Modelbouwforum.nl


Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Brandstof auto's


Reageren
 
LinkBack Discussietools Weergave
Oud 19 maart 2006, 20:22   #1
Ron4you
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Fusee rubbers?

Hoi

Ik zag bij PK-Racing die rubberen "fusee hoesjes" voor over de asjes, in de 1:1 wereld zijn die standaard en het leek mij een nuttig iets voor de r/c auto's..er zit altijd vreselijk veel troep na een paar uurtjes rijden en ze slijten voornalijk door het zand dat er echt in gaat zitten.

Heeft iemand ervaring met die dingen? Werken ze en zoja werken ze niks tegen? Bv het soepel "vallen" van de wielblokken etc?

Greets, Ron
  Met citaat reageren
Oud 19 maart 2006, 20:41   #2
mcclane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb er vier.
Er liggen er nu 3 en meestal 4 in mun koffer.
Ofwel: ik heb ze geprobeerd, maar ze draaien er zo weer vanaf. Ook was er bij mijn rs4 geen ruimte op de meeste assen om het geval te plaatsen.
Dus gewoon na elke rit even schoonblazen.
  Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 00:16   #3
 
Lid sinds: 8 april 2004
Locatie: Oss
Leeftijd: 47
Berichten: 2.456
Standaard

Wellicht dat er bij de kleinere schalen weinig plek voor deze hoezen is (ergens tegenaan schuren etc.).

Ik heb afgelopen weekend ook hoezen rond de aandrijfassen van mijn auto gezet (ruimte genoeg is namelijk schaal 1:6). Hiermee zouden de aandrijfassen ook langer mee moeten gaan, we zullen zien.
__________________
-- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you --[/size]
Mari is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 02:03   #4
Ron4you
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcclane
Ik heb er vier.
Er liggen er nu 3 en meestal 4 in mun koffer.
Ofwel: ik heb ze geprobeerd, maar ze draaien er zo weer vanaf. Ook was er bij mijn rs4 geen ruimte op de meeste assen om het geval te plaatsen.
Dus gewoon na elke rit even schoonblazen.
Gewoon ff schoon blazen gaat dus niet he...ten eerste er zit vet in die assen en als je dan ook nog eens gaat schoonblazen met perslucht dan spuit je het zand er nog dieper in en moeten ze zoals nu na elke rit helemaal uit elkaar

Op zich geen probeleem ware het niet dat de schroeven en het plastic er niet echt tegen kunnen en ik al diverse dol gedraaide schroeven heb

Er komt een partiij prut uit die dingen na een middagje rijden dat geloof je gewoon niet (of wel want je hebt hetzelfde )

Eens zien of er nog meer ervaringen mee zijn, misschien iemand met een 710 die ze wel eens heeft geprobeerd of ze gebruikt?

Thanks, Ron
  Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 12:40   #5
jhoeven
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb nu al een tijdje die hoesjes op m'n Savage zitten en het werkt
perfect, ze lopen er niet af. Ik had wel eerst 2 kapotte maar dat kwam doordat
ik ze had beschadigd met het erop zetten.

Echt een aanrader in ieder geval.

Greetz
  Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 12:42   #6
 
Dirk Jan's schermafbeelding
 
Lid sinds: 2 april 2003
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 29
Berichten: 2.640
Standaard

Als je vet op je asjes gebruikt, dan zou ik daarmee stoppen. Zoals je zegt trekt het alleen maar vuil aan en geeft het extra slijtage. Het heeft dus geen enkel voordeel.
__________________
Sea Jet Evolution, Hydromite, SpeedLiner Corsair M-510, CR-01 Tamiya Unimog, Revo brushless, Cozy F1 Tunnel in aanbouw
Dirk Jan is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 12:53   #7
jhoeven
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zou je nou eigenlijk wel vet in die fusee-hoesjes kunnen doen, net als
bij een 1:1 auto zeg maar. Of zou dat geen nut hebben?

GReetz
  Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 13:14   #8
M7H
 
M7H's schermafbeelding
 
Lid sinds: 4 mei 2004
Locatie: Wormerveer
Leeftijd: 45
Berichten: 6.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Jan
Als je vet op je asjes gebruikt, dan zou ik daarmee stoppen. Zoals je zegt trekt het alleen maar vuil aan en geeft het extra slijtage. Het heeft dus geen enkel voordeel.
Inderdaad, ook ik rij ongesmeerd.......
__________________
Team Serpent
M7H is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 13:57   #9
 
Lid sinds: 10 december 2004
Locatie: Badhoevedorp
Leeftijd: 27
Berichten: 1.123
Standaard

Als smeren geen enkel voordeel zou hebben, waarom smeren mensen als Michael Salven en René Cornella dan wel hun assen?
Ze gaan wel degelijk beter lopen.
Ik heb zelf ook een keer een dag ongesmeerd rondgereden, en toen begon op een gegeven moment mijn auto te stuiteren...
Er werd mij toen meteen al gezegd door onder andere Richard Keur dat er te weinig vet op mijn assen zat. Ik heb vervolgens alleen mijn assen gesmeerd en niks anders verandert. En ja het stuiteren was meteen weg...

Nu zal het wel per type as verschillen hoe noodzakelijk het smeren is, en als de as al wat verder versleten is dan wordt het ook gevoeliger.

Greetz.

Bartje.
__________________
Novarossi N12T1 powered Serpent 733
kyoshodriver-->Bartje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 14:03   #10
M7H
 
M7H's schermafbeelding
 
Lid sinds: 4 mei 2004
Locatie: Wormerveer
Leeftijd: 45
Berichten: 6.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kyoshodriver-->Bartje
Als smeren geen enkel voordeel zou hebben, waarom smeren mensen als Michael Salven en René Cornella dan wel hun assen?
Ze gaan wel degelijk beter lopen
De genoemde heren vervangen die assen wel even iets vaker dan dat jij en ik dat (financieel kunnen) doen......

Gaat je auto ervan stuiteren (dat duidt niet op smering maar op ingesleten meenemers) en kun je dit oplossen met smeren, oke........
Citaat:
Ze gaan wel degelijk beter lopen.
leg eens uit, want in principe staan die assen stil t.o.v. je wielen.......
Dus het smeren kan alleen nut hebben met sturen.......
__________________
Team Serpent
M7H is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 14:14   #11
 
Lid sinds: 10 december 2004
Locatie: Badhoevedorp
Leeftijd: 27
Berichten: 1.123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M7H
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kyoshodriver-->Bartje
Als smeren geen enkel voordeel zou hebben, waarom smeren mensen als Michael Salven en René Cornella dan wel hun assen?
Ze gaan wel degelijk beter lopen
De genoemde heren vervangen die assen wel even iets vaker dan dat jij en ik dat (financieel kunnen) doen......

Gaat je auto ervan stuiteren (dat duidt niet op smering maar op ingesleten meenemers) en kun je dit oplossen met smeren, oke........
Citaat:
Ze gaan wel degelijk beter lopen.
leg eens uit, want in principe staan die assen stil t.o.v. je wielen.......
Dus het smeren kan alleen nut hebben met sturen.......
Je auto veert in en komt weer uit zijn veren. Dan verandert de stand van de as t.o.v. het wiel.
__________________
Novarossi N12T1 powered Serpent 733
kyoshodriver-->Bartje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 15:18   #12
M7H
 
M7H's schermafbeelding
 
Lid sinds: 4 mei 2004
Locatie: Wormerveer
Leeftijd: 45
Berichten: 6.539
Standaard

ja, maar het is geen off-road, dus de veerbeweging is niet heel erg groot, zeker minder als dat de stuurbeweging is.......

Mijn theorie is ook, als je smeert, houdt dat juist stof en vuil vast, dus extra slijtage.......
__________________
Team Serpent
M7H is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 16:51   #13
 
Lid sinds: 10 december 2004
Locatie: Badhoevedorp
Leeftijd: 27
Berichten: 1.123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M7H
ja, maar het is geen off-road, dus de veerbeweging is niet heel erg groot, zeker minder als dat de stuurbeweging is.......

Mijn theorie is ook, als je smeert, houdt dat juist stof en vuil vast, dus extra slijtage.......
Misschien is het iets leuks om te testen, eerst 1000 rondjes rijden zonder te smeren, dan nieuwe meenemers assen, alles, en dan weer 1000 rondjes rijden en wel smeren. Dan de slijtage op alle meenemers, assen en fusees opmeten met zo'n lasermeetapparaat.
Het is geen superbetrouwbare test maar misschien komt er iets interessants uit.
Is er een slachtoffer die deze test wil doen? :P
__________________
Novarossi N12T1 powered Serpent 733
kyoshodriver-->Bartje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 17:09   #14
 
R3an!m@ted's schermafbeelding
 
Lid sinds: 9 juli 2005
Locatie: Zwanenburg
Berichten: 705
Standaard

Ik vet me assen ook in, eerst deed ik het met olie maar toen gingen ze best snel slijten. Nu heb ik cvd's en gewoon elke keer schoonmaken als je gereden hebt. Is hoogstens een kwartiertje werk, je moet er wat voor over hebben om hard te gaan.
R3an!m@ted is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 19:58   #15
Ron4you
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmmm...ik smeer ze eigenlijk alleen maar omdat het zo in de bouwhandleiding werd verteld..nooit nagedacht dat niet smeren ook een optie was.

En idd, de schokbreker beweging in de 1:10 onroad is niet echt groot te noemen zolang je niet de curbstones meeneemt (wat mij dus elke keer wel gebeurd).

Grt, Ron
  Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Brandstof auto's
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit


Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:29.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.1