![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2007 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 38
|
Op mijn Robitronic Mantis zit een Axial motor, die heeft al zeker 20 liter achter zijn kiezen. Nog nooit de motor uit elkaar gehaald, zelfs niet de drijfstang gecontroleerd. Hij heeft nog bijna net zoveel compressie als na het inlopen en de motor is zuinig en loopt als een trein.
__________________ Team AK Modelbouw | RC Club Zoetermeer Mugen MBX6T, Alpha Plus, Merlin 33%, Savox | Student Kampioen Truggycup 2011 |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2009 Locatie: Bergambacht Leeftijd: 49
|
Mijn ervaring: Bij geen problemen , hou de boel lekker gemonteerd , gemiddeld onstaat er meer schade en problemen bij openschroeven dan dat je oplost. Met de juiste filters voor brandstof en lucht , en nabehandeling met afterrun , juiste instelling tijdens het rijden en je hebt hem fatsoenlijk ingereden , dan kom je dus gewoon aan waarden zoals SnelleHenk ook omschrijft. Heb je inderdaad het vermoeden dat er werkelijk slijtage op begint te treden , is het vroeg genoeg om daarna de boel eens lekker te reviseren , of te vervangen. Veel problemen ontstaan juist door het demonteren en het niet juist omgaan met de procedures met het opnieuw monteren van alle onderdelen. Bij je 1:1 model ga je ook niet je blok demonteren voor een schoonmaakbeurt , toch ? Preventie , daar draait het om. |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2007 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 38
|
Lol, Redhenk en Snellehenk zitten weer eens op 1 lijn Mijn motto is ook: wat goed is moet je vanaf blijven... Ter aanvulling en onderbouwing: Gisteren stond er nog iemand versteld dat ik op dezelfde Mantis nog NOOIT de koppeling en/of koppelingslagers heb vervangen. Aangezien dit goed in elkaar zit, soepel draait blijf ik er net zolang vanaf totdat het echt kapot gaat!
__________________ Team AK Modelbouw | RC Club Zoetermeer Mugen MBX6T, Alpha Plus, Merlin 33%, Savox | Student Kampioen Truggycup 2011 |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2010 Locatie: Terneuzen (zeeland) Leeftijd: 32
|
ben ik et helemaal mee eens iets wat goed draait/loopt moet je van af blijven was dat op m'n werk ook maar eens zo :P
__________________ GS-Racing SUT CE Championship Edition. Serial Number 355/999 |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Citaat:
Niet aanraken zolang het werkt sta ik 100 procent achter.. Mijn Force 3.5 cc heeft in 1 jaar tijd al 32! liter gelopen, blijft nog keurig hangen in zijn compressie en gaat als een trein!
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 21 mei 2008 Locatie: nederland Leeftijd: 23
|
Mijn hpi nitro star k4.6 heeft al 45 liter gedronken en rijd perfect til met gemakt mijn halve savage xl op aan de trekstarter voordat het blokje slagen gaat maken. Staat altijd iets te rijk komt niet op volle toeren aan het einde en gaat 4 takten op vol vermogen. Ik laat het blokje eerst op bedrijf temperatuur komen als ik ga rijden. Goed je luchtfilter schoonhouden en een brandstof filtertje op de slang. Met een beetje zorg voor het motortje gaat zei heel lang mee. veel mensen zijn een beetje lax maar die afterrun blijft gewoon belangrijk. Ik heb in iedergeval al een lamberto collari .32 5.25 cc klaar liggen. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |