg Leeftijd: 44
|
Veel zal afhangen van je kennis en kunde en of je hulp hebt in het begin. Sleutelen (en afstellen) zul je veel doen, als je veel brokken maakt en het uiterste van het matriaal vergt, op zich helemaal niets mis mee, maar dan moet je wel bereid zijn om idd veel te sleutelen. Als je voorzichtig begint en een terrein uitzoekt met niet te veel los zand, stof etc valt het best mee. Een compressor (of spuitbus met lucht) is wel een aanrader om je auto even makkelijk schoon te blazen nadat je gereden hebt, maar een kwast met stofzuiger gaat ook best behoorlijk. Controleer voordat je gaat rijden, iedere keer opnieuw je speling op de tandwielen (spur/pinion) en kijk of alle schroeven, met name die van ophanging en motor nog goed vastzitten. Kijk ook regelmatig of je banden nog goed vastzitten op de velg, indien nodig opnieuw lijmen met CA lijm. Gewoon de losse plekjes, je hoeft niet de hele band steeds los te halen. Rijdt de motor goed in, welke methode je hiervoor gebruikt moet jezelf weten, in de sticky's staat de WOT methode uitgebreid uitgelegd, maar ook de methode beschreven in de Kyosho handleiding vinden velen prima. Tja, en of dit nou allemaal betekent of je veel moet sleutelen tov van rijden, dat kun alleen jijzelf beantwoorden, ook de meest ervaren rijder kan de pech hebben dat je in de eerste bocht een fout maakt en brokken maakt en dan niet meer kan rijden maar eerst zal moeten sleutelen om hem weer te repareren. Maar na een tijdje moet het prima mogelijk zijn om een middag achter elkaar je tankjes leeg te rijden zonder te hoeven sleutelen, en zelfs afstellen is met dat blokje wat in de DBX zit niet echt veel werk, aan het begin van de dag ff bijstellen op de condities van die dag en verder hoef je er dan niet meer aan te komen. En als je niet te kritisch bent en niet het uiterste uit de kan wilt halen, zet je het blokje wat aan de rijke kant en hoef je normaal gesproken niets aan te passen als je wilt gaan rijden. Zelf zet ik mijn HSN altijd 1/4 rijker als ik klaar ben met rijden, dat is dan normaal gesproken altijd meteen mijn uitgangspositie voor als ik de volgende keer wil gaan rijden. Zorg dat je zuiger onderin het blokje staat als je de auto weg zet, dus niet in de klemming bovenin de cylinder. Afterrun erin als je wat langer (zeg meer dan twee weken) de auto weg zet en luchtfilter na iedere halve dag rijden geheel uitspoelen en opnieuw invetten met luchtfilterolie. Dan een tip van een oude rot in het vak, probeer de failsave in te bouwen in het ontvangerbakje en verwijder de aan/uit schakelaar, maak een goede (bij voorkeur goudcontact) stekker op het accupackje en op de ontvanger en zet de auto uit en aan door het packje wel of niet aan te sluiten. Dit voorkomt zoveel ellende.
__________________ Pa : HPI Vorza + Parrot AR Drone / Zoon : Traxxas Slash Platinum + MCX / Dochter : Traxxas Revo 1/16 |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
geweldig hoe jullie mij helpen hierzo heb weer veel geleerd van de post van u snoebel de rest van uw post heeft me zeker doen denken, het is allemaal toch niet zo veel werk als ik had gedach alhoewel het voor een beginner vast niet altijd meezit :P ik heb er het volle vertrouwen in dat deze hobby mij goed gaat bevallen. Sander Laatst gewijzigd door Sandertje; 28 augustus 2010 om 22:52 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| 2brothers, beginner, carson, nitro auto |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |