Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Brandstof auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 21 september 2010, 20:23   #1 (permalink)

stemargia's schermafbeelding

Standaard wielen savage, heb nieuwe nodig :)

Hallo forumleden,

Ik heb een hpi savage met een lrp .30 motor, tuned pipe van hpi en rij op 25 % nieuwe nitro. Heb ook een mid tank mod om het 'half tank lean' probleem op te lossen.
Ik schud alles altijd goed voor ik rijden en heb mijn motor goed in gereden volgend the new school methode. Een 8 tankjes goed rijden met een temp van 200 fahr en dan opbouwen naar 250 ong. maar soit, nu mijn vraag:

Mijn low speed needle staat denk ik goed, want na een 3-4 sec nadat ik de slang toeknijp gaat hij uit met een lichte verhoging van de idle.
Hoge naald staat ook goed want ik kan een duidelijke rookpluim zien op hoge toeren. Verder rij ik wel goed en gaat wel snel enzo, maar toch rookt de motor erg veel op lagere toeren, van 0- 15 per uur ong.

Zouden jullie hier een verklaring voor hebben. rij trouwens met een R5 gloeiplug.

Mvg

Laatst gewijzigd door stemargia; 22 september 2010 om 18:32
stemargia is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2010, 20:35   #2 (permalink)

Roelof's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Standaard

Proberen kan geen kwaad, zet hem eens op de LSN een 1/4e of 1/8e slag armer en kijk als het beter wordt. Iets rijk oppakken kan overigens geen kwaad.
Oud 21 september 2010, 20:40   #3 (permalink)

Denniz's schermafbeelding

Standaard

Toen ik nitro reed dacht ik altijd maar zo: Hoe meer rook, Hoe beter de smering, Hoe minder kans op motor beschadigingen (Kan alleen wel de levensduur van je pugje verkorten volgensmij)
Oud 22 september 2010, 10:53   #4 (permalink)

Bart_Banaan's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Rook is olie die verbrand, dus niet erg. Nitro en methanol roken niet bij verbranding, dus de rook die je ziet komt alleen van de olie .... Veel rook = veel olie = veel smering..
Als de motor goed presteert en toch veel rookt is er niks aan de hand....
Oud 22 september 2010, 18:30   #5 (permalink)

Standaard

ok bedankt, was maar eens checken voor de zekerheid!
Maar nog iets, zal het ook in dit draadje vermelden, zodat ik geen nieuwe moet opstarten, maar ik heb een vraagje over mijn banden:

Ik heb de goliath banden van hpi met de bijhorende velgen.
Deze zijn echter enorm groot en wegen nu niet direct weinig, ik had hier totaal geen probleem mee omdat ik toch gewoon bash for fun. Maar het probleem is dat ik maar blijf dogbones kapot rijden, vandaag weer 2 gebroken ( het zijn de heavy duty dogbones van hpi) en ik denk dat dit te wijten is door mijn banden omdat deze zo groot zijn en bij het draaien van de motor (lrp .30) hij via de dogbones, die enorm zware en grote banden moet vooruit duwen en er hierdoor enorm veel druk komt te liggen op deze dogbones en ze hierdoor breken.

Bij deze, weet er iemand een goede set banden die veel grip heeft en toch wat kleiner is dan deze goliaths. De standaard banden van hpi hebben een goeie grootte, maar hadden wat te weinig grip naar mijn goesting.

Dankje!
Oud 22 september 2010, 18:43   #6 (permalink)

nitrotrippertje's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

Dogbones probeer de standaard eens, de Heavy duty zijn gewoon te hard en breken.
De standaard (zwarte) zijn zachter en kunnen zeg maar (flexen) en tordeeren mischien een beetje maar zullen minder snel breken.
Ik rijd nu zo n paar jaar zonder problemen.
Mijn bashbuddy had er ook last van met zijn Xss en picco .28 dat zijn dogbones tordeerden en kromtrokken.
En voor banden kijk eens naar truggy wielen deze zijn niet zwaar en met mulchers zijn ze bijna overal offroad goed te gebruiken , ook offset wielen geven meer stabiliteid.
Oud 26 september 2010, 16:43   #7 (permalink)

Standaard

ok bedankt en zijn er wielen die je aanraadt?

mvg
Oud 27 september 2010, 07:43   #8 (permalink)

Caretaker's schermafbeelding

Leeftijd: 37
Standaard

...

Laatst gewijzigd door Caretaker; 27 september 2010 om 18:45
Caretaker is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Brandstof auto's
Reageren

Labels
motor, nitro, rook, savage

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten