![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2008 Locatie: Westerhaar Leeftijd: 24
|
er zit (als het goed is) geen uitlaat gassen in de koeler, want dan zou de tank leeg moeten zijn! mooi gelukt vind ik. kun je resultaten posten als je het zover hebt? Gr. Tim
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
wat ik me wel afvraag, omdat je dus blijkbaar de uitlaatgassen koelt, neemt het volume van het gas af. krijg je geen problemen dat er niet genoeg druk op zou kunnen worden gebouwd om de motor goed te laten lopen? en ja, heb het zelf idd verkeerd begrepen. ik dacht dat het bedoelt was om de brandstof te koelen. (dus tussen tank en carb. ) is mischien ook een idee mischien om zo-iets te proberen? Gr. Tim
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 november 2006 Leeftijd: 26
| Citaat:
| |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Het zorgt er juist voor dat de brandstof koeler blijft. De tankdruk wordt met niets anders opgebouwd dan met een deel uitlaatgassen, het schijnt dat de brandstof in de tank aardig warm kan worden door die drukgassen. De brandstofslang richting de motor is niet te doen want ik mag de tankinhoud (gemeten tot aan de motor) niet vergroten.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2008 Locatie: nieuwegein Leeftijd: 24
|
volgende stap? co2 druk patroon op je tank monteren en dus geen druk vanaf de uitlaat meer nodig is vordelen: constante druk koude benzine en koud gas nadelen: patronen komen geen vast gestelde tijd dat de patronen meegaan |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Citaat:
dus er zal geen merkbaar drukverschil zijn tussen warm en koud gas? (dat bedoelde ik namelijk ) @hpi ruler, ha....ha.. very funny. sorry, maar probeer je nu leuk te doen, of was hier een communicatiefout waardoor je niet begreep wat ik bedoelde? (wat natuurlijk ook an mij kan liggen)
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. | |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Drukverschil zou er niet zijn al is in dit koelertje wel een hoop volume die de drukpulsen uit de uitlaat meer tot een constantere druk omzet. Een CO2 patroon met een drukregulator heb ik ook aan zitten denken, dan blijft het koel en je weet dat er geen verbruikte olie bij je verse brandstof komt.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 2 april 2003 Locatie: Veenendaal Leeftijd: 26
|
Je zegt dat het schijnt dat de brandstof aardig opwarmt door de uitlaatgassen. Dit is dus niet eens zeker? Met een temparatuurmeter is zoiets in een testje snel gecheckt. Dan weet je ook meteen of een koeler zin heeft. Wat hierboven al gezegd werd vraag ik me ook af; is het niet efficienter om de brandstof zelf te koelen? Een vergelijk tussen de twee methoden in een testje zou interessant zijn!
__________________ Sea Jet Evolution, Hydromite brushless, Predator rigger brushless, CR-01 Tamiya Unimog |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
En-En is misschien nog beter, een alu brandstoffilter in de brandstoftoevoer heb ik nog de ruimte voor, en dan wel er voor zorgen dat die boven de body uitsteekt. Novarossi heeft tegenwoordig ook koelribben aan de carburateur zitten om meer koeloppervlakte te krijgen. Wat betreft een meeting, zie ook de linkjes naar REDRC op de 1e pagina.
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Citaat:
Waarom voelt men zich anno 2008 voor elk klein ding zo aangevallen, denk ff aan je bloeddruk mate ben benieuwd naar alle ontwikkelingen! Ga je nog proefrijden op Rucphen Roelof? | |
| | |
| | #28 (permalink) |
| RB Innovations is the world's premier supplier of radio control model upgrades and accessories. Catering to extreme R/C modelers and is widely known for its professional, premium service Misschien via deze site een supercharger gebruiken via het vliegwiel? De gecompresseerde lucht dan naar je tank voeren om zo het boeltje op druk te houden? |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Je kunt ook een electrisch luchtpompje gebruiken, eventueel bestuurd door een ESC om met het toerental van je motor mee te gaan.
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Citaat:
nouja, als iemand met zoveel puntjes schrijft..... (zie je wat ik bedoel?
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |