![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2011 Locatie: Kolhorn (NH) Leeftijd: 41
|
Geachte heli-piloten, Zou het mogelijk zijn om een .46 motor in een Trex 600N te gebruiken? De motor die ik nu heb zit in een Hirobo GPH46, waar ik niet meer mee vlieg Aangezien de rotordiameter van de GPH46 overeen komt met de Trex 600, zou dit volgens mij moeten kunnen. Er worden geen 3d capaciteiten verwacht Groetjes George
__________________ Hirobo GPH46, Trex 450pro 3gx, CopterX 450, Graupner MX-16s, K-Klasse zeilboot. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 april 2005 Locatie: Nederland
|
Als de rotordiametert hetzelfde is (mag er wel ietsjes van schelen) en de motor past in de mount etc, dan kan dat gewoon ja.
__________________ Heldhaftig, Vastberaden, Barmhartig. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Tandwiel overbrengingsverhoudingen??
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Het zou moeten kunnen. Maar echt flitsend zal het niet vliegen.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat: "Er worden geen 3d capaciteiten verwacht
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica Laatst gewijzigd door brutus; 21 november 2011 om 08:49 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Die oude schluter is van mij, met MD500 schaalbody. Vliegt prima maar je moet wel vooruit denken met afvangen etc want als ie doorschiet komt de heli vermogen te kort voor een goede recovery. Puntje van verschil is dat er 550 mm bladen ( .30) op zitten en geen 600 size. Denk dat je met een .46 op een trex 600 prima kan rondvliegen zonder gekke dingen. Heb zelf ook een 600N gehad en nooit het volle vermogen benut voor figuurtjes vliegen..
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Heren, Bedankt alvast voor de snelle reacties!!! Mocht de combinatie naar mijn idee te kort vermogen hebben, kan er altijd nog een lief motortje in de 600 Novarossi of zoiets Ik tub nog even verder ![]() Groetjes George
__________________ Hirobo GPH46, Trex 450pro 3gx, CopterX 450, Graupner MX-16s, K-Klasse zeilboot. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 16 januari 2010
|
Wel George, ik vlieg met diverse 46 motoren en eerlijk gezegd heb je niet echt veel over qua power in noodgevallen. Vandaag nog een (andere) 46 TunderTiger in een R22 gebouwd om te testen. Ook nu blijkt weer dat het afstellen van groot belang kan zijn. Voorheen vloog ik deze heli met een Irvine 46 en die had duidelijk moeite met deze combinatie ondanks dat deze motor perfect af te stellen was. De Tundertiger laat op zich meer vermogen zien bij het testen dus duidelijk merkbaar verschil bij twee gelijkwaardige motoren. Waar ik ervaring mee heb is dat je niet zomaar elke motor kan uitwisselen i.v.m. de as dikte/lengte. Ik heb geen ervaring met de door jouw genoemde motoren maar vooraf gaande, aan je uitwissel idee, even iets om jezelf vooraf te informeren over de mogelijkheden. |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Je hebt hier zeker een punt. Eigenlijk is het verstandiger om bij de "voorgeschreven" motoren te blijven. Ik vind het alleen jammer om een motor te laten zitten in heli waar mee ik toch niet vlieg. Waarom vlieg je er dan niet mee??? ....... Probeer maar eens aan onderdelen te komen :confuser: Grrrrrr. Groetjes George Wat me trouwens opvalt is dat er heel makkelijk gesproken wordt over nitro aandelen van 30% waar "vroeger" 10 tot 15% heel normaal was. Lopen de tegenwoordige motortjes alleen nog goed op deze hoge percentages??
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Ik draai mijn .46 gewoon op 10% Die OS50 hypers etc word volgens mij geadviseerd vanaf 15% en hoger. Dat zal wel te maken hebben met de 3D vliegerij waarbij de motoren meestal voluit draaien en flink wat te voorduren krijgen in tegenstelling tot "saai" rondpruttelen in bijv een schaalheli.. Het onderdelen probleem ken ik maar al te goed: laatst 2,5 maand gezocht naar een nieuwe koppeling voor in de Schluter....
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
De Nitropercentages, ach, da's relatief. Je hebt bij veel motoren inderdaad Nitro nodig, maar meer dan 10% NODIG hebben, is iets heel anders dan "30% WILLEN want daar knalt ie zo lekker mee".... Wil je geen Nitro, dan moet je er een Rossi in zetten.... die doen het 100% goed met 0% Nitro en 15% olie.... iedere dag, vele jaren lang. En vermogen zat.... Een OS wil wel zonder Nitro lopen, maar is dan vaak erg kritisch en neigt naar heet lopen. Niet verstandig tenzij je speciale maatregelen neemt zoals een andere carburateur (Lötterle o.i.d.) Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 16 januari 2010
|
Nitro %en. Dit is en blijft een verhaal apart. Ik heb al diverse motoren en nitro getest en iedere keer kom ik er op uit dat het afhankelijk is hoe de samenstelling en de opbouw van je heli is. Nauw vlieg ik normaal gesproken alleen maar met ouwe bakkies. Mijn ervaring is dat een OS 46 zoveel mooier draait met 30%nitro dan dat ie op 5 % draait. Het verlies aan vermogen, wanneer je bijvoorbeeld 5% gaat gebruiken, is echt ontzettend goed merkbaar. Een Webra 50 daarin tegen loopt met 5% als een kanon zo hard. Uiteraard kan je beide motoren niet met elkaar vergelijken vandaar dat ik dit aangeef dat e.e.a. nauw verbonden is met de opbouw en je materiaal keuze van je heli. Veel plezier met je bouw plannen. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |