Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Brandstof auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 28 januari 2012, 22:45   #16 (permalink)

Stoomstrijkijzer's schermafbeelding

Leeftijd: 21
Standaard

Mijn eerst nitro had ik ook toen ik 12 was. Toen had ik nog geen internet en kende ik niemand die ook verstand had van modelbouw. Ik heb m'n protech motortje volgens het boekje ingelopen. 3 tankjes op stationair laten draaien. Daarna volle petrol overal rondcrossen. Dan m'n auto naar de winkel gedaan om te laten afstellen want m'n motor bleef niet draaien.
Die motor moet een liter of 5-7 gehad hebben toen ik de hobby heb opgegeven.

Een paar later terug opnieuw begonnen, eerst met elektro en dan wou ik terug een nitro. Maar toen heb ik me wel goed geinformeerd op het internet, gekeken hoe andere mensen afstelden, naar motoren geluisterd, hulp gevraagd op het circuit, ...
Nu heb ik al veel plezier gehad van m'n motortjes en kan ik zelf afstellen. En in het begin toen afstelden niet goed lukte, wist ik wel op tijd dat het fout zat en dat ik ermee moest stoppen als ik m'n motor niet kapot wou rijden.

Ik heb die motor hier nog steeds liggen en als ik die nu vast pakt voel ik gewoon dat dat ding geen compressie meer heeft. Die motor heeft amper gereden en niks meer waard.

Dus 1 tip, bega dezelfde fout niet als mij en informeer je goed. Ik had geen internet en er was geen club in de buurt. Enkel in de lokale modelbouwwinkel kon ik hulp vinden en maar dat koste me 25euro om een keer naar m'n auto te kijken. Als 12 jarige kreeg ik 5euro per week van m'n oma, dus zo was de pret snel over. Met grote teleurstelling heb ik m'n auto in de kast gezet en hij is er niet meer uitgekomen. Enja, ik voelde me zwaar int zak gezet. Meer dan 600euro betaald voor zo'n auto en ik heb er minder plezier aan beleefd als aan een Nikko wagentje.
Oud 30 januari 2012, 16:04   #17 (permalink)
m&n

m&n's schermafbeelding

Standaard

hij is al wel ingereden maar hij staat nog niet goed afgesteld.
ik ga ook de eerst volgende keer naar raco2000 en kunnen ze me daar mischien helpen, want zo goed ben ik nog niet in het afstellen.
voor de rest zal ik wel even die stickey's doornemen.
Oud 4 februari 2012, 19:56   #18 (permalink)
m&n

m&n's schermafbeelding

Standaard

ik las in een andere topic dat er op de site gpm dat er daar tunings onderdelen te koop zijn voor de tamiya TG10-MK.2 maar er staan allemaal dingen zoals;TA-01,02,03 etc., maar ik weet niet precies wat daar nou mee bedoelt mee word en welke ik moet kiezen voor tuningsonderdelen voor mijn auto. hier is de link: http://gpmracing.com.hk
Oud 4 februari 2012, 20:15   #19 (permalink)

savage .26 picco's schermafbeelding

Leeftijd: 30
Standaard

Daar bedoelen ze het type chassis mee , en die van jou staat daar dus niet tussen......
FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT
savage .26 picco is nu online   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2012, 20:50   #20 (permalink)

Roelof's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Standaard

Voor zo'n auto is het weggegooit geld om van GPM aluminium onderdelen te plaatsen. Beter wordt die er niet van en sterker ook niet....
Oud 5 februari 2012, 10:14   #21 (permalink)
m&n

m&n's schermafbeelding

Standaard

okee, ik was ook niet van plan er nu wat te kopen maar als er wat kapot is zou het wel handig zijn. maar toch bedankt voor de reactie.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten