![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Jij wel.... Maar je zegt zelf al: "als je niet anders kan".... waarmee je zelf al aangeeft, dat ook jij dat toch liever met een goed hoonsetje doet. Ik ken jou niet, wist dus ook niet wat jouw vaardigheden zijn, en zou zonder die informatie ook niet tegen jou gezegd hebben "joh, haal d'r effe een schuurpapiertje doorheen".... Ik ken daarentegen Jonkje weer persoonlijk (en die heeft vaardigheden genoeg, maar ik weet niet of hij dit soort dingen wel eens vaker gedaan heeft), en daarom blijf ik zeggen dat als je niet weet wat je precies moet doen, je het beter kunt laten.... Waar vaar je overigens? Marofjes komen geloof ik steeds minder voor.... Groet, Bert Laatst gewijzigd door brutus; 3 augustus 2011 om 20:11 | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Ghehe gezellig, mogen jachtbouwers ook aanschuiven? Maar wat het honen betreft heeft Bert gelijk: heb ik nog nooit gedaan en zou ik zonder enige kennis ook niet aan beginnen
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 11 maart 2011 Locatie: South of Holland Leeftijd: 42
| Dat is nog te grof.. 220 of meer, misschien is dat nog te grof, beter is 't om 't ter plekke te bekijken. Net zoals Brutus al zei, je moet wel weten wat je aan 't doen bent. Dat van die zuigerveer vind ik niet zo'n goed idee, kun je toch beter een nieuwe steken. gr.Tino
__________________ 2 heli's en een zender..... |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Het zuigerveertje kun je mits niet versleten, gerust "schuren", en dat mag op zich wél met een wat grovere korrel, mits je de groeven maar precies evenwijdig met de veer houd, en zolang je het maar in één beweging doet, niet "heen en weer" schuren. Tegenwoordig worden zuigerveren vaak expres ruw afgedraaid, om het inlopen te versnellen, en dat is in principe wat je nu ook doet. Het "loopvlak" van de veer mag zelfs heel licht bol worden, maar helaas is dat met de hand op deze schaal niet te doen, maar het scherpe kantje eraf halen, zou in principe geen kwaad kunnen. Dat zet zich wel weer. Deed ik meestal bij koelcompressors als er niks nieuws in de kast lag Echter, dat is op deze schaal zo'n gepruts dat een nieuw veertje inderdaad makkelijker is. Groet, Bert. | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 11 maart 2011 Locatie: South of Holland Leeftijd: 42
|
Zuigerveer zou ik zoiezo vernieuwen. Ding is warm geweest dus veerspaning is veranderd. Erafhalen en er weer opsteken is zoiezo al uit den boze. Scherpe kantje is al een teken van slijtage. Dus.....gewoon een nieuwe! Tsja en koelcompressoren is weer een verhaal apart, maar niet relevant. Gr.Tino
__________________ 2 heli's en een zender..... |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |