| | | | ||||
![]() |
| | |||||||
| Registreer | ShowCase | FAQ | Vrienden Foto Upload | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
|
De uitvinding van dit jaar is de gaskoeler die in de drukslang wordt gezet, het zou de brandstof in de tank koeler houden en zo betere prestaties geven in gebruik en verbruik. Novarossi heeft simpel een stuk staaf in de draaibank gezet, daar wat ribben in gestoken, een gat doorheen en 2 nippels erop. Kosten: 30 euro...... In dit geval, een blokje alu van de afvalberg, een beetje frees en boorwerk (met beperkte machines), een dekseltje gemaakt van een oud 486 koelblokje, een nippel van een oude tank en nog te doen is een haakse nippel bovenop om de uitlaat op aan te sluiten. ![]() ![]() En uiteraard netjes gemonteerd en weggewerkt wat met het onding van Novarossi wat lastiger is.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 1 november 2008 Locatie: Rijen Leeftijd: 34
|
de vraag is dan wel niet en mij gericht maar ik heb eens een stuk alu met een dremel bewerkt en dat gaf me geen problemen, dus het zou volgens mij helemaal geen problemen moeten geven om dir met een dremel te maken! o sorry las te snel en zag net dat het geen vraag was
__________________ Inferno MP7.5 Sports 3 Laatst gewijzigd door Henrio; 7 november 2008 om 22:20 Reden: slecht gelezen |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Leuk man! Ziet er goed uit! Nu nog een membraantje erin om het volume te varieren en heb nog een CPD ook! Gaaf hoor! Ik heb nog wel een Northbrigde watercoolblokkie liggen, daar moet ik misschien ook eens wat mee prutsen voor op m'n Truggy!
__________________ "It's not how good you are but how good you look doing it" | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
effe een opmerking van een vliegenier, wat zou het voordeel moeten zijn? koelere brandstof betekend dat die lastiger te verdampen is in de motor waardoor deze weer afkoelt en lastiger loopt of zie ik dat weer eens verkeerd.......... Een groot gedeelte van de brandstof (benzine)motoren producenten proberen de brandstof al verdampt in te spuiten, dus met gekoelde brandstof zie ik niet zitten. |
|
| | #8 (permalink) |
|
De gassen voor de druk zou de brandstof opwarmen waardoor je al snel een verloop krijgt in je afstelling, dat is iets wat merkbaar is als je een motor op de grens afstelt. Dat er een langere rijtijd te halen is weet ik niet en geloof ik niet zo in, het zal wel het gevolg van een constantere afstelling zijn. Het lijkt mij dat als je de brandstof opwarmt gedurende de leegloop van de tank je juist meer volume opbouwd en dus meer tijd uit een tank haalt ipv. minder. Wat heet koeler? Een oude en goed werkende truuk is brandstof bewaren in een koelbox, dit systeem is geen interkoeler maar zorgt er alleen voor dat de gassen die op de tank uit komen wat minder heet zijn.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Roelof leuk gemaakt, 'k twijfel erg aan het nut hiervan! Zullen we eens gaan rekenen? Neem een tank van 160 cc, als deze leeg is kan er dus maximaal 160 cc warm gas in komen (uitgaande dat de overdruk verwaarloosbaar is) dit is ongeveer 0,2 gram warm gas. Hoeveel warmte (J) kun je met 0,2 gram gas nu overdragen? Soms zie je de tank dicht bij de motor staan, wellicht is het efficienter om hier een hitteschild o.i.d tussen te plaatsen (stralingswarmte beperken).
__________________ Tamiya Hornet|Kyosho Optima Pro|Graupner Arrow|Micro rc Fitracer|HPI Savage SS|Silverlit Picoo Z|Walkera HM 5#6|Team Losi Micro Baja|Blade MCX|LRP S18 BX|Blade MSR | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Ik twijfel ook aan het nut maar ik geloof best dat door de koeling ik een iets constantere prestatie uit mijn motor krijg. Novarossi Exhaust Gas Cooler Red RC - RC Car News Euros 08 - New in the Pits (Part II) Red RC - Events Daarnaast ben ik ook gewoon aan een nieuwe drukkamer toe en daar zorgt dit ook voor....
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 september 2008 Locatie: nieuwegein Leeftijd: 23
|
voel ik een expiriment aankomen?:P pak een oude pak ga naar buiten gooi benzine/nitro in de pan zet je pan boven een vlammetje voor een seconde of 15/20, haal het van je vuurtje af en steek het aan en bekijk of dit sneller vlam vat dan een pan nitro die je niet verhit hebt. en dit kwam ik tegen op een formula 1 website: Citaat:
nu zijn nitro motoren wel heel erg klein en erg gevoellig. mede daarom denk ik dat dit nog best goed uit zou kunnen pakken Laatst gewijzigd door mkabel; 8 november 2008 om 13:06 | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2005
|
dat koelertje zal net iets meer ml's mengsel bevatten dan een slangetje alleen als dat allemaal vol zit heb je net wat meer bij A given volume of methanol expands about .12% for each degree (Celsius) of temperature increase. If one put 500 liters of methanol in a tank designed to maximize heat transfer with the surrounding air and the temperature rose 20 degrees, the volume would increase by 12 liters Methanol expands much more than any common metal (aluminum expands roughly .0075% per volume per degree Celsius or .0025% per linear unit), and although some liquids (acetone, methyl ethyl keytone) have a somewhat higher coefficient of expansion methanol is relatively inexpensive and safe to handle--and unlike water one doesn't run the risk of damage during freezing weather.
__________________ 24H van Lostallo einzelfahrer recordhouder 1725 ronden www.bigscale-tourwagens.be |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Tamiya Hornet|Kyosho Optima Pro|Graupner Arrow|Micro rc Fitracer|HPI Savage SS|Silverlit Picoo Z|Walkera HM 5#6|Team Losi Micro Baja|Blade MCX|LRP S18 BX|Blade MSR | ||
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |