![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juli 2004 Locatie: 127.0.0.1 Leeftijd: 39
|
Meten is weten. Tijd om de temp. van de tank/brandstof te meten met aanvangen van rijden en als de tank bijna geheel leeg is. Dan blijft nog de vraag ofdat het opwarmen niet door de stralingswarmte van de motor is gekomen.
__________________ Tamiya Hornet|Kyosho Optima Pro|Graupner Arrow|Micro rc Fitracer|HPI Savage SS|Silverlit Picoo Z|Walkera HM 5#6|Team Losi Micro Baja|Blade MCX|LRP S18 BX|Blade MSR |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 7 augustus 2008 Leeftijd: 18
|
Effe een vraagje. Er komen warme uitlaatgasen in de uitlaatgaskoeler, en er komen koude uitlaatgassen uit (als ik het juist heb) maar uitlaatgassen zijn warm en zal het alu dan niet opwarmen na een paar minuten, en dan heeft het tog niet veel nut meer?
__________________ Thunder Tiger Tomahawk VX |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2005
|
door de rijwind en die koelribben zal er wel warmte afgevoerd worden
__________________ 24H van Lostallo einzelfahrer recordhouder 1725 ronden www.bigscale-tourwagens.be |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 november 2007 Locatie: assen Leeftijd: 48
|
Wat weegt dat ding? weegt dat op tegen het extra vermogen? vooral bij versnellingen en vertragingen kun je juist beter zo licht mogelijk zijn.....we zijn niet voor niets bezig om alle onderdelen zo licht mogelijk te maken.
__________________ 2 * serpent 710 / ZX12 / LRP spec4 + een 1-op-1 zwever. |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Op dit moment net geen 20 gram. Er gaat ook direct een 5 gram verloren aan de oude drukkamer en zal ik er maar zo'n 15 gram op achteruit gaan. Geen schokkend gegeven....
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 20 oktober 2005 Locatie: Almelooo Leeftijd: 44
|
Mijn Evolva is standaard uit de doos al te licht, en moet om op het reglementair minimale gewicht van 2500 gram te komen ca. 55-60 gram plakRVS bijplakken. En dat doe ik door de standaard plastic onderplaatje te vervangen door een zelfgemaakte RVS copy. Ik heb het ook wel eens niet gedaan, maar dan zit iemand uit Wijchen heel triomfantelijk te kijken als ie mijn auto bij de Technische Controle inlevert.
__________________ Team Kyosho - Ultimate Nitro Pro |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 mei 2004 Locatie: Wormerveer Leeftijd: 42
|
Dirk Jan heeft wat reacties lopen vegen... Sorry Dirk Jan, niets ten nadele van Roelof, maar al de dag dat ik dat koelertje van Novarossi zag moest ik aan unbelievablerc.com denken..... Het is dat een Mugen tank(dop) geen ingebouwde drukkamer heeft en Roelof hem daarvoor gebruikt (en dan is het denk een hele goeie, vanwege de inhoud) maar om de uitlaatgassen te koelen, zeker gezien onderstaande berekening, is onzin.... Citaat:
__________________ Team Serpent Laatst gewijzigd door M7H; 13 november 2008 om 23:56 | |
| | |
| | #41 (permalink) | |
| Citaat:
Maar een koelrib in de tankdop....... het brengt mij op een idee want de tankdop is netjes in de rijwind geplaatst. Laat ik toevallig nog een oude platte tankdop hebben van een MRX2 tank en dan een mooi aluminium kamertje bovenop....
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk | |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 september 2003 Locatie: Assen Leeftijd: 47
| Citaat:
Wat wordt er in de motorsport gekoeld? Volgens mij is dat vooral de temperatuur van de lucht op de inlaat (intercooler). Volgens mij gaan we er een beetje aan voorbij dat Nitro een koelende werking heeft (zelfs als het zelf warm is)
__________________ Shepherd TeamC Sonic BENELUX | |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Maar Nismo, welke vorm van motorsport gebruikt uitlaatgassen voor de tankdruk? Iedereen is het er over eens dat gekoelde brandstof beter is, voor de prestaties en verbruik. Dat Nitro zelf een koelende factor is geldt alleen in de motor waar de overgang van vloeistof naar gas koeling geeft.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 mei 2004 Locatie: Wormerveer Leeftijd: 42
| Citaat:
maar probeer eens een Serpent tank.... die heeft een drukkamer in de tankdop, die je van koelribben kunt voorzien.... Nu weet ik alleen niet of een tankje op een Mugen past, maar wellicht wel alleen een tankdop?.....
__________________ Team Serpent | |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Tja... ken je producten.... Ook de Mugen heeft al een tijdje zo'n tankdop. De vormgeving maakt het alleen lastig om een koelrib te monteren en kan ik beter de oude tankdop pakken welke makkelijk vlak te frezen is en weer een koelend gevaarte bovenop geplaatst kan worden.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |