Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Brandstof auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 31 januari 2009, 16:28   #1 (permalink)

Leeftijd: 17
Standaard nieuwe auto

ik wil ook zon auto gaan kopen hebben julli goede tips voor mij
leetje1994 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 16:48   #2 (permalink)

mixit's schermafbeelding

Weblogartikelen: 1
Standaard

Ik dnek dat jij er niet zo heel veel vanaf weet aangezien je gewoon zegt tips en dan koop ik hem.

Ik heb 1 tip: koop electro is veel simpeler en goedkoper. en vooral als je niks van nitro afweet is electro hetbeste
mixit is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 17:10   #3 (permalink)

Roelof's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Standaard

http://www.modelbouwforum.nl/forums/...dit-eerst.html
Oud 31 januari 2009, 18:06   #4 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

mark0126's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

Ik heb 1 tip voor je en dat is: Ga naar een modelbouw winkel en laat je daar adviseren.

M.v.g. Mark
Oud 31 januari 2009, 19:13   #5 (permalink)

lordluud2's schermafbeelding

Leeftijd: 21
Standaard

Je komt al een stuk beter over als je ook maar wat meer interesse toont, en misschien iets specifieker bent...
Oud 11 februari 2009, 23:51   #6 (permalink)

Kyosho dbx - V-one s3's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leetje1994 Bekijk bericht
ik wil ook zon auto gaan kopen hebben julli goede tips voor mij
Ga naar toemen.nl in S'hertogenbosch Minnebroederstraat 32 (is het rijden zeker waard) En koop die 2de hands Kyosho dbx/dst (met oranje schockdempers) die heb "ïk" daar ingeruild voor een Ishima rave, hij heeft pas 1.3 liter 16% ingelopen en ze kunnen je daar goed advies geven.Prima beginners auto betroubaar/bijna geen onder houd/simpele besturing/en een zeer fel motertje +alles wat je nodig hebt om te rijden!
Oud 12 februari 2009, 06:06   #7 (permalink)

roland1973's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kyosho dbx - V-one s3 Bekijk bericht
Ga naar toemen.nl in S'hertogenbosch Minnebroederstraat 32 (is het rijden zeker waard) En koop die 2de hands Kyosho dbx/dst (met oranje schockdempers) die heb "ïk" daar ingeruild voor een Ishima rave, hij heeft pas 1.3 liter 16% ingelopen en ze kunnen je daar goed advies geven.Prima beginners auto betroubaar/bijna geen onder houd/simpele besturing/en een zeer fel motertje +alles wat je nodig hebt om te rijden!

Weet niet wat jij bedoelt met geen onderhoud. Iedere rc auto heeft veel onderhoud nodig, en dan bedoel ik het goed schoon houden van alle onderdelen zodat deze niet zo snel slijten. Mijn ervaring, zondag rijden(+/_ 5 uurtjes) is daarna ook 4 uurtjes sleutelen of langer. Maar dat is ook de hobby
roland1973 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2009, 12:06   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roland1973 Bekijk bericht
Weet niet wat jij bedoelt met geen onderhoud. Iedere rc auto heeft veel onderhoud nodig, en dan bedoel ik het goed schoon houden van alle onderdelen zodat deze niet zo snel slijten. Mijn ervaring, zondag rijden(+/_ 5 uurtjes) is daarna ook 4 uurtjes sleutelen of langer. Maar dat is ook de hobby
Er staat BIJNA geen onderhoud en dat is ook zo, tenzij je hem ergens tegen aan rijd.En schoonmaken doe je natuurlijk geen uur over.
Oud 12 februari 2009, 15:57   #9 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

mark0126's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

Als je er ook BIJNA niet mee rijdt heb je ook BIJNA geen onderhoud aan, dat klopt wel.
Als je de auto goed schoonmaakt kun je er wel een uur overdoen hoor, maar dan haal je ook alles los om goed schoon te maken.

M.v.g. Mark
Oud 12 februari 2009, 18:09   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mark0126 Bekijk bericht
Als je er ook BIJNA niet mee rijdt heb je ook BIJNA geen onderhoud aan, dat klopt wel.
Als je de auto goed schoonmaakt kun je er wel een uur overdoen hoor, maar dan haal je ook alles los om goed schoon te maken.

M.v.g. Mark
k reed er gemiddeld 4 keer in de week mee. en ik heb nooit onderhoud hoeven plegen, gewoon iedere keer dat ik heb gereden even wat afterrun erin filtertje uitspoelen beetje inolien autootje even op een warme plek zetten +- halve meter van de vewarming pistooltje op de compressor aansluiten even goed schoon spuiten en met een tande borstel/wc papiertje het motertje en lagers shoon maken ,,, 20 minuten later: klaar=kees
Oud 12 februari 2009, 18:54   #11 (permalink)

roland1973's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kyosho dbx - V-one s3 Bekijk bericht
k reed er gemiddeld 4 keer in de week mee. en ik heb nooit onderhoud hoeven plegen, gewoon iedere keer dat ik heb gereden even wat afterrun erin filtertje uitspoelen beetje inolien autootje even op een warme plek zetten +- halve meter van de vewarming pistooltje op de compressor aansluiten even goed schoon spuiten en met een tande borstel/wc papiertje het motertje en lagers shoon maken ,,, 20 minuten later: klaar=kees
Moet je mij eens uitleggen hoe je dat doet lagers schoonmaken zonder iets uit elkaar te halen. Praat ik nog niet eens over lagers vervangen als ze versleten zijn, want dit kan je niet controleren als ie niet uit elkaar ligt.Dus deze worden pas vervangen als ze stuk zijn, plus de rest wat dan kapot kan gaan (diffs of zoiets).

Ik praat overigens wel over offroad, maar ik denk dat de onroad guys ook wel iets meer onderhoud plegen dan 20 min.
edit:Ik kon het niet laten, kijk hier eens naar, zo onderhoud je een auto na een paar uur raggen:YouTube - rc007

Laatst gewijzigd door roland1973; 12 februari 2009 om 19:53
roland1973 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2009, 20:46   #12 (permalink)

Standaard

Ja oke, met zo'n rijstijl moet je wel het een en ander vervangen na crashes, maar geloof mij maar met mijn 4 pk compressor blaaaaaaaas ik dat vuil er gewoon af De lagers kan je bij een dbx/dst een beetje met een borsteltje schoonmaken, wil je ze grondig schoonmaken of vervangen dan heb je gelijk dan moet je de boel uitelkaar halen. ps bruut filmpje.
Oud 12 februari 2009, 21:16   #13 (permalink)

Roelof's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Standaard

Actief je auto pluggen lijkt mij niet wenselijk en gezien de topicstarter al ruim een week niets van zich heeft laten horen ook geheel nutteloos in dit topic.
Oud 12 februari 2009, 21:18   #14 (permalink)

bram's schermafbeelding

Leeftijd: 16
Standaard

Ik denk niet dat de topicstarter nog dit topic in de gaten houdt, want die is al een week niet meer online geweest.

Edit: Roelof was me net iets voor.

mvg Bram
Oud 12 februari 2009, 22:53   #15 (permalink)

Standaard

Sorry ik hou al op maar wat is actief je auto pluggen?

Labels
auto, nieuw

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten