![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 1 november 2009 Locatie: Herentals - België
|
Mocht je nog op zoek zijn naar een kale body + canopy Trex 600 Nitro geef je maar een seintje ik heb nog eentje staan.
__________________ TRex 450 Pro Vbar + BeastX -Compass 500 - Compass 6HV - Prôtos 500 BeastX - Logo 400 Vbar |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 10 december 2008 Leeftijd: 29
|
Hier foto's van mijn heli na de crash ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us greetz. |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
Hallo Vandaag had ik weer prijs Het was wedstrijd heli vliegen en de heli ging super, de 3e vlucht ik met de heli omhoog en toen sloeg het noodlot toe. De heli sloeg op hol, ik kon niets meer doen, de ontvanger kreeg geen stroom meer, de stekker van de batterij was uit de ontvanger gegaan raar maar toch was het, ik dacht eerst aan storing maar ik vlieg 2,4 dus dat kan normaal niet . Dus nu de vraag : bestaat er iets als de ontvanger geen stroom meer krijgt dat de motor toch nog uit valt ? GREETZ KEVIN |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Volgens mij moet een losse fail safe dat op kunnen lossen... Die dingen hangen ze tegenwoordig nogal regelmatig aan nitro auto's Of je borgt de stroomvoerende kabel in je ontvanger Of je legt een dubbeling aan, zodat meerdere stekkers stroom naar de ontvanger sturen Maar hoe kan de stekker van je batterij zomaar uit de ontvanger gaan? Normaal zit dat toch wel redelijk klem? En voor het idee, 2.4 ghz kan gewoon storing hebben. Alleen de techniek erachter kan dit heel goed verbloemen door bv van kanalen te wisselen etc. Verder kan de ontvanger gewoon last hebben van de normale invloeden, bv statische electriciteit of magnetisch velden en zo. Wat nog wel eens gebeurt, is dat een ontvanger zichzelf uitschakelt door een stroompiek oid. Of een bec die het begeeft Wel erg vervelend zo in korte tijd..
__________________ |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Groet, Bert | |
| | |
| | #36 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 55
| Citaat:
De eerste is elke servo een eigen accu met een fail-safe schakeling geven. De tweede manier is een stevige veer op je gashandel die het gas dicht trekt als de servo stroomloos komt te staan. Beide manieren hebben de nodige nadelen die iedereen hier wel zelf kan bedenken denk ik. Citaat:
__________________ Groeten, Ernst Grundmann | ||
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Citaat:
Geen enkele PCM ontvanger laat namelijk de pulsen vervallen: allemaal houden ze afhankelijk van je eigen instellingen, de laatst ontvangen juiste, óf de voorgeprogrammeerde puls aan als signaal naar de servo's. Ik ben tenminste nog geen PCM ontvanger tegen gekomen, waarbij de puls wegvalt en de servo's onbekrachtigd blijven. Het zou ook een beetje de meerwaarde van PCM voorbijschieten als de servo's onbekrachtigd zouden raken en je model dus als aangeschoten wild naar beneden komt. Wel een heel apart gezicht, als in een bocht het signaal wegvalt en je heli vliegt nog eerst twee volle cirkels voordat je weer verbinding hebt. Vanwege de waarde van die heli (Vario Cobra) waren dat de langste tien tellen van mijn leven.... en de oorzaak: verlengsnoeren zonder ferrietringen.... Stomstomstom!!!, dat gaat niet samen met een benzinemotor! Groet, Bert | |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Dan zal ik de stekkers in de ontvanger vast zetten, maar ik weet het niet we hebben direct na de crash de batterij aan een tester gehangen die was (ok) maar ik zag dat de kabel van de batterij uit de ontvanger was, maar dat kan ook door de crash zijn geweest, het blijft raar ik kijk mijn toestellen altijd goed na.Het is gewoon weer ku...... twee toestellen op nog geen maand tijd stuk greetz |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 4 november 2005 Locatie: juinen
|
het is ook zo dat futaba ontvangers een onderspanningsgrens hebben waarop ze kanaal 3 [gas] dichttrekken , ik ben zo al eens 'gewaarschuwd'door mijn ontvanger .
__________________ 1e en enige lid van mbv 'de vrije vlieger' http://www.youtube.com/watch?v=yqmPgDaVcLI |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Citaat:
Bij mijn weten moet je alle vormen van fail safe voorprogrammeren, zo niet, houd hij gewoon alle laatst ontvangen servostanden vast. verigens heb je dit ondertussen ook al in PPM: ik heb hier een Protec Micro Digital 6 ontvanger, die gewoon PPM is, maar wel en voorprogrammeerbare fail safe heeft, en waarbij als je de zender uitzet, de servo's actief in de laatste positie danwel de voorgeprogrammerde stand gestuurd worden. Het zal ongetwijfeld niet zo goed zijn als PCM, maar het werkt wél.... Groet, Bert | |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 4 november 2005 Locatie: juinen
|
bij een futaba ontvanger shijnt dit niet uit te schakelen te zijn . als hij 3, nogwat volt meet , dan gaat hij denk ik uit van je wel geprogrameerde failsafe instelling . toen ik het had , kakte de motor in richting stationair , prutteld daar even , en [dan sta je dus op de grond ] toerde dan weer op , om enkele seconden later weer in te grijpen . mijn failsafe stand toen op 'motor uit ' . ik vloog toen al jaren , en had dit nooit gelezen /geweten , toen ik het had , dacht ik dat er een storing inzat en ging maar met trillende knieen naar huis , om er vervolgens achter te komen . het is ook niet zon probleem , want met die onderspanning is het gewoon het laatste redmiddel , een waarschuwing om niet op te stijgen . overigens heeft futaba op tot en met de 617 ontvangers , alleen een failsafe op kanaal 3 bij mijn weten , dat was ook een reden dat ik ben geswitched naar mn t12fg zender waar alle ontvangers op kunnen . mvg ferry
__________________ 1e en enige lid van mbv 'de vrije vlieger' http://www.youtube.com/watch?v=yqmPgDaVcLI |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |