![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Wat de motoren betreft, ik denk niet dat daar nog veel vanaf kan..... Promokitjes 3.5cc onroad worden al voor 299 aangeboden. Maar de trend naar goedkopere motoren lijkt gezet te zijn. Novarossi met zijn Basic line, JP met eerst de First line en nu ook alle Eagle's in Stockversie (en zeker interessante prijs voor de 9.s-stock)
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 juni 2006 Leeftijd: 39
| Citaat:
Ben nieuwd of deze idd in NL goedkoper gaan..
__________________ Mugen MRX4-X, Sanwa M11X, Capricorn CL9-ET AAC, SPM Tyres Laatst gewijzigd door wijchen; 9 januari 2009 om 00:05 Reden: spelfoutje ;-) | |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Voor dat geld kan je ze ook in Europa vinden..... Wat ik al zei is dat veel winkeliers hem voor 299 euro kunnen leveren en met de juiste contacten is er meer van af te krijgen.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 mei 2004 Locatie: Wormerveer Leeftijd: 42
| Citaat:
Bij bestellingen buiten de EU (bezorgd met de post), met een waarde boven de 150,- komt er nog BTW en invoerrechten bovenop. Dus moet je proberen of ze de motor voor je uit elkaar halen en in meerdere doosjes willen versturen... Maar zoals Roelof zegt, als je ze al voor onder de 300,- ziet, waarom ga je dan nog in het buitenland kijken...
__________________ Team Serpent | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Ik vermoed dat de volgende serie GRP motoren, die volgens RED-RC op verschillende punten verbeterd zijn, een andere prijsklasse zullen hebben. Daarbij opgeteld zegt GRP dat ze tot 40% lagere prijzen gaan vragen, dus zal de prijs wellicht ongeveer hetzelfde blijven....
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 23 mei 2003 Locatie: Veenendaal, NL
|
Ik vraag me altijd af hoe lang die motoren het volhouden.. bij de 1/10 zie ik ook wel wat acties maar 'k zie de kwaliteit er niet op vooruit gaat, waardoor je uiteindelijk wellicht duurder uitbent....
__________________ Power is nothing without control. En aan de control ligt 't nou juistem |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2003 Locatie: RC-Junkies.com Leeftijd: 46
|
Nee, de nieuwe motoren worden aanzienlijk goedkoper; ze halen de distributeur marge er tussen uit en 'dwingen' de winkeliers die ze verkopen om lagere marges te accepteren. De prijs die zij in hun eigen webshop gaan voeren wordt de advies verkoopprijs en zal lager liggen dan de huidige prijzen. Ze zien de kracht van het verkopen via het internet, gokken op een jaarlijkse groei van ruim 10% van de verkopen via webshops. Ze willen de 'onwil' van winkeliers tegen webshops overbruggen en zien dat verkopen via het internet en steeds belangrijkere positie in gaat nemen in onze sport/hobby. Vergis je niet; nu al wordt ruim 40~50% van de spullen die wij -als RC-hobbyist- kopen via het internet aangeschaft en daar zit nog steeds een sterke groei in! Dat bleek uit mijn marktonderzoek wat ik afgelopen maanden heb gedaan.... Als ik dat al concludeer uit mijn marktonderzoek, laat staan als een echt marktonderzoek bureau de opdracht van GRP krijgt om de wereldmarkt in de kaart te brengen, die krijgen een nog preciser beeld van de markt!
__________________ -----RACING!! Because football, baseball, bowling and golf only require ONE ball.... ----- |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
De promo motoren zijn ook goedkoop gefabriceerd. Een 14mm krukas met maar een 7mm doorvoer geeft al aan dat er weinig eisen aan de hardheid en kwaliteit gesteld hoeven te worden. Het opboren van het gat schijnt al te helpen om de prestaties te verbeteren.
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
de reden die jij opgeeft, of... GRP Gandini NOT sold to Chinese investor Red RC - RC Car News Waar rook is, is vuur...
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2003 Locatie: RC-Junkies.com Leeftijd: 46
|
Dat is/was pure speculatie. Dat bedrijf wordt nooit voor U$ 6 miljoen verkocht, de waarde is vele malen hoger. Hobby/sport bedrijven zijn anti-cyclisch; als het slecht gaat met de economie gaat het goed met dit soort bedrijven. De omzet zal niet dalen, de marges wel. Om de marges voor henzelf op peil te houden hebben ze besloten tot een andere marktbenadering welke meer op nieuwe marketing methodes is gebaseerd dan op traditonele. Winkeliers kunnen inhaken; importeurs worden overbodig met een goede order afwerking door de producenten. Webshops worden niet als bedreiging voor de markt gezien, maar als kans. Alle winkeliers hebben tegenwoordig één of ander webshopje aan hun site. Winkeliers benaderen zelf ook producenten... Al met al; gewoon een wijziging in markt en marketing strategie en één van de eerste hobby bedrijven in Europa die het 'Horizon Hobbies' concept implementeert..... Vergis je niet: Horizon Hobbies Europa is ook gesticht (in Duitsland) en zal op dezelfde manier o.a. Team Losi modellen en accesoires gaan verkopen!
__________________ -----RACING!! Because football, baseball, bowling and golf only require ONE ball.... ----- |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 juni 2006 Leeftijd: 39
| Citaat:
Je betaald 19% btw en administratie kosten...!! En laat ik het zo zeggen...ooit 1x iets moeten betalen...voor de rest nog nooit...
__________________ Mugen MRX4-X, Sanwa M11X, Capricorn CL9-ET AAC, SPM Tyres Laatst gewijzigd door wijchen; 9 januari 2009 om 20:01 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |