Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Brandstof auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 16 augustus 2009, 16:45   #16 (permalink)

Leeftijd: 45
Standaard

vandaag weer gereden achterwielophanging afgebroken en de vooras afgebroken toen de tank leeg raakte ging hij op de loop tegen een stoeprand dus eerst weer sleutelen
leusinkj is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 09:42   #17 (permalink)

Leeftijd: 35
Standaard

Goedemorgen iedereen

Leuk om al die positieve reacties te lezen, na het hele weekend gereden te hebben snap ik het heel goed Ik heb zowel goed als slecht nieuws. Hieronder een verslag van zaterdag en zondag.

Zaterdag:

Vroeg op gestaan, alle spullen verzameld, boekjes mee, gereedschap mee en naar het parkeer terrein gereden die hier om de hoek ligt 1maal aangekomen alles klaargezet, wat gedraaid aan de carb zodat mijn autotje sputterend en pruttelend rondreed. Dit ging zeer goed moet ik zeggen.

1 tankje stationair gedraaid, daarna heb ik 6 tankjes leeg gereden, zonder enige problemen. Geen crash gehad, niets Zeer veel genoten van het rijden en mijn autotje. Hierna spullen ingepakt en naar huis geraced. Mijn vrouw zat namelijk met de kids thuis. Die wou ik dus ook niet al te lang alleen laten, alhoewel ik met tegenzin naar huis reed. De rest van de dag mijn vrouw lastig gevallen met enthousiaste praat over mijn RC aanwinst. Aan het einde van de dag was ze redelijk blij met me gehehe (not)

Zondag:

Weer vroeg op gestaan, auto nagelopen. Schroeven nagelopen, alles zag er goed uit. Dus weer naar het bewuste parkeer terrein gereden. Daar alles klaargezet en ben weer begonnen met rijden.

Aan de andere kant waren ze een podium aan het opbouwen voor de amerikaanse dag die daar zou zijn. Opzich geen probleem stond er 200 meter vanaf ofzo. Hier kom ik later nog op terug.

Bij elk tankje de HSN terug geschroeft, ik merkte echt dat de auto al lekker wou gassen. Zo bezig geweest totdat de auto als een gek accelereerde met een mooi rookpluimpje uit de uitlaat. Ze ben ik verder gegaan met afstellen. Ik maar wachten wanneer hij nu zou gaan schakelen. Na nog meer afstellen gebeurde het de auto schakelde naar zijn 2. Overigens schakeld de auto pas na 4 a 5 seconden in zijn 2. Ik ga denk ik de 1ste versnelling wat korter zet zodat hij eerder schakelt.

Afijn toen gingen ze een afzetting neerzetten voor de amerikaanse dag, deze afzetting stond er nog geen 5 minuten of ik reed er al tegenaan

De schade zit aan de rechter voorwiel ophanging, pillow balls verbogen, bovenste en onderste wishbone zijn kapot, tenminste het gaatje waar de pillow ball inzit is helemaal verbogen. De as die tussen de wielophanging zit is gebroken. En de velg ligt aan diggelen

Hier een foto van de schade --->
Click the image to open in full size.

Zover ik kan zien heb ik de volgende artikelen nodig --->

Universal swing shaft - VSW006
Wishbone onder en boven - VS020
Pillow ball 9mm - FZ74
Velg - artikel nummer kan ik niet vinden

Dat wordt sleutelen, ik moet nog even kijken of ik de wishbones nog kan gebruiken, vermoed van niet eigenlijk.

Zo dit is mijn eerste verslag van een productief weekend. Algemene indruk is super, wat een monstertje. Ben helemaal gek van allerhande racen, dus het rijden en sleutelen met een nitro auto past helemaal in mijn straatje.

Nu snel nog wat vraagjes.

1) Hoe hebben jullie de versnelling verhoudingen staan, lang of kort ? Hij schakelde bij mij pas na 4 a 5 seconden of zo, dat leek mij persoonlijk te lang ook omdat je om je motor te sparen ook maar maximaal 5 seconden aan 1 stuk volgas mag geven.

2) Iemand een tip voor een webshop voor Kyosho FW-05 en FW-06 spare parts. Meerder webshop tips zijn welkom natuurlijk

3) Ik heb mijn vering redelijk ver dicht gedraaid, dit omdat mijn auto redelijk uitbottomde (?? geen officieel woord ) De wegligging verbeterde ook na het stijver zetten van de vering. Hebben jullie de auto zacht staan of juist hard ?

4) Wat ik jammer vond van de inhoud van de doos, geen enkel reserve schroefje aanwezig. Alleen wat inbussleutels. Beetje jammer. Daarom ben ik opzoek naar een pakket waarin allerhande maten schroefjes en dergelijke zitten voor RC auto's. Weet iemand of dat soort pakketten in omloop zijn ?

Laatst gewijzigd door ½jeKaaS; 17 augustus 2009 om 10:23 Reden: extra toevoeging.
½jeKaaS is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 10:36   #18 (permalink)

Standaard

Leuk te lezen dat je er flink plezier aan hebt, ook al rij je schade..

Wat betreft je vragen:
1. de mijne schakelt redelijk vroeg, dat heb ik zo gedaan omdat ik hier op een stukje circuit rij waar dat het fijnst is. Is dus eigenlijk een beetje afhankelijk van waar je rijdt. Maar 4-5 seconden is wel erg laat

2. Website van Kyosho Deutschland zelf is altijd goed. Ik haal zelf m'n onderdelen vaak via ebay.

3. Ik heb met foam-bandjes de vering vrij standaard, meende dat ik hem maar 1 a 2mm strakker heb staan. (zoals eerder gezegd zou ik als ik jou was direct foam-bandjes kopen, Twister bijv. een wereld van verschil is dat in vergelijk met de standaard rubber)

Als ik dat zo lees heb ik ook weer zo'n zin om te rijden, heb alleen helaas de komende tijd absoluut geen tijd om te rijden...
Oud 17 augustus 2009, 11:21   #19 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marder_art Bekijk bericht
Leuk te lezen dat je er flink plezier aan hebt, ook al rij je schade..
Plezier is zacht uit gedrukt, ik vond het helemaal te gek

Citaat:
Wat betreft je vragen:
1. de mijne schakelt redelijk vroeg, dat heb ik zo gedaan omdat ik hier op een stukje circuit rij waar dat het fijnst is. Is dus eigenlijk een beetje afhankelijk van waar je rijdt. Maar 4-5 seconden is wel erg laat
Zo'n idee had ik al, als mijn auto weer gefixed is ga ik de verhoudingen eens anders zetten. Aan de acceleratie te zien van de auto moet ie binnen 5 seconden wel op zijn top kunnen zitten denk ik.

Citaat:
2. Website van Kyosho Deutschland zelf is altijd goed. Ik haal zelf m'n onderdelen vaak via ebay.
He bedankt, ik ga die Kyosho Deutschland site eens bekijken. Ik zal en moet snel weer onderdelen hebben

Citaat:
3. Ik heb met foam-bandjes de vering vrij standaard, meende dat ik hem maar 1 a 2mm strakker heb staan. (zoals eerder gezegd zou ik als ik jou was direct foam-bandjes kopen, Twister bijv. een wereld van verschil is dat in vergelijk met de standaard rubber)
Er staan al wat dingen op mijn wishlist Onder andere andere bandjes. Eerst maar eens repareren.

Citaat:
Als ik dat zo lees heb ik ook weer zo'n zin om te rijden, heb alleen helaas de komende tijd absoluut geen tijd om te rijden...
Anders ik wel De zon schijnt en mijn voorwiel ophanging ligt in elkaar
Oud 17 augustus 2009, 17:22   #20 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ½jeKaaS Bekijk bericht
Eerst maar eens repareren.
De zon schijnt en mijn voorwiel ophanging ligt in elkaar
Repareren heb ik gelukkig nog niet hoeven doen, nooit echte schade gereden tot nu toe
Wel preventief tandwielen vervangen en ander onderhoud.

Op ebay trouwens zijn er een paar die FW's in onderdelen aanbieden, die lui kopen nieuwe auto's en halen hem direct uit elkaar voor onderdelen. Vaak kun je die onderdelen dan weer redelijk schappelijk scoren. Zo haal ik bijv. geen losse tandwielen voor de bak, maar bied gewoon mee op een complete bak. Vaak nog goedkoper dan de losse tandwielen zelf...

Heb je een beetje een fatsoenlijke plek om te rijden?
Oud 17 augustus 2009, 18:08   #21 (permalink)

Standaard

Citaat:
Op ebay trouwens zijn er een paar die FW's in onderdelen aanbieden, die lui kopen nieuwe auto's en halen hem direct uit elkaar voor onderdelen. Vaak kun je die onderdelen dan weer redelijk schappelijk scoren. Zo haal ik bijv. geen losse tandwielen voor de bak, maar bied gewoon mee op een complete bak. Vaak nog goedkoper dan de losse tandwielen zelf...
Ik zal ebay ook eens checken dan
Citaat:
Heb je een beetje een fatsoenlijke plek om te rijden?
Er ligt hier zo'n 2 kilometer vanaf mijn huis een groot parkeerterrein naast een ijshal, goed te rijden daar. Eerst even de steentjes opzij schoppen en dan gassen. De volgende keer wil ik met stoepkrijt een soort van circuit krijten met behulp van de parkeervakken, zodat je toch een soort van doel hebt Rechtdoor, bochtje en weer terug wordt al snel 1tonig, vandaar mijn idee met stoepkrijt. Het liefst rijd ik op een circuitje, dat lijkt mij het vetst, maar goed die is nergens te vinden hier in de buurt. Weet niemand de product code van de velgen die er standaard opzitten ? Staat niet in het boekje en online is het ook slecht te vinden.

Laatst gewijzigd door ½jeKaaS; 17 augustus 2009 om 18:11
½jeKaaS is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 18:19   #22 (permalink)

Kappie1972's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Standaard Velgen fw-06

Heb je de winkel al geprobeerd waar je hem gekocht hebt ?
Meestal hebben die een ''sloopauto'' waar ze de onderdelen gewoon los van verkopen. Teminste waar ik m`n Fazer gekocht heb wel. Is wel zo handig ,kun je in de regel daags naderhand weer rauzen.

Succes ermee !
Oud 17 augustus 2009, 19:07   #23 (permalink)

iNtex's schermafbeelding

Leeftijd: 19
Standaard

Citaat:
Er ligt hier zo'n 2 kilometer vanaf mijn huis een groot parkeerterrein naast een ijshal, goed te rijden daar. Eerst even de steentjes opzij schoppen en dan gassen.
Woon je in Leeuwarden bij 't FEC ?
Gewoon ff nieuwsgierig
Oud 17 augustus 2009, 20:18   #24 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNtex Bekijk bericht
Woon je in Leeuwarden bij 't FEC ?
Gewoon ff nieuwsgierig
Nee dat is flink uit de buurt voor mij
Oud 17 augustus 2009, 20:22   #25 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kappie1972 Bekijk bericht
Heb je de winkel al geprobeerd waar je hem gekocht hebt ?
Meestal hebben die een ''sloopauto'' waar ze de onderdelen gewoon los van verkopen. Teminste waar ik m`n Fazer gekocht heb wel. Is wel zo handig ,kun je in de regel daags naderhand weer rauzen.

Succes ermee !
Helaas waren ze daar niet meer zo behulpzaam, tijdens de verkoop zeer vriendelijk. Vandaag terug geweest voor wat onderdelen, ben maar weer weg gegaan. Wat een onbeleefde horken daar.
Oud 17 augustus 2009, 20:36   #26 (permalink)

roland1973's schermafbeelding

Standaard

Als je de moer van je vering draait gaat alleen je rijhoogte omhoog, wil je stuggere vering moet je of veren wisselen of olie wisselen.
Het is een onroad dus hij hoort laag bij de grond te zijn, heb je een mooi vlak stuk asfalt is dit ook geen probleem.
Oud 17 augustus 2009, 21:01   #27 (permalink)

Standaard

Je kan ipv de universal as ook dogbones voor monteren.Deze kosten minder dan de helft en zijn steviger.Ze zijn alleen wat zwaarder en lopen iets minder soepel.Dit verschil heb ik zelf niet gemerkt dus zal minimaal zijn.Gister heb ik voor het eerst een wedstrijd met de FW06 gereden en ik kan zeggen dat hij het prima heeft gehouden.De hele dag heb ik niet hoeven sleutelen(alleen wat onderhoud en controles) en in de finale was hij heel constant(tot er stukken uit de achterbanden sloegen).De fw06 is naar mijn mening een prima auto voor de beginnende rijder en ook geschikt om in pullstart race klasse mee te doen.

Succes met repareren :P
Hangover is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 21:01   #28 (permalink)

Standaard After-sales......

Das idd niet zo netjes ! Dan hebben ze hun after-sales (of zoiets) niet echt netjes voor elkaar------> consequentie-------> volgende keer auto en/of onderdelen maar ergens anders halen.
Maar je hoort het wel vaker.... Sommige winkeliers willen hééél graag een auto verkopen maar een goede degelijke uitleg is er vaak niet bij. En van hulp nadien is soms al helemaal uit den boze. Kost alleen maar tijd zeggen/denken ze. Bij ''mijn'' winkel zijn ze soms ook wat minder ''beleeft'' maar dat komt meestal omdat het dan druk is (op zich een goed teken). Ik ga daarom meestal op een rustiger tijdstip ,ben toch vroeg afgewerkt.

p.s. Velgnummer inmiddels gevonden ? Koop anders gewoon 4 nieuwe. Op Conrad (bijvoorbeeld) heb je ze al voor een € 15,- per 4. Ik weet alleen niet of de kwaliteit ook je van het is......
Oud 17 augustus 2009, 21:05   #29 (permalink)

TspeedRacer's schermafbeelding

Standaard

conrad heeft meestal wel goeie kwaliteit spul daar koop ik ook altijd van alles:P
TspeedRacer is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 21:10   #30 (permalink)

Standaard Conrad

Wat ik er heb gekocht voldoet ook goed. Heb er o.a. ook een paar velgen met band gekocht en die plakken lekker aan`t asfalt. Ik zit soms alleen te kloten met de maten van het een en ander ,maar meestal kom ik er wel uit. En je hebt lekker snel binnen een paar dagen binnen.
Reageren

Labels
corvette, fw-06, gxr15, kyosho, rookie

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten