![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2004 Locatie: nieuwleusen
|
mestdaght de staart servo is van belang bij gyro's die alleen bij een speciale servo hun werk goed kunen doen. de gy401 is zon servo omdat er van die verwacht word dat die de staart perfect strak houd. daarom is die gyro ook uit gerust met een comunicatie snelheid van 270 hertz in digitaal modus. met een anologe servo of een servo die dit niet aan kan is het maar 70 hertz. dat is dus de reden dat we zeggen dat er bij de 401 de s9253/54 echt nodig is want die zijn gemaakt voor 270hertz en daar door komt de gy401 echt tot zijn recht.
__________________ M.v.Gr. marco b. peace is a state of mind and a way of life/ aka high flyer/KNVvL lid/ auto's is ook leuk. hpi freak |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 augustus 2003 Locatie: Doetinchem Leeftijd: 42
| Citaat:
Technische Daten: Stellzeit/60°: 0,08S Stellkraft kg/cm: 1,1 Abmessungen in mm: LxBxH 20x8x17,6 Nennspannung: 4,8Volt Getriebe: Kunststoff Gewicht: 4,5g meer info http://shop.jamara-produkte.de/produ...roducts_id=841 gr Remco
__________________ Voor (online) modelbouw zie www.4rc.nl of mail: info@4rc.nl, 4rc.nl bilderdijkstraat 100A Doetinchem The sky is not the limit, its the ground | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2002 Locatie: België, Geraardsbergen/Gent
|
allé, ik had eerst een ouwe mechanische met S3001 (sturen maar) dan GY204 + S3001 (nice) dan GY401+S9253 (wow to buy this marginally more expensive, but extremely better performing gyro) |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
servotje wat remco aangeeft, met bevoorbeeld een GY240 zou een mooie betaalbare combi zijn voor op een kleinere machine
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
De GY240 met een 3001 is ook een leuke set hoor ! ik heb die een tijd op mijn Vario gehad en voldeed prima. In de HH modus gewoon loopings in zijn achteruit ! De 401 combo is gewoon plug & play en vanaf de zender in te regelen.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 november 2004 Locatie: Rotterdam
| Citaat:
http://shop.jamara-produkte.de/produ...roducts_id=846 of zelf nog kleiner http://shop.jamara-produkte.de/produ...oducts_id=1035 Met de ACT micro giro heb ik slechte ervaring deze wilde niet goed samen werken met mij zender de MC22 wat betref normaal/HH mode Dit lag niet aan de giro maar de wijze waarop de zender dit signaal verwerkt men is gewaarschuwd groeten jan | |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Ekeren Leeftijd: 36
|
Nu ik genoeg reakties heb. Ik twijfelde dus tussen deze combinatie 1 ) MS-44 samen met een een snelle digitale servo die ik over heb. ps-4001 http://www.christian-keil.com/neu/keil-fet-servo-e.html of hs 925MG http://www.hitecrcd.com/Servos/spec_sheets/hs925.pdf beide snelle touringcar stuurservo. 2) of een Gy401 met dezelfde servo. 3 )of natuurlijk de volle pond betalen met GY401 en bijhordende servo. Super budget gerekend maakt dat het verschil tussen +- 70Euro of 199 euro. TM
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
mmh, die snelheden daar zijn wel op 6V
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2004 Locatie: nieuwleusen
|
die gy401 kun je ook kopen voor 192 euro moet je alleen kijken bij rcheli store en als het nog goedkoper wilt zul je nog wat verder moeten kijken. bijvoorbeeld 165.30 euro bij helikraft.com
__________________ M.v.Gr. marco b. peace is a state of mind and a way of life/ aka high flyer/KNVvL lid/ auto's is ook leuk. hpi freak |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
|
Zeg nu eerst eens in wat voor heli dat moet. Ik zie in je onderschrift een LMH corona. Ik zou daar gewoon een GY240 in zetten met een Hitec HS-81 servo. Voldoet prima, zeker in een FP heli.
__________________ Gelukkig is de paardensport van mijn vriendin nog veel duurder |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Ekeren Leeftijd: 36
|
Ik zou het "voorlopig een LMH Corona" noemen. Het is de bedoeling dat de gedane kosten overdraagbaar zijn. Maar een rappy , eolo, of logo... word niet uitgesloten. Ik heb een beetje expres verzwegen over welke heli het gaat omdat het mij zuiver over de gyro-servo trein ging. TM
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
|
Ik zou daar zeker geen 401 - 9253 combi in zetten. Totale overkill voor dat FP helitje. Gewoon een GY240 en een HS-81. Werkt prima. En als je later echt een "echte" heli neemt, de corona er lekker voor erbij houden om te oefenen en de nieuwe heli uitrusten met een GY401 + S9254 combi.
__________________ Gelukkig is de paardensport van mijn vriendin nog veel duurder |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
En als je toch alles wilt overzetten.... Neem de 401+ 9253/9254. Mocht je voor Eolo (Spirit) willen gaan, werkt een 401 + HS 81 ook. Dan kan je bij overstappen die HS 81 op swash zetten, en voor de staart een micro digi kopen.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 4 november 2003 Locatie: Nederland! Leeftijd: 41
|
Heb zelf een act pico gyro op mijn eco 8.. hij is inderdaad erg klein! Maar los daarvan, hij houdt de staart behoorlijk strak op zijn plek. Ik gebruik een hs-81 op de heck, aansturing met een koolstof buisje en heb een schuif op de zender voor de gevoeligheid. Instellen van trim is wel ff klooien, met name de fijntuning op de gyro is belangrijk, beetje bijdraaien scheelt een hoop gezwabber. Toch denk ik voor de grotere, duurdere heli's zou ik eerder met een 401 aan de slag gaan, gezien de bekende prestaties en de toch al behoorlijk gedaalde prijs. (al gezien voor 169 euro voor de set met servo) |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |