![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Klopt, zijn allemaal buggies, was even de Truggy factor vergeten maar neemt inderdaad niet weg dat al deze auto's voor rond de 300 euro te vinden zijn, de truggy versie van deze modellen liggen hoger behalve de Kyosho DST Quartel Modelbouw - KYOSHO DST 4WD incl. GXR18 Dit is een dezelfde chassis als de DBX2.0 en maakt hem iets kleiner dan een gewone truggy.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 23 mei 2010 Leeftijd: 31
|
Een buggy is niet alleen goedkoper in aankoop, maar ook in onderdelen uiteraard. De runningkosts van een truggy zijn hoger Maar vind een truggy zo vet om mee rond te knallen dat ik er ook eentje in mijn collectie heb (nog niet mee gereden, net zoals de mbx6r
__________________ Mugen: MBX6R OS + MBX6T OS | Hobao: Hyper TT-e | Schumacher: Cougar SV2 Pro | Sanwa M11X |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 oktober 2011 Locatie: Rhenen Leeftijd: 14
| Citaat:
![]() @Roelof, thnx
__________________ Electrix Ruckus RC<> Hpi Bullet mt Flux electro<>Kyosho DBX | |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Mijn vers gebouwde truggy voor 2012 Mugen MBX6T met OS Speed .21 xzb + JVD clutch en much more. Mijn elektrische MBX6T vloog gewoon, hoop deze ook Ideale beginners truggy ![]()
__________________ Mugen: MBX6R OS + MBX6T OS | Hobao: Hyper TT-e | Schumacher: Cougar SV2 Pro | Sanwa M11X |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Hoe reken je dat uit? En die afterrun olie, hoevaak moet je dat in de motor smeren als je hem 1week laat staan?
__________________ Electrix Ruckus RC<> Hpi Bullet mt Flux electro<>Kyosho DBX |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Mugens zijn idd niet de goedkoopste, maar ook niet echt de duurste. Ze rijden wel beestig goed Je rijdt ongeveer 1l nitro per uur op. Afterrun hoef je er niet in te doen als je maar 1 week stilstaat. Als je het erin doet is het meestal 5-6 druppels.
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Ooooooh, dan valt het dus echt mee. Laten we het zo zeggen: ik wil dus ongeveer 2x op kwintelooien rijden, als ik bij mn vader ben, en dan kan ik dus gewoon 1liter per keer oprijden als hun gaan fietsen. Als het toch 1liter per 10minuten was, vond ik het een beetje aan de hoge kant. Nu is het eigenlijk 'spot' goedkoop. Maar afterrun moet als hij een tijdje stilstaat, vind jij 1week geen tijdje? Na 3weken ofzo neem ik aan dat het wel lang is..
__________________ Electrix Ruckus RC<> Hpi Bullet mt Flux electro<>Kyosho DBX |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 24 augustus 2009 Locatie: Maldegem, België Leeftijd: 21
|
Als mijn buggy langer dan een maand gaat stil staan, doe ik er after run olie in. Als je goede brandstof gebruikt maakt dit niet zoveel uit. Ik rij wel altijd mijn tank leeg tot wanneer de motor afslaat. Ik rij ongeveer 1x per maand in het seizoen (hopelijk dit jaar meer) en toen heb ik nooit afterrun gebruikt. Alleen op het einde van het seizoen doe ik dat.
__________________ Mugen mbx6 OS speed // Tekno V4 Mugen mbx6 Tekin RX8 & T8 1900kv/1700kv Xray T3 2011 SP 10.5T & 17.5T // Durango Dex410 LRP Octa x12 5.5T // Scrubbing Speed |
| | |
| | #41 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 augustus 2009 Locatie: Maldegem, België Leeftijd: 21
| Citaat:
![]() Ja als je een goede rijder een Ishima in z'n handen stopt zal hij wel sneller dan een noob met een Mugen. Laat dezelfde rijder met een Mugen rijden en een Ishima en de Mugen zal sneller zijn. Om nog maar te zwijgen van wat er gebeurd na een crash. Ishima is den grootsen brol dat ge kunt kopen. Iemand van de club in Mol had op een namiddag 6 pluggen kapot gekregen met zijn RTR motor en heeft 5min kunnen rijden.
__________________ Mugen mbx6 OS speed // Tekno V4 Mugen mbx6 Tekin RX8 & T8 1900kv/1700kv Xray T3 2011 SP 10.5T & 17.5T // Durango Dex410 LRP Octa x12 5.5T // Scrubbing Speed | |
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 juni 2007 Locatie: naaldwijk Leeftijd: 18
| Citaat:
dat is heel simpel er zit 1000 ml in 1 liter in je tank licht er aan welke auto zit bijvoorbeeld 100 ml of 125ml of 150 ml dat moet je dus eventjes uitzoeken. pak je reken machine er bij en reken dit dan uit 1000:hoeveel ml in je tankje kan het antwoord wat je dan krijgt is hoe veel volle tanken je uit 1 liter kan krijgen. als je bijvoorbeeld er van uitgaat dat je 10 min op 1 tankje kan rijden dan vermenig vuldig je het gewoon met het aantal tankjes dat je kan rijden met 1 liter. zo reken je dat dus uit
__________________ Te veel modellen om hier neer te zetten | |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Citaat:
Na het plaatsen van een OS ging die tijdens het inrijden harder dan met de rtr motor Verder heb ikzelf de ishima nitro buggy gehad (ben ik daarna zelfs tijdje gestopt met nitro omdat ik er een degou van had) en heb ik zowel de truggy als elektrische buggy aan het werk gezien. Weliswaar telkens maar een paar ronden P. De ishima ging veel sneller stuk dan de gemiddelde auto die er op dat moment reed.
__________________ Mugen: MBX6R OS + MBX6T OS | Hobao: Hyper TT-e | Schumacher: Cougar SV2 Pro | Sanwa M11X | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |