![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 mei 2011 Leeftijd: 16
|
hallo, ik heb sinds gister een rc auto een redcat tornado s30 1:10 en ik was een staafje verloren van het linker voorwiel die hem aandrijft, nou heb ik hem terug gevonden (helemaal krom) heb em terug gebogen hij zat er weer in en reed een klein stukje stopte weer en was weer helemaal krom de achter wielen doen het ook niet meer weet iemand toevallig hoe die dingen krom komen en warom de achter wielen niet meer draaien? met vriendelijke groet, Bram Martens |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
En hij weet het echt wel vandaar dat antwoord hoor En ik gok niet weet het wel zeker ONDESKUNDIG GEBRUIK is het zo duidelijk dan Sn ---------------------------------neus
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2004
|
Als je nu eens wat meer (bruikbare) informatie geeft, krijg je misschien ook zinnige reacties. Staafje? Bedoel je een aandrijfas (dogbone)? Die dingen vallen er over het algemeen niet zomaar uit, tenzij de boel verkeerd gemonteerd is. Je hebt zeker niet toevallig een flinke crash gemaakt? Aangezien die dingen over het algemeen flink wat toeren maken, moeten ze absoluut recht/slingervrij zijn en "terugbuigen" is dus geen geschikte manier van repareren. Achterwielen die "niet meer draaien", nogal breed omschreven. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Tandwiel stuk, borgschroefje los, meenemer dolgedraaid you name it... |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 28 mei 2007 Locatie: Krimpen aan den IJssel Leeftijd: 19
|
waarom iets buigt/krom word? er komt kracht op in een richting waarop jou aandrijf as het niet kwijt kan... hoe ze krom komen? kan van alles zijn, van roekeloos rijden tot fabrieks-fouten. hoe het komt dat je achter wielen niet draaien? uit elkaar halen en vind de boos doener... meer informatie verstrekken zou ook heel leuk zijn zodat ervaren mensen je kunnen helpen (die soms wat sarcastisch zijn )edit: dog bones moet je idd niet terug buigen, dat is vragen om meer schade... Bram hoe weet je trouwens of je niet ondeskundig aan het werk bent geweest? Je hebt al een dog bone terug gebogen . Heb jij je nitro motor ook juist ingereden en afgesteld? servo's goed neutraal gezet? (voorkomt andere problemen zoals te weinig trim)
__________________ MBX-6T --> Ninja MR21-BO1A Laatst gewijzigd door amateur; 28 mei 2011 om 18:27 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 28 mei 2011 Leeftijd: 16
|
haha bedankt, het is eentje met 4 wiel aandrijving en het motortje doet het nog wel alleen de wielen draaien niet meer, dat (staafje) ziet er uit ong 7 centimeter aan de uitenden een balletje met 2 uitstekende puntjes alswaren die in de aandrijver moet ik ben nieuw in die autotjes en snap er nog niet veel van en kan wel terug brengen naar winkel kost geld maar dan kan ik het de volgende keer oook niet zelf. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 28 mei 2007 Locatie: Krimpen aan den IJssel Leeftijd: 19
|
begin eerst met zoeken waar de aandrijving vast loopt. als je dat weet haal je dat uit elkaar meer kan ik niet voor je betekenen op dit moment het staafje dat jij omschrijft heet een Dog Bone (omdat hij op een hondenbot lijkt) deze zal je moeten vervangen, terug buigen van deze dingen is niet aan te raden i.v.m. veel toeren dat deze asjes maken.
__________________ MBX-6T --> Ninja MR21-BO1A |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Stille hint, in de manual heb je een partslist met alle benamingen. wees slim, als je wat wilt uitleggen kan je deze benamingslijst even doornemen of anders zoals opgemerkt even foto's maken.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2009 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 17
|
de achterwielen draaien waarschijnlijk niet omdat er een differentieel in zit die er nu voor zorgt dat het wiel met de minste weerstand gaat draaien, alleen je voorwiel zal dus draaien, hou de voorste output yoke vasthoudt en dan gas geeft dan zul je zien dat de achterwielen wel gewoon weer draaien.
__________________ Rustler VXL 2s 5000mah ->OrAnGe painted<- +LRP 2.4ghz A2-STX Pro
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| achterwiel, buggy, defect, voorwiel, wielen |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |