| | | | ||||
![]() |
| | |||||||
| Registreer | ShowCase | FAQ | Vrienden Foto Upload | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juni 2008
|
Ik zag dat het hier nog nergens werd vermeld maar gisteren heeft Serpent officieel de boeken neergelegd. Wachten op een overname? En welk gevolg heeft dit voor de Xray rijders? Serpent verdeelde immers Xray onderdelen in de Benelux. |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
Ik zou even oppassen met dit soort geruchten de wereld in spouwen. Zelf weet ik niet wat waar is, maar ik heb een gedetailleerder verhaal gehoord wat iets anders klinkt als dit rampen scenario.... Ik ga niet zeggen of het waar is of niet. Dat weet ik immers niet, wel heb ik gisteren met enkele rijders die dicht bij Serpent e.d. staan gepraat. Het verhaal wat ze me vertelde ging even iets anders. Het verhaal is dat Siro, Serpent benelux, en Serpent MRT falliet verklaart zijn. Serpent Siro, MRT en Benelux waren de distributeur van Xray en Serpent (enz.) Serpent zelf gaat dit nu via het buitenland doen. Er wordt dus een nieuwe distributie centrum opgestart, maar dat zal niet meer in Nederland zijn. Daar komt ook dat onderdelen verhaal vandaan. De onderdelen zijn al naar China verhuisd en nu dus ook de onderdelen distributeur. Serpent Siro, MRT en Benelux waren een onderdeel van Serpent, wat Serpent nu afgestoten heeft. Serpent zelf daar in tegen is écht niet falliet. De brief die de importeurs gekregen hebben gaat dus naar verhaal over het afstoten van Sire, MRT en benelux, en dat de onderdelen dus op een andere manier naar de winkel gaan. Ik vind het niet mijn recht om er iets over te zeggen, omdat ik zelf niet dicht bij Serpent sta, maar ik vind het absoluut niet tof dat er "onzin" gespouwd wordt over merken. Groet Robert
__________________ Sponsored by: Thunder Tiger, Vapextech, Airbrush-Attack. Supported by: Shepherd TeamC BNL | |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Sepent MRC is een design, ontwerp en productiebedrijf van model auto's Cirorc is een importeur en distributeur van verschillende (top-) merken Die twee zijn nu volledig gescheiden, de toekomst van Serpent MRC is nog niet bekend gemaakt en de toekomst van CiroRC is redelijk zeker gezien de goede merken die ziij voeren. Geen enkele reden voor paniek...
__________________ "It's not how good you are but how good you look doing it" | |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
De laatste drie 'namen' zijn falliet ... Serpent opzich is lucht/merknaam. Wat blijft er over? Niets toch? (buiten de merknaam 'Serpent'). Afwachten dus... | |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
@angel Ik ben hier nog niet zo zeker van. Als CEO van Serpent zo ik razend zijn als dergelijke geruchten worden verspreid, indien ze niet ze zaak niet aangeven hoe ze wel degelijk zijn, daar dit enorme schade kan toebrengen op de verkoop, zeker nu in misschien moeilijke tijden. Indien je dergelijke gevoelige zaken publiek zet, moet je wel echt zeker zijn van uw stuk, en dit ook kunnen bewijzen met empirische stukken. Kan je dat niet, dan raad ik deze personen aan om voorlopig nog even te zwijgen, en te wachten op verdere ontwikkeling, vooralleer men dit op fora gaat verspreiden Misschien zijn het wel misnoegde werknemers van Serpent zelf, die hun mond niet kunnen houden, en oordelen en communiceren over dingen die NIET aan hun toebehoren, en nu misschien hun baan op de tocht staat. Mocht dit zo zijn, dan vind ik dit ZEER onprofessioneel, zelfs al bij mogelijk ontslag, mocht dit nieuws wel degelijk een feit zijn. Nu ik hoop op een goede oplossing hieromtrent, daar ik zeer tevreden ben met mijn materiaal, wat dan ook allemaal SERPENT is. MVG Xtophe
__________________ Serpent 960-08 .21 359 Race & Serpent 960-07 .21 LC Cordoba Limited Edition Lamberto Collari & Serpent 720 Zender: Sanwa M11 Spectrum, Forumbeheerder www.rc-cars.be | |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Zekerheid of niet, de geruchten dat Serpent wat geldproblemen heeft/had speelt al wat langer getuige de zeer slechte onderdelenvoorziening van zowel Serpent en Mega als ook Xray de afgelopen winter. Maar ja, laten we rustig afwachten wat het officiële nieuws gaat worden en dan pas verder ordelen.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk | |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
@Xtophe Man, wat Modedit: Emil: PRAAT jij met 'moeilijke' woorden - die je dan nog verkeerd schrijft. Flamen is niet nodig! Maargoed, ondertussen is Serpent al overgenomen weet ik uit goede bronnen. Het is vrijwel zeker een voorgeschreven scenario geweest waar enkel de ontslagen werknemers de dupe van zijn geweest. EDIT: Er is ondertussen (gelukkig) een officiele reactie gekomen van Serpent. Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 2 augustus 2008 om 18:03 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Serpent moving production to Asia Red RC - RC Car News Nu dus het verhaal van Serpent zelf: Citaat:
Groet Robert
__________________ Sponsored by: Thunder Tiger, Vapextech, Airbrush-Attack. Supported by: Shepherd TeamC BNL Laatst gewijzigd door Robert K; 1 augustus 2008 om 09:32 | ||
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: tussen Maas&Waal / RMVC Cumulus, Winssen/Nijmegen Leeftijd: 48
| De woordenschat van de gemiddelde Vlaming is nu eenmaal groter dan van de gemiddelde Nederlander. Waar baseer je dat op? Heeft hij al vaker dit soort bericthen hier geschreven? Afgezien daarvan, hij heeft gelijk, oppassen met geruchten.
__________________ Vriendelijke groeten Volts jolt, current kills Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 1 augustus 2008 om 17:06 |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Goed nieuws dus, .... Serpent gaat verder, zoals ik ook al eerder dacht en hoopte @ Angel: zie PB, daar ik niet teveel wil afwijken MVG Xtophe
__________________ Serpent 960-08 .21 359 Race & Serpent 960-07 .21 LC Cordoba Limited Edition Lamberto Collari & Serpent 720 Zender: Sanwa M11 Spectrum, Forumbeheerder www.rc-cars.be | |
| | |
| | #12 (permalink) | ||
| Citaat:
Hopelijk besef je nu de draagkracht van sommige woorden, ..., en mogelijke gevolgen, Dus moraalridder, ... mhhh Citaat:
__________________ Serpent 960-08 .21 359 Race & Serpent 960-07 .21 LC Cordoba Limited Edition Lamberto Collari & Serpent 720 Zender: Sanwa M11 Spectrum, Forumbeheerder www.rc-cars.be | |||
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Je moet inderdaad voorzichtig zijn om dergelijke ingrijpende verhalen de lucht in te slingeren . De klok horen luiden ............. Het was te verwachten dat de productie naar azie verplaatst zou worden dus niet 'of ' maar 'wanneer ' was de vraag. Productie is in europa ,en zeker in nederland, helaas te duur ongeacht in welke branche men werkzaam is. Ik rij zelf al een aantal jaren Serpent en heb nog nooit met leverings problemen te kampen gehad. Het is altijd gemakkelijk om op een stel moedige ondernemers (Salven ,Baar ) af te geven maar probeer het zelf maar eens ................ Ik , als ondernemer , heb altijd veel respect voor dergelijke ondernemers die ook in een moeilijkere tijd hun nek durven uit te steken ! Laatst hoorde ik een sucses volle ondernemer die zei: afgunst moet je verdienen , medelij krijg je. Denk daar maar eens over na.
__________________ live begins at 40 | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Wat een hoop poeha zeg... Serpent kan al weken - wat zeg ik: maanden - geen onderdelen leveren voor de S400 (geen idee hoe het is met andere Serpents trouwens), overal op internet en in het RC-wereldje zoemt het gerucht al langer rond dat het slecht gaat met Serpent, en als iemand het dan op het forum zet, is het daarmee ineens wereldnieuws? Vind het eerder verdrietig dat zichzelf respecterende websites signalen van fora opvatten als serieuze geruchten, en ik betwijfel of dat het geval is geweest. Je geeft het forum teveel eer als je denkt dat "the rumours" van dit forum afkomstig waren. Waar rook is, is over het algemeen vuur en ik denk dat Serpent hier een hele mooie draai geeft aan iets waar ze wel degelijk zenuwachtig over zijn geweest. En dat is ook een kwaliteit trouwens.
__________________ Je bent tevreden met wat je hebt, totdat je iets beters kunt krijgen... | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
De mededeling dat de productie enkel maar naar Azia verhuist is een peulschil van wat er echt gebeurde achter de schermen van Serpent. Ik ga er niet over uitwijken maar laat ik het zo zeggen : Het ging ECHT niet goed met Serpent en er zijn vérstrekkende beslissingen genomen waarvan het scenario op voorhand was geschreven. Dat dit op een forum werd losgelaten blijkt nu door een paar moraalridders afgeketst als 'pas op met zulke geruchten ...'. Freedom of speech!!! Tenslotte jongens, het waren geen geruchten. Verre van trouwens. Het was enkel het topje van de ijsberg. Dit is mijn laatste toedracht op deze topic. Laten we het gewoon varen nu ------ Laatst gewijzigd door Angel; 2 augustus 2008 om 07:05 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |