![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 mei 2009 Locatie: antwerpen Leeftijd: 18
|
ik zou mijn motor eens willen reinigen maar weet niet goed hoe beginnen ik heb eens gelezen dat je de motor uitelkaar moet halen en een nacht in diesel moet leggen dan met een borstel proper maken dan de diesel zuiveren en trg de motor erin leggen als je nog iets weet of als dit fout is zeg het dan optijd alvast bedankt ps: kan je dit met fotos en tekst laten zien groetjes bjorn |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 47
|
Hoi Bjorn, Gebruik de forum zoekfunctie en zoek op 'schoonmaken' en er gaat een wereld voor je open Bijvoorbeeld: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...oon-maken.html Groet, Theo |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
hier is de link dan zie je wat ik bedoel rc racing , rc auto's klik dan links op 'brandstof wagens' en dan op 'het reinigen van een brandstofmotor' ik heb verder niets gevonden groet bjorn | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 juli 2004 Locatie: West-Friesland Leeftijd: 37
| Uit het topic waar PH-TVS naar verwijst: Citaat:
__________________ "Don't tell me how to do my job! Do I go to your job and tell you how to sweep up?" Laatst gewijzigd door Micropuller; 20 mei 2009 om 08:48 | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 maart 2009 Locatie: Borculo Leeftijd: 31
| Citaat:
__________________ XUT Advanced XUT pro team sirio kanai evo 4 STI Sirio CL7 sirio 2057 spectrum DX3S kijk ook eens op www.rc-achterhoek.nl : made by orion oostvogels | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 4 mei 2006 Locatie: Helmond Leeftijd: 35
|
Heb een vraagje. Heb net de motor van een gloednieuwe Kyosho Fazer WC edetion in laten lopen. terwijl de motor draaide kwam er rook onder het koel blok vandaan. heb eerst de uitlaat gecontroleerd of die goed zat en die zat goed vast. rest zat ook goed vast. is dit normaal? motor deed het goed. alleen laten draaien zonder gas te geven. merkte dat de dat de motor steets harder ging lopen. Is het normaal dat er rook uit komt of zit er iets niet goed? gebruik lrp brandstof met 16% nitro. Heb de auto gekregen om te testen. rij er in Juni een KWC wedstrijd mee. Auto starte vrijwel gelijk. heb nog niet aan dat schroefje gezeten waarmee je de lucht toevoer af stelt. Alles zo gelaten zoals het in de doos was. Orion uitlaat en versnellings back zit er nu op. Ben een electro rijder en geen nitro rijder. Dus ik heb geen verstand van die motortjes of de namen van de onderdelen. Ben al blij dat ik hem aan de gang kreeg.
__________________ Epic team rijder l Tekin RS Pro Turbo V203 l www.mikky32.com voor setups en hulp bij de setups voor je Tekin regelaar. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Heb je bij de gloeiplug wel een koperen ringetje zitten ? En draai ook even de bouten van de koelkop eens goed aan.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 mei 2006 Locatie: Helmond Leeftijd: 35
| Citaat:
dat eerste zit er denk ik al onder en daar kwam niets vandaan. Geen rook bedoel ik. dankje Roelof. Kom je naar de kyosho cup bij de Baanbrekers? Heb een tanker nodig Groeten Emiel
__________________ Epic team rijder l Tekin RS Pro Turbo V203 l www.mikky32.com voor setups en hulp bij de setups voor je Tekin regelaar. | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Guest
| Citaat: Hij loopt prima dus de noodzaak om 'm uit mekaar te halen ister niet. Hij zit alleen onder de aangekoekte nitro resten i.c.m. zand en blubber. Word het plastic van de carburator niet aangetast door de diesel? Mocht er tijdens het schoonmaken wat diesel in de motor komen,geeft dat dan problemen of verdwijnt de diesel vanzelf als je weer gaat rijden? | |
|
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2009 Locatie: Borculo Leeftijd: 31
|
Om je motor alleen aan de buitenkant schoon te maken is er een speciale cleaner op de markt. Die kun je vrijwel overal krijgen, kost je ongeveer 13 euro per spuitbus en werkt perfect. HPI9062 NITRO CAR CLEANER € 13.05 Spuitbus speciale cleaner om aangekoekte en verbrande olie resten de verwijderen, maakt meteen ook de rest van je auto schoon
__________________ XUT Advanced XUT pro team sirio kanai evo 4 STI Sirio CL7 sirio 2057 spectrum DX3S kijk ook eens op www.rc-achterhoek.nl : made by orion oostvogels |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
| Weet ik niet, ik heb mogelijk ook andere verplichtingen.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
je bent bij het juiste adres ik heb ook een kyosho fazer zal effe in pb reageren kunnen we zo verder praten | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |