![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #121 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
|
In dat half jaar hadden ze toch op z'n minst een motorsteun , vliegwiel en uitlaatbochtje kunnen fabriceren lijkt me ![]() Vind het wel humor , ze hebben 3 keer zoveel cc's nodig om ongeveer aan het vermogen van de 4.6 te komen. Daar gaat het "voordeel" van de goedkopere brandstof
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #122 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Dan slaat die Savage nog makkelijker om.....
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #123 (permalink) |
|
Dat maakt voor de Fanboys niet uit zoals al is gebleken ![]() Tis gewoon de zoveelste nutteloze en voorlopig niet eens werkende "update".
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #124 (permalink) |
| Lid sinds: 31 oktober 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 36
|
Sjonge jonge,is dit een afzeiktopic,of hebben jullie je antidepressiva pillen nog niet gehad in je kliniek? De benzinemotor zal veel makkelijker zijn voor de hobby rijders..dat gepier aan de stelschroeven van de nitro altijd als je rijden wilt+ niet meer slepen met die achterlijke gloeier en temperatuur meter En het loopt straks wel goedkoper dan de nitro,Hpi schrijft zelf al over dubbele rijtijden ( zal de benzine wel max 17000 toeren gaan), en de stinknitro kost ook al gauw €15,00 de liter,en Benzine een x €2,50 met goede olie erin.. En je houd bij bijde versie's het machtige geluid van een verbrandingsmotor!!! ![]() Als er zeikers zijn hier nog,ga dan elektro afzeiken,doe ik ook mee..voorbeeld,heb mijn fiets elektrische gemaakt( omdat het kan,niet omdat het moest), en met deze temperaturen haald de accu misschien een kwart van zijn capaciteit!,daar kun je pas over zeiken..( elektrische 1:1 auto's zijn ook nog nooit een serieuze bedreiging voor de benzineversie,kachel?actieradius?geluid?) Maargoed,bij elektromodelbouw werkt het wel..,alleen ikzelf vind het niets,geluid hoort bij speelgoed,en de power is teveel,kon niet (fijn) rijden met de Savage met Mamba monster op 4S,dus vandaar dat ik (noodgedwongen,totdat de benzine Savage er is Oja,begrijp ik het goed,dat 8cc niet zeker is,en het wel eens 15cc kan zijn?,verbaasd me niets,anders komen ze nooit op het vermogen van een 4,6 nitro uit!
__________________ Hpi Savage X4,6 4 big shocks version. Laatst gewijzigd door mikebike; 10 februari 2012 om 08:52 Reden: 15 cc inplaats van 10cc ( weten jullie trouwens waar de naam 10cc naar verwijst bij de muziekband 10cc :-) ) |
| | |
| | #125 (permalink) | |
| Citaat:
En ik blijf mij verbazen over hoe moeilijk men het vindt om op een dagelijkse basis even een kleine correctie-slag aan de hoofdsproeier te geven, het wordt afgedaan alsof je de hele motor opnieuw moet configureren. Als je dat al niet kunt zal je deze benzine motor ook niet kunnen optimaliseren. En ja, wat heet goedkoop..... bij een foute afstelling en een verkeerd mengsel zal de motor net zo snel kunnen slijten
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk | |
| | |
| | #126 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 februari 2011
| Jou post niet nee Citaat:
Het is een aanvulling op hun lijn nitro en elektro blijft, update is dus niet het juiste woord in dit geval Daarnaast bied het iets wat vrij bijzonder ofwel uniek is? Nee jou RC cars zijn allemaal 'nuttig' Kom eens met argumenten en logica ipv dom dingen te blijven roepen. | |
| | |
| | #127 (permalink) |
|
Jep,dit is normale discussie praat ![]() Wegligging is idd niet toppie itt een Truggy,maar het is ook geen truggy.. Wat afstellen betreft,valt wel mee voor mij,maar ik rij ongeveer een halve liter per jaar ,en als ik ga,dan is het weer/ temperatuur anders dan de vorige x,dus ben weer een tankje aan het verkloten,voordat ik normaal kan rijden ( en ik rij meestal maar een half uurtje max.,dus het is meer prutsen,dan normaal rijden Slijtage reken ik niet mee met de kosten van het rijden ( schiet persoonlijk niet op bij mij), meer de kosten eromheen. (Mijn andere hobby is motorrijden,zie me bv. niet voor elke rit de motor moeten afstellen,of iets anders,de auto,als me vrouw naar de AH gaat,eerst de hoge toeren schroef afstellen..eerst met de auto volgas door de straat,en dan als die op bedrijfstemperatuur is,afstellen)
__________________ Hpi Savage X4,6 4 big shocks version. Laatst gewijzigd door mikebike; 10 februari 2012 om 11:24 Reden: Lullig vergelijk eronder kalken |
| | |
| | #128 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2011
|
Ja ik snap niet wat sommige mensen hier willen.. Zowel de consument als hpi zou niet gebaat zijn bij een andere 1/8 monstertruck van HPI. Een productielijn opzetten kost namelijk bijde partijen geld, en voor wat ? die vraag is blijkbaar te moeilijk voor de haters hier. Ja het cog zal ongetwijfel een beetje lager kunnen maar who cares really lol? Voor de duidelijkheid ik beter zeker geen 'fanboy' sterker nog ik heb maar weinig met monstertrucks. dit is gewoon afzeiken zonder zelfs maar argumenten of logica inderdaad (bedoel jou niet roelof) En ja een monstertruck rijd ook zo, als je daar van houd prima toch niks mis mee. Ja ik ben ook maar een casual rijder hoor, rij naar normale maatstaven ook echt amper |
| | |
| | #129 (permalink) |
|
Een litertje nitro kost je pak 'm beet een euro of 10 en is goed voor een tank of 7~8. Ik weet wel waar HPI die "dubbele" rijtijden vandaan haalt , al eens goed gekeken naar de getoonde benzine versie
| | |
| | #130 (permalink) |
|
Nitro kost in de shop hier al gauw €30 voor 2,5 liter,en een liter 25% kost €15..beetje duur,maar verzenden kost ook geld bij een internetshop. Op Mijn Savage heb ik Fastlane brede aluminium armen staan,ligt al stuk beter op de weg,dan standaard!,de XL frameplaten heb ik er weer vanaf gehaald,kwam die niet meer mee op de achterwielen..( net een achteruitlaat gemonteerd,komt die ook al niet meer mee op zijn achterwielen,kijken of het aan de afstelling ligt,anders gaat de orginele uitlaat er weer op,snel optrekken vind ik belangrijker dan topspeed)
__________________ Hpi Savage X4,6 4 big shocks version. |
| | |
| | #132 (permalink) |
| Lid sinds: 1 augustus 2009 Locatie: Hoogmade (vlakbij Leiden ) Leeftijd: 17
|
Ik vind het anders behoorlijk op een savage lijken hoor
__________________ HPI E-savage -MMM combo- GCM diffs .Traxxas Rustler - Ezrun 2350 4S |
| | |
| | #135 (permalink) |
|
Het is maar net wat voor een body je er op zet......
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |