![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 december 2008 Locatie: Reuver, Limburg Leeftijd: 17
|
hoi ik wil graag een modelauto op nitro kopen ik wil een on-road maar ik weet niet met welke ik het beste kan beginnen. weet iemand misschien een goede on-road auto voor een beginner. heb enige ervaring maar niet erg veel |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Lees dit eens eerst: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...dit-eerst.html Als je dan misschien wat keuzes hebt bepaald kan je terug komen met je eisen en eventuele voorbeelden en kunnen we je verder helpen
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
ik wil graag - on-road - 1 : 10 - nitro - en moet aardig hard gaan meer eisen heb ik eigenlijk niet alleen dat hij al in elkaar is gezet en best wel duurzaam is ik heb een auto op het oog maar weet niet of deze goed is kun je plz kijken: Smartech Nitro winner pro on-road Radiografisch bestuurbare benzine nitro auto, sinterklaas kerst afstandbestuurbaar vliegtuig, afstand bestuurbaar vliegtuig afstand bestuurbare vliegtuigenwebwinkel kopen winkel shop webshop web winkel bestellen kado |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
En waar verkopen zij accessoires als brandstof, accu's e.d?? Daar behoor je op te letten jong...!
__________________ Liebherr hijskraan 1/8 | ||
| | |
| | #5 (permalink) |
|
daar kun je ook starterpacks kopen volgens mij maar kun jij miss op internet kijken voor een goede auto ik heb er niet zoveel verstand van. ik woon in Reuver, Limburg misschien is daar een goede winkel in de buurt. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 12 november 2007 Locatie: N-H Leeftijd: 25
|
Mijn advies: koop in ieder geval je auto bij een Modelbouwzaak en niet op zo'n site. Kijk eens hierop Modelbouwwinkels.nl - Altijd wel een winkel in de buurt! en laat je goed adviseren!
__________________ Revell RMS Titanic 1:400/ |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Je bedoeld dat ik je advies geef?? Hier komt ie: Neem een goed merk waarvan je weet dat losse onderdelen te krijgen zijn tegen redelijke prijzen. Dit betekent, vrijwel zeker ga je schade rijden en wil je snel weer de auto gefixt hebben. Mogelijk kun je een gebruikt profichassis van iemand overnemen, hoewel dat altijd een risico met zich meebrengt als je denkt aan slijtage e.d. Profi's rijden altijd hard en belasten het materiaal maximaal...Probeer wat goeds te vinden want anders is goedkoop alsnog duurkoop wat sowiezo geldt voor auto's als Carson en dergelijke inferieure reut... (Carson o.a. slecht lopende differentiëlen en rammelende stangetjes die 'glitches' veroorzaken in het zendbereik) Nee hoor, op enige afstand van de nitrohobby, vraag het aan de nitro-experts hier, zeg ik merken als Kyosho, Tamiya of Mugen??
__________________ Liebherr hijskraan 1/8 | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 12 november 2007 Locatie: N-H Leeftijd: 25
|
Mugen 1 op 10? Dan zit je eigenlijk al op wedstrijdauto's te praten. MSX wordt niet meer gemaakt, evenals de MTX-3 en 4 te boek staan als discontinued kits. Nieuwe is dacht ik de MTX-4R. Zoek eens rond op kyosho inderdaad genoeg goede auto's voor een mooie prijs 1:10 en onroad..
__________________ Revell RMS Titanic 1:400/ |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
@ snowmansion, wat is dan jouw favorite merk nitroauto?
__________________ Liebherr hijskraan 1/8 | ||
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 1 november 2008 Locatie: Rijen Leeftijd: 36
|
je bent een beginner, weet je zeker dat je dan een on road neemt? ga er wel vanuit dat je er goed over na hebt gedacht. met een offroad heb je namelijk net wat meer plekken om te rijden. maar goed dat is jou keuze. waarom neem je geen off road en koop je er onroad banden bij? mijn auto doet het er erg goed op
__________________ Inferno MP7.5 Sports 3 |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
is off-road beter dan ik weet wel dat die ook on-road kunnen en on-road niet off-road maar is die op de weg dan niet slechter in wegligging en die dingen? | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 februari 2005 Locatie: Schoonebeek Leeftijd: 35
|
Even een kleine opmerking. Gebruik de volgende keer leestekens, dat leest een stuk makkelijker. Ik zou een offroad niet teveel als onroad gaan gebruiken. De wegligging is zowiezo minder dan een onroad, maar daar is de auto ook niet voor gemaakt. De naam zegt het al OFFROAD dus van de weg af. Persoonlijk heeft onroad mijn voorkeur en als startauto zou ik de FW-05-T van kyosho aanraden. Is een degelijke auto die goed op de weg ligt en standaard al zo'n 70 km/h rijdt. M.v.g. Mark
__________________ Kyosho:V-One-S3, V-One-SR, FW-05-R, Fazer, V-ONE-RRR EVO 2, Evolva, Spada 09, Madforce, Inferno GT, Inferno MP7.5, mini inferno, Ultima SC |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Mark, dit keer zal ik wel met leestekens typen. Ik geef eigenlijk ook de voorkeur aan on-road omdat ik een paar mensen ken en die daar heel positief over zijn. bij on-road zijn de body's er ook voor gemaakt om zoveel mogelijk downforce te geven wat gewoon betere wegligging veroorzaakt. ik zal kijken naar FW-05-T als hij goed is heeft dit forum zeker geholpen en anders w8 ik nog even. Groeten, Jim | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
hoi, mark Ik ben wat op internet gaan kijken en heb een paar sites gevonden. kun je A.u.b kijken of het iets is? Maas Modelbouw 2008 Brandstof : Van Hooff Modelbouw | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Tjee, kijk Henrio heeft een punt over het on-road/off-road gebeuren. Je kan een on-road auto natuurlijk ook voorzien van rallyvelgen, waarom niet? Groot nadeel van off-road is toch wel slijtage van assen en draagarmen enzo. Dit weegt niet op tegen on-road slijtage waarbij je ,toegegeven, meer kans hebt op schade door aanrijdingen als je op bv parkeerterreinen rijdt. Ik rijd wel eens op een skatebaan met redelijk veel asfalt zonder putdeksels e.d. maar het blijft opletten voor schade aan stuur en aandrijving.
__________________ Liebherr hijskraan 1/8 Laatst gewijzigd door Zore; 15 december 2008 om 20:59 Reden: typo | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| auto, nitro |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |