![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: Feda heli aanschaffen? | |||
| JA! | | 5 | 19,23% |
| NEE! | | 13 | 50,00% |
| geen mening. | | 8 | 30,77% |
| Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #92 (permalink) |
| Guest
|
Bedankt, dacht ik al, ik ben benieuwd hoe het vliegt, ik heb zelf een aantal keren met een E-TEC 3 cells 1200mAH gevlogen, ontzettend veel power = hogere rotorsnelheid = meer stabiliteit. Wel oppassen voor het plafond in de woonkamer, komt erg snel dichtbij...... Groeten, Johan Johan@HobbyDeals.nl www.hobbydeals.nl |
|
| | #93 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
|
3 cellen vergt teveel van de motor. Draadje: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...pic.php?t=5816 Citaat:
2 cellen = minder power = lichtere heli = lagere rotorsnelheid = makkelijker hoveren Dus ik doe het eerst wel even met 2. als de heli bevalt koop ik misschien wel een brushless motor. Er komt binnenkort ook een CP set uit voor de hummie | |
| | |
| | #94 (permalink) |
| Guest
|
Interessant draadje. Volgens mij heeft voornamelijk de standaard staart motor last van die 3 cellen...... Toch draait mijn hoofdrotor veel sneller met 3 cellen.... en ik kom dus ook (vooral met een complete body) veel gemakkelijker van de grond en kan er stabieler mee vliegen dan op 2. Ik wacht nu op de nieuwe Apache Lader voor 1-4 cellen, zodat ik wat meer met LiPo kan experimenteren. Ik heb ook veel experimenten gedaan met 7, 8, en 9 cellen accu's. Ik vlieg nu alleen nog met 9 cellen (10,8V) en heb nog geen problemen met de motoren gehad, moet wel zeggen dat ik een 310 Tunings motor van Ikarus en een extra large High Authority tail motor gebruik. Wat betreft dat hoveren vind ik dat je met een hogere rotorsnelheid gemakkelijker correcties uit kunt voeren en daardoor uiteindelijk ook gemakkelijker kunt hoveren. Er is volgens mij al een CP set voor de Hummingbird. Als wij de nieuwe zending Hummingbirds binnen krijgen zal ik eens kijken of de CP set van Ikarus er op te gebruiken is...... Groeten, Johan Johan@HobbyDeals.nl www.hobbydeals.nl |
|
| | #95 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
| Citaat:
draadje: Hummingbird bezitters, de Collective pitch komt eraan! Waar niels zelfs een compleet frame zelf gemaakt heeft. Groetjes Michel | |
| | |
| | #97 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Leuke dame
__________________ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |