![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 26 december 2010 Locatie: Dilbeek, België Leeftijd: 20
|
Heeft iemand een aantal ideetje voor een aantal hop-ups voor mijn HPI Bullet MT 3.0. Ikzelf zat te denken aan een uitlaat, maar vroeg me af of dit een groot performance verschil gaat geven in vergelijking met de standaard tuned pipe. Ook vond ik niet direct een andere uitlaat. Iemand enig idee? Alvast bedankt |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 24 november 2010 Locatie: Utrecht/Vleuten Leeftijd: 30
|
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik vind de acceleratie van de Bullet vet, maar de topsnelheid een beetje tegen vallen. Heb zelf van Rajeev (forumlid) begrepen dat er een andere koppeling te koop is, waarmee je ook achteruit kan. Zelf overweeg ik om over te stappen naar 25% ipv 20%. Men zegt dat de performance hiermee ook toeneemt en dat het beter is voor de motor ivm de koeling. Zeker weten doe ik het alleen niet.
__________________ HPI Vorza Flux | HPI Rs4 evo3 | TT-01 Ezrun 9T | HPI Bullet 3.0 | Professionele fotografie: www.totaalfotografie.nl |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
| Citaat:
Wil je opties om sneller te gaan moet je een OSMAX 18TZ kopen met een bijpassende uitlaat, of anders een Picco P2 Maxx en daarbij de grootste klok en de kleinste pinion om heel hard te gaan.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk | |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Is zo een motor universeel betreft afmeting om er in te zetten? Jammer dat er erg weinig voor de Bullet te koop is in tegenstelling tot een MT2 of Savage.
__________________ HPI Vorza Flux | HPI Rs4 evo3 | TT-01 Ezrun 9T | HPI Bullet 3.0 | Professionele fotografie: www.totaalfotografie.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 15 mei 2005 Locatie: \m/ (-_-) \m/ Leeftijd: 37
|
Je moet er wel rekening mee houden dat de savage en mt2 al een paar jaar meedraaien he. Als de bullet ook zo oud is denk ik dat er wel meer hopups voor vrijkomen.. En waarschijnlijk ook wel eerder. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2007 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 38
|
Tja hopups, ligt wel een beetje aan wat je wilt... - Wil je de wegligging op asfalt verbeteren? - Wil je de wegligging offroad verbeteren? - Wil je harder door de bochten? - Wil je meer trekkracht? - Wil je een hogere topsnelheid? Voor alles zijn trucjes te verzinnen, maar het is wel de vraag waar je rijdt en welke eigenschappen van de auto je wilt verbeteren.
__________________ Team AK Modelbouw | RC Club Zoetermeer Mugen MBX6T, Alpha Plus, Merlin 33%, Savox | Student Kampioen Truggycup 2011 |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
De trekkracht van de bullet vind ik top! Je trekt er bij een goede afstelling wheelies mee. Helaas is de topsnelheid alleen matig
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 december 2010 Locatie: Dilbeek, België Leeftijd: 20
| Citaat:
Iemand trouwens tips ivm velgen en banden voor op asfalt, voor als ik daarop eens rijdt? | |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Ja daar ben ik ook benieuwd naar want de gewone banden slijten best wel hard!
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2011
|
Sinds eergisteren ook eigenaar van een Bullet 3.0....en bevalt erg goed. Nu krijg ik geen wheelies hoor als ik snel optrek (ben nog aan het afstellen enzo). Maar ben zeker ook geïnteresseerd in hop-up onderdelen. Bv een andere koppeling zou een iets hogere topsnelheid geven?? Wellicht weten jullie het al maar de site van HPI geeft een aantal leuke hop-up suggesties: HPI Bullet ST 3.0 Standard Parts | HPI Europe |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2007 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 38
|
Meer topsnelheid; andere koppelingsklok erop met meer tandjes, dus bijvoorbeeld van 13 naar 15 gaan. Daarnaast om je trekkracht te behouden zou je op 33% nitro kunnen gaan rijden.
__________________ Team AK Modelbouw | RC Club Zoetermeer Mugen MBX6T, Alpha Plus, Merlin 33%, Savox | Student Kampioen Truggycup 2011 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| bullet, hpi, tuned pipe, uitlaat |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |