![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 25 mei 2009 Leeftijd: 24
|
Ja dat is het leuke, Is dat niet het ptfe wat smelt? De koppelingsklok was net ontvet, nieuwe lagers......
__________________ -- HPI Pulse 4.6HO -- TA-05R Fully Hopped -- LRP SPX Stock Spec -- LRP VECTOR 9.5T Stock Spec -- Savöx Servo's -- Spektrum DX3S -- Corally 5000 Li-Po -- |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2007 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 38
|
Dat zei ik net: kijk of je kunt achterhalen waar de vettigheid vandaan komt.
__________________ Team AK Modelbouw | RC Club Zoetermeer Mugen MBX6T, Alpha Plus, Merlin 33%, Savox | Student Kampioen Truggycup 2011 |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Ja, ik dnek dus dat het lager smelt, of het ptfe, op mijn spuitbus met vet staat ook ptfe namelijk
__________________ -- HPI Pulse 4.6HO -- TA-05R Fully Hopped -- LRP SPX Stock Spec -- LRP VECTOR 9.5T Stock Spec -- Savöx Servo's -- Spektrum DX3S -- Corally 5000 Li-Po -- |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Een lager is grotendeels van metaal en zal dus niet smelten. Koppeling schoenen zou kunnen, maar dat moet je zo kunnen zien. We kunnen wel zitten gissen hier maar haal de boel eens uit elkaar en controleer of alles goed vast zit. Niet lullig bedoelt, maar het klinkt alsof er gewoon wat zaakjes niet goed (vast) zitten.
__________________ Team AK Modelbouw | RC Club Zoetermeer Mugen MBX6T, Alpha Plus, Merlin 33%, Savox | Student Kampioen Truggycup 2011 |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Nee bedoel het vet binnenin het lager. Ja zal ik doen, maar ik blijf het vreemd vinden, nieuwe motor, nieuw vliegwiel, nieuwe veertje en gewoon bij ongeveer stationair al wegrijden.... en ook met 2extra gaten in elke schoen en een stuk eraf gesneden vind ik erg erg vaag. P.S. dit is zo'n koppeling met een grote krulveer eromheen. Maar ik wil eigenlijks gewoon een nieuwe goede racekoppeling. en dat was eigenlijks de vraag weet iemand die te krijgen?
__________________ -- HPI Pulse 4.6HO -- TA-05R Fully Hopped -- LRP SPX Stock Spec -- LRP VECTOR 9.5T Stock Spec -- Savöx Servo's -- Spektrum DX3S -- Corally 5000 Li-Po -- Laatst gewijzigd door Alienbliep; 12 maart 2010 om 16:30 |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Nog even een andere vraag . Waarom past deze koppeling niet op een 1:10? Mijn vliegwiel is namelijk ook 32-34 mm en de klok ook de juiste maat. de klok is hetzelfde als die van een savage, trophy. Ik heb ook een SG krukas. Is deze koppeling zwaarder van gewicht dan ofzo?
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 12 mei 2008 Locatie: Helmond
|
Als er het geld voor is koop dan een drie schoens koppeling die zijn vele malen beter dan de koppeling met een veer erom heen. Een nadeel voor je is dat je ook een nieuw vliegwiel moet wat ook de nodige kosten met zich meebrengt.
__________________ Associated RC8B ,.21 R&B cross10, .21PICCO P3 |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Als je motor een SG krukas heeft, zou het inderdaad gewoon moeten passen, vraag is of je het wil.. want veel winst ga je er niet mee halen met een 1:10.. Leuk setje kwa koppeling: RC-Hardware - RC-Car Parts for winners! Dat is een 3schoens koppeling, met losse veertjes, werkt zoveel te beter als zoon 1 veertjes systeem! Maargoed, je hebt afgelopen 12 posts alleen over die racekoppeling gehad, en als jij zeker weet dat de jvd gaat passen, bestellen die hap!
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Ja passen gaat hij zeker weten wel. Maar hoezo heeft een1/8 hier meer aan dan? Het gaat mij erom dat hij goed vastgrijpt bij een hoger toerental. En als ik toch een nieuwe moet wil ik het meteen goed doen
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
1:8 is ongeveer 2 keer zo zwaar en 2 keer zo groot, motoren hebben vaak ook nog eens het 3 of 4 voudige vermogen van je 3cc motortje... dan wil je een koppeling die goed pakt.. Ik heb het uitgeprobeerd bij mn maat zn dst met een force 3cc erop, het verschil tussen 2 schoenen van teflon(de hpi zwarte) met losse veren(!) was vergeleken met een Team Orion V6 koppeling(6schoens) minimaal, 7 euro koppeling versus 45 euro koppeling.. tel uit je winst. Desnoods haal je koppelingschoentjes van een 1:8 van plastic, die van de savage bijvoorbeeld, en pak je veertjes van bv Answer rc, of Hong nor.. Maaaaar, als jij per sé die JVD wil hebben, doe dat dan!
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Ja dat begrijp ik, Maar als ik toch nieuwe schoentje moet gaan kopen, misschien een ander vliegwiel en wat setjes veertjes dan zit ik al over die 35 euro. Ik weet ook niet of die schoentjes van een savage zo op mijn vliegwiel gaan. en als dat nog weer niet werkt dan moet ik als nog iets anders. Maar wat zijn dan wel 1:10 koppelingen voor offroad? Deze 3cc heeft 2pk..... dat heeft een standaard 3.5cc motor ook ongeveer
__________________ -- HPI Pulse 4.6HO -- TA-05R Fully Hopped -- LRP SPX Stock Spec -- LRP VECTOR 9.5T Stock Spec -- Savöx Servo's -- Spektrum DX3S -- Corally 5000 Li-Po -- Laatst gewijzigd door Alienbliep; 13 maart 2010 om 13:31 |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
heb zojuist even een andere koppeling erop gehad, één met 2schoenen en 2 veren. dit was van mijn 18ss kit. Hij trok nu wel beter weg, maar kwam nu in zijn powerband tijdens het optrekken en is mij slipperclutch helemaal weggesleten. Schoenen voor een savage van alu kosten 60 euro.... heb ik even uitgezocht
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
|
Das onzin ... 60 euro voor alu koppelingsschoentjes ... Een setje van 3 schoentjes kost je een euro of 20.... Ook zal de 3cc niet aan die 2 pk gaan komen hoor
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Laatst 3 alu schoentjes gehaald van RCP Racing, € 16,95
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Ik heb het er met de maker van die jvd koppeling erover gehad, en hij zou mij een set toesturen om te kijken of het past. Zo niet dan kan het terug. Maar het toerental is toch belangrijker bij een koppeling in plaats van pk? En dat toerental moet dus bij je maximale vermogen liggen lijkt mij?
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |