![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 januari 2012 Leeftijd: 21
|
Hey allemaal, Ik heb een Savage X met een picco P3 .28 motor en een picco uitlaat. Hij is net ingereden met 25% nitro van TQ fuel (28€/2,5liter). Nu kan ik van iemand die gestopt is met wedstrijdrijden en met de hobby zijn overschot aan nitro kopen (verzegeld!) aan 10€/2,5 liter). Dit is ook 25% nitro maar van het merk Xceed. Nu zegt mijn plaatselijke modelvouwwinkel dat ik problemen ga krijgen als ik deze andere nitro ga gaan gebruiken. Verschillende nitro's zouden reageren met elkaar en veel troep veroorzaken in de motor. Wat denken jullie? Voor 60€ kan ik 6 blikken van 2,5 liter krijgen ipv 2 bij mijn modelbouwwinkel. Of probeert mijn modelbouwwinkel gewoon om zijn eigen product te verkopen? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2007 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 38
|
Je kan makkelijk op verschillende brandstoffen rijden, je zal alleen je motor opnieuw af moeten stellen. Ben je daar een beetje handig in dan is dat geen probleem, heb je daar moeite mee dan zou ik het bij 1 merk houden. Probeer eerst het ene merk op te rijden en daarna het andere merk op te rijden dat scheelt veel afstellen. Daarnaast is het onzin dat je troep in je motor krijgt, zet je je auto voor langere tijd weg gebruik dan afterrun en dan is er niets aan de hand. Check wel even of de brandstof die je koopt niet heel oud is en of het wel donker, op een koele plaats heeft gestaan en of de flessen of blikken niet open zijn. NB: Geen verschillende merken mengen!
__________________ Team AK Modelbouw | RC Club Zoetermeer Mugen MBX6T, Alpha Plus, Merlin 33%, Savox | Student Kampioen Truggycup 2011 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 2 februari 2010 Locatie: Groningen Leeftijd: 40
|
Hoi Ik heb ook een savage gehad, met een .32 motor, en heb regelmatig gereden met Tornado en Merlin Fuel (25%). Zelfs in de tank gemengd en gereden, zonder problemen. Je zou misschien wel iets performance verbetering kunnen merken met de wedstrijd brandstof. Groet, Edwin (ps, je LHS zal balen dat je het komende jaar niet bij hem langs komt voor je brandstof)
__________________ Savage FLUX HP Hummer H2, GPM Aluminium,4S, 1900KV,2.4Ghz |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Van het opnieuw afstellen wist ik. Maar het zou maar 1-malig zijn. Het is gewoon dat het mij veel geld zou besparen in deze beginfase van de hobby. Ik zou dan even overschakelen op de Xceed en daarna gewoon terug op de TQ. Maar moet je ook opnieuw afstellen als het dezelfde % is? Hoelang kan je de brandstof bewaren? De blikken zijn nog verzegeld dus nog niet open geweest. Dat kan ik ook nakijken als ik ze zou gaan kopen. Bedankt trouwens voor de snelle reactie! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2007 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 38
|
Opnieuw afstellen zal je altijd moeten doen (ook als het warmer of kouder weer is overigens). Zelfde % maakt niets uit, iedere fabrikant heeft een eigen samenstelling en daardoor zal je er niet aan ontkomen om af te stellen. Ik heb zelf al eens een blik Merlin Pro Evo Racing gebruikt (normaal gebruik ik Merlin Expert) en ondanks dat dit hetzelfde merk is moest de motor bijgesteld worden.
__________________ Team AK Modelbouw | RC Club Zoetermeer Mugen MBX6T, Alpha Plus, Merlin 33%, Savox | Student Kampioen Truggycup 2011 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Het is niet de percentage nitro maar de soort olie die het afstellen vereist. Olie is de grootste bepalende factor voor de viscociteit en dus strroomsnelheid. Soms valt het goed en hoef je amper wat aan te doen. Ook als je bv. Xceed brandstof rijdt en je koopt een nieuw blik Xceed kan het ook zijn dat je iets moet corrigeren aan de afstelling want ook productieseries van een dezelfde brandstof kunnen onderling verschillen.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Dat is dan iets wat ik zelf nog onder de knie moet krijgen Maar hoelang kan je zo nitro brandstof ongeveer bewaren? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2011 Locatie: helmond Leeftijd: 26
|
Dat verschild volgens mij ook weer per merk.
__________________ SummiT 2x2cel,E-MaXx Brushless,SlasH 4x4 Ultimate,RuStLeR vxl,BaNdiT vxl,ReVo 1/16, TaMiYa btcc,HpI RS4 3 EVO+,VoRza FluX Hp,LosI MiCrO CraWLer,LosI DeSerT TruCK. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 november 2011
| Citaat:
ik heb bij die Belg ook al Xceed brandstof gaan kopen, is perfect en verzegeld zoals hij ook al zei en heb dus ook een hele goede deal gedaan. Die brandstof is max. 4 maand oud, dat is een pro wedstrijdrijder die niet langer nitro rijd maar terug elektro. Groet, Eric | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 november 2011
| Citaat:
Alle bussen zijn 100% nieuw, verzegeld en zelfs in de originele kartons als je ze met 6 bussen ineens koopt. Groet, Eric | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 september 2003 Locatie: Assen Leeftijd: 47
| Citaat:
Ik onderschrijf de reactie van de winkel, over alle jaren heen hebben wij daar wat nare ervaringen mee. Het gaat niet zo zeer om de brandstof zelf maar wat er met het residu in de motor gebeurt. We hebben vaak meegemaakt dat door het wisselen van brandstof dit in de motor loslaat met alle gevolgen van dien. Dat residu zit overigens vooral / ook in je lagers.... veelal geven die het eerst de geest. Als wij nu brandstof wisselen gaan er direct eerst nieuwe lagers in.
__________________ Shepherd Sonic BENELUX | |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Ik denk omdat sommige winkels vaak zo overkomen dat ze alleen maar geld willen verdienen. Maar als ik nu mijn tankje volledig oprij, dan proberen te starten zodat dus zo veel mogelijk uit de motor is. En er dan after run olie indoe en achteraf de nieuwe nitro. Zou dit dan zo veel problemen geven?
|
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 september 2003 Locatie: Assen Leeftijd: 47
| Citaat:
Let wel dat het goed of fout "kan" gaan, de keuze is aan jezelf.
__________________ Shepherd Sonic BENELUX | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
En is dit ook als je nog maar 3 tankers hebt gebruikt van een bepaalde nitro en dan omschakeld naar een andere of alleen als je al langer op 1 soort rijdt? Het komt me gewoon 121€ goedkoper uit, daarmee dat ik het overweeg...
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |