![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 17 augustus 2010 Locatie: arnhem Leeftijd: 21
|
Goeiemiddag Een vriend van mij zit momenteel met een versleten koppeling op zijn fazer. Hij wilt een 2-speed erop gaan bouwen maar heeft nu ook een nieuwe koppeling nodig. Nu zijn we rond gaan kijken en bijna nergens is een koppeling verkrijgbaar dus nu hebben we eindelijk een koppeling gevonden. PK Model Racing het gaat om de JVD RACING 4 SHOE CLUTCH SYSTEM . Heeft iemand een idee of deze gaat passen en of de kwaliteit een beetje in orde is van JVD? alvast heel erg bedankt
__________________ My viper rocks Laatst gewijzigd door thijshendriks; 7 september 2010 om 02:25 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 april 2010 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 34
|
Of hij past weet ik niet hij word vooral veel in de offroad gebruikt (waar hij voor gemaakt is). Over kwaliteit???? super, slijt 20 keer minder dan kunstof of andere alu koppelingen. Ik gebruik de JVD op al mijn truggy/buggy en savages en echt dik tevreden. IK rijdt nu al een jaar met dezelfde koppeling in tegenstelling tot elke maand nieuwe kunstof schoentjes te moeten kopen. Kortom dit is een toppertje zeker!!
__________________ Hongnor X2 pro LW WERKS B7 pro , hongnor X2 pro LW WERKS B5, twinzilla savage 2x P3.28 , hotbodies pro-evo buggy P7 EDO mod , Picco Speed |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2003 Locatie: RC-Junkies.com Leeftijd: 46
|
Nee, gaat helaas niet passen. De JVD-RC Koppeling is voor een SG krukas, welke gebruikt worden in 3,5cc motoren en groter. De afstand van de montagegaten van de motor tot de koppeling zijn anders, waardoor de koppeling niet gaat passen; je kunt hem nooit goed op het aandrijftandwiel afstellen met een JVD koppeling
__________________ -----RACING!! Because football, baseball, bowling and golf only require ONE ball.... ----- |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Thanks voor je reactie
__________________ My viper rocks |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Sorry was net te snel met reageren, maar heb je een idee of een site waar eventueel wel iets te vinden is voor een betaalbare prijs en niet een koppeling van 80 euro Groetjes
__________________ My viper rocks | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 februari 2005 Locatie: Schoonebeek Leeftijd: 35
|
Dan zat je zeker naar een centax koppeling te kijken? Voor de fazer heb je de FA-18 nodig. Dit staat allemaal in de handleiding van de fazer. De kosten voor deze koppeling is 10,90 M.v.g. Mark
__________________ Kyosho:V-One-S3, V-One-SR, FW-05-R, Fazer, V-ONE-RRR EVO 2, Evolva, Spada 09, Madforce, Inferno GT, Inferno MP7.5, mini inferno, Ultima SC |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2003 Locatie: RC-Junkies.com Leeftijd: 46
|
De originele Kyosho koppelingen zijn gewoon goed, zeker voor een Fazer. Veel meer dan wat Kyosho levert is er niet. Er is denk ik niemand die een centax (-achtige) koppeling op een Fazer bouwt. De ombouwsets naar 2 bak zijn vrij duur. Kyosho weet dat dat de meest gekochte optie is en heeft daar een stevig prijskaartje aan gehangen. Dus ik kan je aanraden gewoon een Kyosho koppeling te monteren. Je merkt maar weinig voordeel van een dure koppeling, en er is geen dure koppeling nodig om een 2-bak te monteren...
__________________ -----RACING!! Because football, baseball, bowling and golf only require ONE ball.... ----- |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
bedankt iedereen ik ga nog even opzoek naar waar te bestellen
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 24 augustus 2010
|
hallo allemaal, ik zal me even snel voorstellen: ik ben dus de vriend waar thijshendriks het over heeft. ik had het heel druk met werk dus vroeg ik of hij deze vraag wou posten, omdat ik simpelweg geen tijd had gekregen om een account aan te maken. maar we zijn dus al een heel stuk opgeschoten met al jullie reactie's, vriendelijk bedankt allemaal. er is een aantal weken verstreken sinds de eerste post, en ik kan jullie mededelen dat ik inmiddels andere koppelings schoentjes heb, via hele kromme omwegen en onderdeelnummers van kyosho met een nul en/of streepje, en onderdelen welke niet op voorraad waren welke later weer wel op voorraad bleken te zijn. maar goed het probleem is dus opgelost, ik heb 2 originele koppelingschoentjes en 1 ronde koppelingschoentje, met een strakker veertje omdat hij bij stationair al aangreep. meteen ook een 2 speed aangeschaft en vandaag alles werkend gekregen. ben super blij me auto rijd weer na ruim 3 weken stil te hebben gestaan. harstikke bedankt voor al jullie snelle reactie's. en keep the good work up, want dit forum is echt van enorme waarde voor alle hobby-isten en modelbouwers. |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Nu is het probleem er nogmaals. Saoed heeft de overstap gemaakt van 10 naar 16 % nitro en opnieuw loopt hij aan. @ nieuwe koppelingen geprobeerd en nog steeds geen werking??? Heeft iemand een idee, de koppleling is het nu zeer zeker niet meer ?:S
__________________ My viper rocks |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Iedereen bedankt en zijn dik tevreden hier
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |