![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2008 Locatie: dronten
|
hey mensen ik vond op de zolder nog een oude helicopter maar weet niet wat voor 1 het is maar wat voor motor en electronica raden jullie aan en zender enzo want wil hem weer opbouwen het enigste wat ik weet is dat volgens mijn vader dat hij rond eind 70 is ik zet er morgen even wat foto's op voor de duideljikheid |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
nou fijn!!! dit ga ik zeker volgen! denk dat de bearings alvast eens lekker zullen gesmeerd mogen zal een leuk werkje worden om terug leven in te blazen... nieuwe dempers etc zijn zeker nodig... qua electronica hangt dat van je eigen kunnen en noden af en grootte vd heli... gewoon sport vliegen zijn gewone 3001 (of digitale versie ervan) futabas eigenlijk al voldoende, brushless HV servos zullen wellicht een overkill zijn op de tail zou ik toch wat goeds zetten, digitaal en toch zeker 0.10sec FY 401 v futaba is perfecte gyro, kan je hier op wss nog vinden vr e prikje... ook een bec met remote glow is mega handig! of zou jem op Electro zetten?
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Er lopen meerdere restauratie discussies. Zo gauw we merk/type weten, kunnen we je verwijzen naar die draadjes. Meer mensen met liefde voor oud(er) spul: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...l-weekend.html Onderdelen www.helioldie.de
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 27 augustus 2011 om 00:09 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Dan heb je wel een oudje, maar komop met de foto`s ! Wij gaan je helpen. (en zijn stinkend benieuwd wat jij daar heb staan)
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Als het een heli is met een dunne as naar de hekrotor (de as door de staart bedoel ik) dan NIET het advies van ketnet volgen voor wat betreft gyro en snelle servo, maar gewoon een goedkope rategyro en een eenvoudige maar goede servo (bijvoorbeeld S3001 als de heli niet te groot is) want die ouwetjes kunnen juist helemaal niet zo goed tegen dat moderne spul. Veel succes met dit project Groet, Bert | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 5 april 2004 Locatie: den haag Leeftijd: 38
|
Ik heb nog wel een ouwe tolgyro liggen uit die jaren , toendertijd was dit wel de luxe versie die volledig instelbaar was . Ben benieuwd naar t model , heb zelf diverse ouwe heli`s gehad , altijd leuk die ouwe dingen .
__________________ stoor je niet an mijn uitspraken , ik kan er ook niks an doen dat ik uit duh haag kom !!!!!! |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
mensen mjin excuses dat er nog geen foto's zijn maar het weer laat het hier niet toe om leuke foto's er van te maken zodra het mooi weer is maak ik direct foto's | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 5 april 2004 Locatie: den haag Leeftijd: 38
|
Een MFA , denk een 500 uitvoering . Kan niet goed zien of t een collective pitch is of een FP . Ik denk persoonlijk dat t zonde is om er geld aan te spanderen , maar t jouw eigen keuze natuurlijk . Even afwachten wat de rest ervan gaat zeggen .
__________________ stoor je niet an mijn uitspraken , ik kan er ook niks an doen dat ik uit duh haag kom !!!!!! |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Schlüter 222/Heliboy mechaniek, fixed pitch. Niet mee beginnen. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ueter+schluter http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ell-222-a.html wikipedia_Dieter_Schlueter Dieter Schlueter homepage
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 28 augustus 2011 om 22:07 |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
want dan zoek ik iets anders leuks kwa helicopter om op te knappen voor weinig maar wat raden jullie aan als (profesioneel vliegers) | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Het is techniek van ruim dertig jaar geleden. En laatste keer dat ik gevlogen heb is twintig jaar geleden, voor moderne suggesties zie deze sticky/belangrijk discussie: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-wel-niet.html Forumtipje: als je reageert op het laatste bericht in discussie, hoef je niet te quoten, of dan alleen het relevante deel quoten. Dan krijg je lekker 'lean and mean' topic.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 29 augustus 2011 om 19:20 |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 16 januari 2010
|
Ja, inderdaad een Schlüter 222/Heliboy mechaniek. Levensgevaarlijk lijkt me om hier nieuw leven in te blazen als je niet bekend ben met deze dingen. Volgens mij heb ik deze een tijd geleden op MP aangeboden zien worden??? Een bouw-vriend van mij heeft dozen vol onderdelen van Schlüter en heeft ook nog een paar van deze Heliboy's staan. Nee, ondanks mijn plezier van het bouwen zou IK persoonlijk hier niet aan beginnen. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |