Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Brandstof auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 22 augustus 2010, 17:02   #1 (permalink)

Leeftijd: 21
Talking kyosho fazer koppelings vraagje??

Goeiemiddag

Een vriend van mij zit momenteel met een versleten koppeling op zijn fazer. Hij wilt een 2-speed erop gaan bouwen maar heeft nu ook een nieuwe koppeling nodig. Nu zijn we rond gaan kijken en bijna nergens is een koppeling verkrijgbaar dus nu hebben we eindelijk een koppeling gevonden. PK Model Racing het gaat om de JVD RACING 4 SHOE CLUTCH SYSTEM . Heeft iemand een idee of deze gaat passen en of de kwaliteit een beetje in orde is van JVD?

alvast heel erg bedankt

Laatst gewijzigd door thijshendriks; 7 september 2010 om 01:25
thijshendriks is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2010, 17:30   #2 (permalink)

nitrotrippertje's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

Of hij past weet ik niet hij word vooral veel in de offroad gebruikt (waar hij voor gemaakt is).
Over kwaliteit???? super, slijt 20 keer minder dan kunstof of andere alu koppelingen.
Ik gebruik de JVD op al mijn truggy/buggy en savages en echt dik tevreden.
IK rijdt nu al een jaar met dezelfde koppeling in tegenstelling tot elke maand nieuwe kunstof schoentjes te moeten kopen.
Kortom dit is een toppertje zeker!!
Oud 22 augustus 2010, 17:35   #3 (permalink)

Bart_Banaan's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Nee, gaat helaas niet passen. De JVD-RC Koppeling is voor een SG krukas, welke gebruikt worden in 3,5cc motoren en groter. De afstand van de montagegaten van de motor tot de koppeling zijn anders, waardoor de koppeling niet gaat passen; je kunt hem nooit goed op het aandrijftandwiel afstellen met een JVD koppeling
Oud 22 augustus 2010, 17:36   #4 (permalink)

Standaard

Thanks voor je reactie Ben blij dat hij kwalitatief in orde is alleen nu de vraag nog of hij gaat passen Het lastige is in dit geval dat er bij kyosho nergens te vinden is hoeveel mm de koppeling is en welke er eventueel ook oppassen want die van kyosho zelf zijn vrij rubbish Hoop dat iemand weet of het past of wat eventueel wel zou passen want een goede passende koppeling vinden is als een naald in een hooiberg zoeken
Oud 22 augustus 2010, 17:37   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Banaan Bekijk bericht
Nee, gaat helaas niet passen. De JVD-RC Koppeling is voor een SG krukas, welke gebruikt worden in 3,5cc motoren en groter. De afstand van de montagegaten van de motor tot de koppeling zijn anders, waardoor de koppeling niet gaat passen; je kunt hem nooit goed op het aandrijftandwiel afstellen met een JVD koppeling

Sorry was net te snel met reageren, maar heb je een idee of een site waar eventueel wel iets te vinden is voor een betaalbare prijs en niet een koppeling van 80 euro

Groetjes
Oud 22 augustus 2010, 18:00   #6 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

mark0126's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

Dan zat je zeker naar een centax koppeling te kijken?
Voor de fazer heb je de FA-18 nodig. Dit staat allemaal in de handleiding van de fazer.
De kosten voor deze koppeling is 10,90

M.v.g. Mark
Oud 22 augustus 2010, 18:03   #7 (permalink)

Standaard

De originele Kyosho koppelingen zijn gewoon goed, zeker voor een Fazer. Veel meer dan wat Kyosho levert is er niet. Er is denk ik niemand die een centax (-achtige) koppeling op een Fazer bouwt.
De ombouwsets naar 2 bak zijn vrij duur. Kyosho weet dat dat de meest gekochte optie is en heeft daar een stevig prijskaartje aan gehangen.

Dus ik kan je aanraden gewoon een Kyosho koppeling te monteren. Je merkt maar weinig voordeel van een dure koppeling, en er is geen dure koppeling nodig om een 2-bak te monteren...
Oud 22 augustus 2010, 18:03   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mark0126 Bekijk bericht
Dan zat je zeker naar een centax koppeling te kijken?
Voor de fazer heb je de FA-18 nodig. Dit staat allemaal in de handleiding van de fazer.
De kosten voor deze koppeling is 10,90

M.v.g. Mark
Ik ben eigenlijk opzoek naar een koppeling die kwalitatief beter is als die van kyosho zelf want zijn koppeling begaf het naar mijn idee wel heel snel
Oud 22 augustus 2010, 18:06   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
De originele Kyosho koppelingen zijn gewoon goed, zeker voor een Fazer. Veel meer dan wat Kyosho levert is er niet. Er is denk ik niemand die een centax (-achtige) koppeling op een Fazer bouwt.
De ombouwsets naar 2 bak zijn vrij duur. Kyosho weet dat dat de meest gekochte optie is en heeft daar een stevig prijskaartje aan gehangen.

Dus ik kan je aanraden gewoon een Kyosho koppeling te monteren. Je merkt maar weinig voordeel van een dure koppeling, en er is geen dure koppeling nodig om een 2-bak te monteren...
Helemaal super bedankt voor je reactie denk dat ik dit gewoon even doorgeef aan die vriend en dat hij maar een extra koppeling erbij besteld als reserve en een 2bakje kost inderdaad zo'n 60 euro dus de volgende grote uitgave voor de auto

bedankt iedereen ik ga nog even opzoek naar waar te bestellen
Oud 22 augustus 2010, 18:07   #10 (permalink)

Standaard

Hier staan zo ongeveer alle mogelijkheden die je vriend heeft:

Clutch System
Oud 22 augustus 2010, 18:17   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Hier staan zo ongeveer alle mogelijkheden die je vriend heeft:

Clutch System
Nog een keer bedankt voor je reactie, nu kijk ik op deze site en zie dat alles in dollars staat en wat is de verzendduur van deze site willen het liefst deze week nog even het circuit pakken...
Oud 5 september 2010, 00:00   #12 (permalink)

Standaard

hallo allemaal,

ik zal me even snel voorstellen: ik ben dus de vriend waar thijshendriks het over heeft. ik had het heel druk met werk dus vroeg ik of hij deze vraag wou posten, omdat ik simpelweg geen tijd had gekregen om een account aan te maken.

maar we zijn dus al een heel stuk opgeschoten met al jullie reactie's, vriendelijk bedankt allemaal.
er is een aantal weken verstreken sinds de eerste post, en ik kan jullie mededelen dat ik inmiddels andere koppelings schoentjes heb, via hele kromme omwegen en onderdeelnummers van kyosho met een nul en/of streepje, en onderdelen welke niet op voorraad waren welke later weer wel op voorraad bleken te zijn. maar goed het probleem is dus opgelost, ik heb 2 originele koppelingschoentjes en 1 ronde koppelingschoentje, met een strakker veertje omdat hij bij stationair al aangreep. meteen ook een 2 speed aangeschaft en vandaag alles werkend gekregen. ben super blij me auto rijd weer na ruim 3 weken stil te hebben gestaan.

harstikke bedankt voor al jullie snelle reactie's.
en keep the good work up, want dit forum is echt van enorme waarde voor alle hobby-isten en modelbouwers.
oedje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2010, 20:45   #13 (permalink)

Exclamation

Nu is het probleem er nogmaals. Saoed heeft de overstap gemaakt van 10 naar 16 % nitro en opnieuw loopt hij aan. @ nieuwe koppelingen geprobeerd en nog steeds geen werking??? Heeft iemand een idee, de koppleling is het nu zeer zeker niet meer ?:S
Oud 6 september 2010, 17:44   #14 (permalink)

roland1973's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thijshendriks Bekijk bericht
Nu is het probleem er nogmaals. Saoed heeft de overstap gemaakt van 10 naar 16 % nitro en opnieuw loopt hij aan. @ nieuwe koppelingen geprobeerd en nog steeds geen werking??? Heeft iemand een idee, de koppleling is het nu zeer zeker niet meer ?:S
Misschien het lager/lagers van de koppelingklok versleten/stuk.
Oud 7 september 2010, 01:25   #15 (permalink)

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roland1973 Bekijk bericht
Misschien het lager/lagers van de koppelingklok versleten/stuk.
Bedankt voor je reactie. We zijn van arnhem naar den haag gereden voor een nieuw vliegwiel voor de fazer. In Den haag aangekomen zijn we enorm gematst met een nieuw blokje voor de fazer voor maar 60 euro. Thuis aangekomen draaien we het koppelingshuis eraf en daarin allemaal groeven. Blijkt te zijn dat van het vliegwiel 1 pinnetje heeft aangelopen in het koppelingshuis. Spulletjes er weer ondergebouwd en loopt weer als een zonnetje

Iedereen bedankt en zijn dik tevreden hier
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten