![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #46 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juni 2011 Locatie: Belgium - Brugge Leeftijd: 20
|
eindelijk, heb na veel gezever en gezaag een nieuwe nitro-motor. Nu wil ik het inrijden goed doen zodanig dat er later geen problemen kunnen komen hierdoor, want men verkoper zei dat de motor waarschijnlijk te warm heeft gelopen in het begin... Hoe kan ik dit vermijden? + Wat is een goede manier van werken om hem in te rijden? + Hoelang mag je in 1 keer rijden tijdens het inrijden? ALLE hulp is meer dan welkom, want ik wil het zeker goed doen deze keer...
__________________ http://zillion-modelbouw.jouwweb.nl/ HPI savage 3.5 - tamiya M-05 - Kyosho Pure Ten EP III |
| | |
| | #47 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Lees het sticky over de WOT eens door. Overigens komt met de motor ook een manual hoe in te lopen.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #48 (permalink) |
|
Ok, Bedankt zal hem inrijden op de WOT-methode, klinkt mij wel goed.
__________________ http://zillion-modelbouw.jouwweb.nl/ HPI savage 3.5 - tamiya M-05 - Kyosho Pure Ten EP III |
| | |
| | #49 (permalink) |
|
Het eerste halve tankje, ongeveer 80cc (komt overeen met een volle tank van een touring car) heeft nu stationair gedraaid. morgen hopelijk beter weer dan kan ik gaan "wandelen" met me savage. Kan je meerdere tankjes achtereen rijden of moet je telkens laten afkoelen?
| | |
| | #50 (permalink) |
|
Hey, Heb nu al zo'n 800cc gereden en heb nog 200cc van me laagnitro-gehalte brandstof over. de HSN naald staat 6 x 180° open dus zou ik nu om de 80cc telkens 180° terugdraaien. Als de 200cc dan op is hoop ik ongeveer op flush te staan terug. Kan het kwaad als ik dan daarna met 25% nitro verder afstel? Ook zou ik nog willen vragen ofdat ik de snelheid/belasten van motor beter geleidelijk aan moet opbouwen of dat ik vanaf dat hij mooi afgesteld staat direct kan gaan "bashen" ? Ik hoop dat iemand mij bij deze vragen kan helpen zodanig dat ik met een gerust geweten verder plezier kan beleven aan me nitro.
| | |
| | #51 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2012 Leeftijd: 25
|
flushe staan is niet perse de perfecte afstelling, elke motor heeft een klein beetje verschil in afstellen als je het mij vraagt. en het is niet de moeite om je motor nu perfect af te stellen met je break-in fuel,want de afstelling van je motor zal toch veranderen zodra je met 25% begint te rijden. en ik zou geleidelijk aan de motor meer gaan belasten, af en toe eens vol gas maar nog niet langer dan 3-5 seconden. de eerste 2devolgende tankjes en dan "bashen" maar Verder nog, naar welke rcshop ga je ergens in brugge ? want ik ben ook van de regio brugge. en waar zijn de plaatsen waar je zou gaan Bashen ? |
| | |
| | #52 (permalink) |
|
Hey sloebiebeeb, Ik weet dat flush niet de perfecte afstelling is, maar wat ik bedoelde is dat ik dus met me break-in fuel terug op flush zou komen en dan met de 25% ga afstellen. Nu was de vraag, (waar je op geantwoord hebt) of ik vanzodra ik overgeschakeld ben op 25% direct zou mogen zwaarder rijden.. Btw, is het verstandig om van de ene tank op de andere van break-in naar 25% te gaan? of zou je een tankje eerst gemengd rijden (break-in+25%) kwestie van een tussenstap?? Mijn RC materiaal (en modelbouw-materiaal) komt allemaal van bij Verbrugghe... Mag geen reclame maken normaal hier op het forum maar als je op google zoekt onder "verbrugghe + modelbouw" kom je hem direct tegen. De site heeft groene kleur. Tja, waar ga ik gaan rijden... Ik rij momenteel op een stukkie dat binnen dit en een paar maand bebouwd zal gaan worden en dan is het terug zoeken naar iets deftigs zonder de mensen te storen. Want zoals je weet is nitro niet stil
| | |
| | #53 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2012 Leeftijd: 25
|
evening. om te antwoorden op je vraag, zou ik wachten om over te schakelen naar 25% tot je klaar bent met je break in. verder is het af te raden om je break in fuel te mengen met je 25% !en bij 1 merk te blijven in de toekomst en niet heel de tijd te veranderen het is beter om met 1 merk te rijden ipv van met 2. nu zodra je 25 % in je autotje pompt zult ge uw carb wat moeten bijregelen( op warme motor) maar da weet ge wss wel al. en als em warm is kunt ge wel beginnen bashen verder ga ik soms gaan rijden op een stukkie in de blauwe toren het industrie terrein , daar mag je gelukkig nog wat herrie maken.de enige mensen die er dan last van hebben zijn poolse camionchauffeurs maar die doen niet lastig. en kben daar ook nog een tijdje gegaan bij verbr*ghhe maar ben da wat afgeleerd, als ik nu iets nodig heb gebruik ik Ebay |
| | |
| | #54 (permalink) |
|
Hallo iedereen, Ondertussen is de motor rustig ingelopen en ben ik nu rustig aan bezig met af te regelen. We rijden ook al op 25% nitro. Wat momenteel het probleem is, alle het is niet echt een probleem, ik weet wat het is. Maar zit met de vraag, hoe vaak vervangen jullie de tandwielen van je differentielen? Want ik heb nu na 7 L al 2 maal men differentielen naar de kloten geholpen. De eerste die kapot zijn gegaan waren de originele, van lagere kwaliteit en dat was na 2L rijden. Nu zitten er heavy duty's in en die zijn vandaag gesneuveld. Wil gewoon eens weten of dit "normale" slijtage is of of ik iets verkeerd doe? goeienavond
| | |
| | #55 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Niet.. Goed shimmen, en indien je nog geen spider mod gedaan hebt deze direct doen.... (4 tandwieltjes ipv 2 tandwieltjes) Meerdere keren per week rijden, en ontzag hem niet:
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #57 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Andere bewoordig voor "ik had er plezier mee, en deed niet overdreven rustig.".
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #59 (permalink) |
|
Ik zit met 4 tandwielen op het groot tandwiel in me diffs... Wat bedoel je met shimmen?
| | |
| | #60 (permalink) |
| Lid sinds: 15 mei 2005 Locatie: \m/ (-_-) \m/ Leeftijd: 37
|
shimmen is het beter in elkaar laten passen van je tandwielen. Dit doe je door middel van het toevoegen van ringetjes met een dikte vanaf 0,1 mm meen ik.. Als je dit goed doet dan heb je amper tot geen overbodige speling meer in je diff. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |