![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 4 mei 2004 Locatie: Wormerveer Leeftijd: 43
|
In het begin heeft een motor het zwaar genoeg, omdat hij door een (forse) klemming moet worstelen, die extra belasting van de auto kun je dan beter mijden..... Ik vind het logisch.....
__________________ Team Serpent |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Neen niet logisch. Want die belasting staat niet op je krukas, je krukas kan gaan klapperen op het beetje speling op je big-end.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
Ehh, hoe komt het zuigertje dan weer boven? Juist daar zorgt het vliegwiel voor, die "duwt" hem dus weer door zijn klemming heen, gevolg, belasting op het big-end van je krukas........
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Je kreeg toch andere zuigers?.... die kunnen dan in het cilindertje die je al had nooit "pre-run" zijn.... Maar niemand weet wat jij me toen vertelde over de "inloop" methode die je van JP kreeg en dat je het verder in je carriere zo moest doen, i.i.g. die methode raad ik (en jij ook) niemand die zelf motoren koopt aan.....
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 september 2003 Locatie: Assen Leeftijd: 47
| Citaat:
1 ding heb ik al wel geleerd de afgelopen jaren, van de WOT methode wordt je motor lui... al is die wel beter voor de motor! Het is geven of nemen.
__________________ Shepherd Sonic BENELUX | |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Nou, ik ben van mening dat je het lui worden van motoren door een WOT niet kunt zeggen of je hebt een heleboel motoren ingelopen en in kaart gebracht. Dat je met een soort van "mishandeling" tijdens inloop snel en beter de klemming eruit hebt geeft wel minder wrijving en dus een betere acceleratie en toptoeren, aan de andere kant ook meer kans compressieverlies en dus koppel. Dat een WOT in het algemeen beter is voor de levensduur is waar.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #38 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
__________________ Team Serpent | ||
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 14 oktober 2004 Locatie: Weert Leeftijd: 38
|
is het ook niet verstandig om om de paar tankjes het motortje hélemaal af te laten koelen, zodat alle onderdelen zich goed kunnen ''zetten''? of hoort dat niet bij deze methode?
__________________ Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag door iemand anders kan laten doen. Xray-xb8/ninja~~Lightning pro-r tm928~~ blade 120sr/msr en mcx2 |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 februari 2005 Locatie: Schoonebeek Leeftijd: 35
|
Even een vraagje over de bedrijfstemperatuur. Ik heb laatst een nova mega sx-12 motor op mijn kyosho gezet. Ik ben de motor nu aan het inrijden. Als ik de temperatuur meet dan komt hij niet verder dan 60 graden. Dit is met de kap er op! De auto moet toch rennend bij te houden zijn? Als ik hem armer zet gaat dat niet meer lukken ( en ik kan aardig snel rennen). Kan dit kwaad? Moet ik hem wel armer zetten? M.v.g. Mark
__________________ Kyosho:V-One-S3, V-One-SR, FW-05-R, Fazer, V-ONE-RRR EVO 2, Spada 09, Madforce, Inferno GT, mini inferno, Ultima SC |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Kan de eerste tankjes geen kwaad omdat je door veel olie en weinig toeren een langzame slijtproces hebt maar breng hem wel sneller op temperatuur. Nu staan de Mega's er om bekend een minder krappe passing te hebben waardoor er al minder temperatuur ontwikkelt wordt en kan je gemakkelijk het inloopproces opvoeren
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2004 Locatie: Ede
|
@M7H, ondanks alle nadelen die jij noemt van deze WOT methode doet mijn motor het nog perfect! Hij start en loopt super! En compressie zat!
__________________ Serpent 710 // Mega ZX12 Powerpack // Futaba 3PM |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Guest
|
martin mag ik vragen waarom je de motor moet afzetten en laten afkoelen, want als ik je verhaal lees, lees ik dat je de motor warm wilt houden en er zelfs een doek overheen doet omdat te bevorderen. Want een motor slijt het meest als deze gestart word omdat er nog gen temp. inzit toch ????? |
|
| | #45 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Team Serpent | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |