![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 10 december 2008 Leeftijd: 29
|
Ok mijn pro 39 motor is stuk, dus nu heb ik een nieuwe os55 max hz hyper + uitlaat gekocht 1:high speed needle valve 2:idle mixture control screw 3:medium speed needle valve Het is mijn eerste motor met 3 naalden de 3 naald moet ik die gebruiken ?.greetz kevin |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Eerst lekker rijk invliegen... Dan volgens de gebruiksaanwijzing eerst hooverend op 50% gas de middennaald instellen, dan in het gebied van de high speed naald gaan zitten en die afstellen. Volgens de handleiding zou je dan de middennaald niet veel meer nodig moeten hebben.. Zelf net een os 55 zo ingevlogen, werkt best
__________________ |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Normal loopt bij mij van 0 naar 60% midstick, van mid naar "vol"stick tot 70% Idle curves voor nitro heb ik niet uitgezocht, ik heb net mn governor werkend. Ik heb alleen een curve ingesteld voor het geval de governor uitvalt. Maar de theorie voor curves bepalen: - hij moet zoveel mogelijk 1 toerental houden. Bij vol up zal de curve dus een beetje omhoog moeten. - Bij dalen krijg je in principe het autorotatie effect, oftewel dat de rotor de motor aan gaat drijven, de motor wil dan omhoog in de toeren. Dit moet je in de curve dus opvangen door deze in het midden lager te zetten. Vandaar dat een nitro in idle up een V curve moet hebben, en een electro meestal met een platte curve aardig wegkomt.
__________________ |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Hallo vandaag naar de club geweest, de motor afgesteld, in normaal vliegt hij heel strak,maar ga ik naar idle up 1 dan gaat de motor hoog in toeren en dan komt het, ik krijg zo veel tracking op mijn bladen dat de heli bijna uit elkaar vliegt. Zet ik dan idle up 1 af, doet hij het nog tot op de grond, stijg ik terug op vliegt hij terug normaal, ga ik dan weer naar idle up 1 heb ik terug hetzelfde probleem, de pitch curve staat hetzelfde als normaal. Iemand van de club zei dat die plastic kop niet tegen zo hoge toeren kan van de nieuwe motor, wat denken jullie ?. greetz kevin |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
hoe hoger je toeren, hoe lager de gyro gain moet staan. dus zet die alvast lager! en bepaal aub ook eens de headspeed! 2000 is meer dan voldoende
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Misschien staat de pitch van 1 van de 2 bladen iets anders.. Dus dat het ene blad perfect 0 staat, en het tweede net 1. Of een beetje gaan spelen met de throttle curve. Ik had bij mijn T600 dat ie bij 60% gas precies in zijn eigen resonantiezone kwam, oplossing is dan wat meer of wat minder gas. Maar, zoals eerder gezegd moet je eerst even kijken wat het verschil is in toeren tussen de oude en nieuwe motor. Zit daar erg veel verschil in, zal je misschien even een ander motortandwiel op moeten zoeken.
__________________ |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Hallo Vandaag een harde crash gemaakt raptor is totaal los foto's komen strak , de motor en de alu stukken zijn nog goed alles wat plastiek is is niet meer goed van . ps: gelukkig heb ik nog met mijn vario kunnen vliegen, dat maak de dag toch nog goed NU BEN IK OP ZOEK NAAR EEN T_REX 600 KAAL ZONDER SERVO'S GYRO EN MOTOR. GREETZ KEVIN |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |