![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 juni 2003 Locatie: Tilburg
|
Hallo, Deze kwam ik tegen op een ander forum,best handig: http://www.team-raptor.net/videos/11R90%20setup.wmv Groeten, Marcel
__________________ Flying RC-helicopters isnt a hobby...it's a way of life... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2003 Locatie: Helden
|
Inderdaad leerzaam filmpje. Ed
__________________ Henseleit TDR, Vario R22, Agusta A109 E550, EC145 CountryLee Trex 600 12S, Sceadu 50, Schluter bell222 1978. www.indoorvliegen.nl |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Goed filmpje ! juist die superbelangrijke punten worden aangehaald, met zo`n basisafstelling kun je naar het veld en hoef je niet meer aan de stangen te gaan draaien.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
het filmpje heeft goede snelle en duidelijke info. Dat zingende geluid is trouwens normaal bij digitale servo`s.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2004 Locatie: nieuwleusen
|
ik denk dat zon flimpje niet alleen handig is voor de basis afstelling van een r90 maar van alle raptors. had gisteren laat al gekeken was te lui om nog iets te zeggen. maar zulke filmpjes zijn dus echt iets voor beginners om maar zo te zeggen
__________________ M.v.Gr. marco b. peace is a state of mind and a way of life/ aka high flyer/KNVvL lid/ auto's is ook leuk. hpi freak |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
RHelie, Dat ben ik wel met je eens als je de servo's belast in rust. Wil best eens een filmpje maken van de Sylphide met 9255's aan boord, over de hele pitch range geen brommetje (tenzij ik natuurlijk mijn paddels of bladen probeer te verdraaien). In rust horen ze niet zo te brommen(zingen, piepen Na ja. Ik wilde alleen maar aangeven dat er nog wel wat gefinetuned kon worden. Greetz, Marc
__________________ *** If it can FLY it will CRASH *** | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
Hoi, Inderdaad, een leuk filmpje. Dit geeft een prima basis. Voor de fijnproevers onder ons, het is niet helemaal juist wat er in het filmpje wordt gezegd. Wanneer je bij 0 graden pitch de hevel van de pitch servo horizontaal hebt staan, dan heb je niet een symetrische pitch curve. De servo hevel moet een beetje omlaag staan, dan krijg je een symetrische pitch curve. Dit compenseert de asymetrie in de pitch brug. Het bovenstaande staat overigens ook gewoon in de handleiding van de Raptor 90. Ik zet de hevel altijd zo neer dat je een exact symetrisch gedrag krijgt voor de positieve als ook de negative pitch. Zet de servo maar eens op de nulpositie, en regel de boel dan maar eens af zo dat er ook 0 graden op de bladen staat. Stel nu je ATV aan 2 kanten gelijk in. Meet dan je maximale positieve pitch en je maximale negative pitch. Je zult zien dat je meer negatieve pitch hebt dan positief. Door de hevel op de juiste positie te zetten, kun je dit "probleem" precies wegwerken. Groeten, John. |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |