Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Brandstof auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 3 februari 2010, 15:25   #31 (permalink)

roland1973's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat je bedoelt dat de schroefjes doordraaien. Dit kan komen doordat je de schroefjes te strak aandraait, je draait ze zo strak dat de schroefdraad uit het plastic komt en zodat de schroefjes vanzelf los komen zitten.
Oud 3 februari 2010, 17:26   #32 (permalink)

Leeftijd: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roland1973 Bekijk bericht
Ik denk dat je bedoelt dat de schroefjes doordraaien. Dit kan komen doordat je de schroefjes te strak aandraait, je draait ze zo strak dat de schroefdraad uit het plastic komt en zodat de schroefjes vanzelf los komen zitten.
nee hoor , de schroefjes kan je nog perfect in dat plastic draaien!
de vijsjes hebben zich door het metaale tandwiel getrokken.
Normaal houden ze dit tandwiel en dat plastic samen maar nu zijn die vijsjes daar door getrokken zodat als ik een vijsje in het gatje van het tandwiel wteek het er doorvalt..
op deze manier valt het plastic dus ook van het tandwiel.
bosse is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2010, 17:44   #33 (permalink)

roland1973's schermafbeelding

Standaard

Dat tandwiel wat ook het deksel voor je diff is, is dit helemaal van metaal of maar gedeeltelijk???
Oud 3 februari 2010, 20:39   #34 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roland1973 Bekijk bericht
Dat tandwiel wat ook het deksel voor je diff is, is dit helemaal van metaal of maar gedeeltelijk???
helemaal , maar de gaatjes waar de boutjes doorzitten zijn dunner dan de rest van het tandwiel. hierdoor dat die zijn afgebroken denk ik waardoor het tandwiel er af valt terwijl de bouten er nog aan zitten want aan de bouten hangt een dun klein ringetje dat normaal aan het tandwiel hangt. dat is het afgebroken stukje.

Ik heb heel kleine rondellekes gemaakt en nu kan ik de boutjes terug vastschroeven. Ik zal binnekort eens testen of dit degelijk werkt maar ik denk van wel.
Oud 3 februari 2010, 20:41   #35 (permalink)

Thrustmaster's schermafbeelding

Standaard

Haal die schroefjes eens los en doe er een paar sluitringetjes omheen.(of kleine shims) In ieder geval op zo'n manier dat de schroefkop niet meer door het tandwiel kan worden getrokken. Succes! Niet te strak aandraaien. Vast is vast!!! Ik vermoed dat je het tandwiel te strak heb vastgezet waardoor het tandwiel die dwars op het grote tandwiel staat zoveel druk gaf dat de boel ging wringen. En als het difhuis te smal is (materiaalfout) dan kan dit ook de spanning op het tandwiel geven. Dan kan je het oplossen door tussen het tandwiel en het difhuis een pakking te monteren. (bijv. een pakking die bij sanitair wordt gebruikt) Maar dan moet je wel alles later uitshimmen.

Laatst gewijzigd door Thrustmaster; 3 februari 2010 om 21:22
Thrustmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2010, 21:11   #36 (permalink)

Anko's schermafbeelding

Leeftijd: 17
Standaard

Dan heb je de verkeerde schroeven gebruikt?? Schroefjes van de ijzerboer zijn lang niet sterk genoeg, pak er maar eens een met 2 tangen, je buigt ze zo plat, koop goede Modelbouwgerichte RVS (of van die zwartgecoate, die zijn ook megasterk..) en gebruik die..
Oud 4 februari 2010, 12:38   #37 (permalink)

>>RC FREAK<<'s schermafbeelding

Leeftijd: 17
Standaard

Ik heb ook een kyosho Alpha en bij mij lopen de achterwilen heel erg aan. Dit is niet de rem, maar wat wel? is het een automatische rem ofzo??
>>RC FREAK<< is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2010, 12:55   #38 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door >>RC FREAK<< Bekijk bericht
Ik heb ook een kyosho Alpha en bij mij lopen de achterwilen heel erg aan. Dit is niet de rem, maar wat wel? is het een automatische rem ofzo??
Dat klinkt alsof het dif niet helemaal in lijn staat. Controleer beiden of het dif niet scheef zit. Ik vermoed dat daardoor teveel druk wordt gegeven door het tandwiel waar de cardanas op zit en zich vertaald in de buitensporige hoeveelheid weerstand.
Oud 4 februari 2010, 22:32   #39 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thrustmaster Bekijk bericht
Dat klinkt alsof het dif niet helemaal in lijn staat. Controleer beiden of het dif niet scheef zit. Ik vermoed dat daardoor teveel druk wordt gegeven door het tandwiel waar de cardanas op zit en zich vertaald in de buitensporige hoeveelheid weerstand.
ik weet dat er zo'n rem opzit dat als je je gas lost je gaat afremmen. als je dat staafje van de gas goed hebt afgesteld dan remt hij normaal pas als je je gas volledig lost
Oud 5 februari 2010, 01:47   #40 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bosse Bekijk bericht
ik weet dat er zo'n rem opzit dat als je je gas lost je gaat afremmen. als je dat staafje van de gas goed hebt afgesteld dan remt hij normaal pas als je je gas volledig lost
Dat is ook iets wat je kan afstellen door middel van het schroefje (plastic)
op het stangetje van de remhevel. Het is maar wat jezelf prettig vindt.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten