![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Ekeren Leeftijd: 36
|
Ik ben nog op zoek voor een gyro ter vervanging van de robbe G200. Nu zou het simpel zijn gewoon zonder vragen te stellen een GY401 te nemen. Maar ik vraag me af, wat juist het voordeel is t.o.v. van andere < 100Euro gyro's. Zoals bv een ikarus profi, MS-44, robbe 3D of kleine broer GY240. Toch gyro's van "helicopter merken" waarvan ik verwacht qualitiet verwacht. Loop ik het risico dat andere gyro, toch gaan driften, wat kan ik verwachten van een mindere gyro. TM
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
zoals al een miljoen keer verteld op het forum, er is geeneen betere geld/kwaliteit verhouding dan de GY401 met 9254 digi servo. geef gerus wat minder uit en erger je dan aan het "net niet goed" ga je niet voor een digitale servo maar bv op een micro met een hs50 van hirec ofzo, dan voldoet de GY240 net zo goed.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Valt niets aan toe te voegen
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2004 Locatie: nieuwleusen
|
wat ik ook nog wel eens zie is dat er mensen met midi vliegen. die verwachten dan dat omdat ze er een gy401 op hebben ziten maar niet met bij horen de servo s9253/54. dat de staart gewoon blijft staan waar die staat ook al geef je meer pitch. terwijl er juist met een niet bij passende servo de gy401 niets extras geeft. dan geven ze de schuld aan de heli wie kan me dit ff uitleggen
__________________ M.v.Gr. marco b. peace is a state of mind and a way of life/ aka high flyer/KNVvL lid/ auto's is ook leuk. hpi freak |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Haps Leeftijd: 29
|
Het enigste wat beter is dan een GY401 qua gemak & performance is een GY601 of GY611.... verder is er niet beter. Zoals gerard al zei, koop gerust een mindere (marginaal) goedkopere gyro... zodat je jezelf kan ergeren, kan blijven afstellen en nooit echt tevreden zal zijn. Ik heb overigens allerhande B-gyro's gevlogen, van tolletjes tot Robbe 3D gyro's.... en GY401, GY502, GY601... en GY401 is the best bang for the buck zoals de amerikanen dat mooi uitdrukken. GY601 is de beste gyro die ik tot nu toe gebruikt heb!! Cheers, Richard ps. ben het met marco eens dat je de GY401 ALTIJD met een 9253/9254 moet gebruiken.... voor het beste resultaat
__________________ Proud member of Team QuickUK, Team Duralite & Sponsored by Logictech, V-blades & 4rc.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Ze moeten snel kleine 8 grams snelle digitale servo's uitbrengen zodat we overal de 401 in kunnen zetten
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #7 (permalink) | ||
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Haps Leeftijd: 29
| Citaat:
Citaat:
19 gram weliswaar, 11 gram meer... maar klein licht en snel :P Cheers, Richard
__________________ Proud member of Team QuickUK, Team Duralite & Sponsored by Logictech, V-blades & 4rc.nl | ||
| | |
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
Ik gebruik de JR/Graupner DS 3781: Technische Daten Betriebsspannung 4,8 ... 6 V Leerlaufstromaufnahme ca. 16 mA Stromaufnahme max. ca. 890 mA Stellmoment ca. 18 Ncm (1,8 kg/cm) Haltekraft ca. 47 Ncm Drehbereich ca. 2 x 45° Stellzeit ca. 0,04 s/40° Gewicht ca. 28 g Abmessungen (L x B x H) ca. 33 x 15 x 27 mm |
|
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
| Citaat:
Om wat voor heli gaat het eigenlijk? Iemand verdere ervaring met deze gyro: SMM-gyro van ACT: de PICO SMM HJ is er wel heel positief over.
__________________ Gelukkig is de paardensport van mijn vriendin nog veel duurder | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
nou michel je weet als goed is nog wel van mijn geschiedenis met hj. voor mij is het meer iets zijn positiefe mening is voor mij negatief ik heb nu me logo 10 eindelijk zelf aan het vliegen gekregen door julie advies over een ander tandwiel. daarna bleek dat de swash plate servo links te kort waren. dit was goed volgens hem/haar. dat maakte de logo levens gevaarlijk wou alleen maar achter uit bij full pitch. dit is nu ook hersteld. dus ik zou zeggen negatief advies van hj
__________________ M.v.Gr. marco b. peace is a state of mind and a way of life/ aka high flyer/KNVvL lid/ auto's is ook leuk. hpi freak |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
|
Niet al het advies is slecht wat HJ geeft Marco. Ik vraag dus ook naar andere ervaringen over de gyro. Niet ervaringen met HJ.
__________________ Gelukkig is de paardensport van mijn vriendin nog veel duurder |
| | |
| | #12 (permalink) | ||
| Citaat:
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano | ||
| | |
| | #13 (permalink) |
|
oke heb het begrepen michel. dus als er nog mensen zijn die positief zijn over die gyro horen we het graag. het liefste van mensen die ook ervaring heben met de andere gyro's
| | |
| | #14 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
De robbe 3D was wel aardig maar duurt echt 30 seconden voordat hij geinitialiseerd is. Beweeg je? Kun je opnieuw beginnen. Dan is 30 sec erg lang......... En hij gaat driften bij temperatuurverschillen. ACT gyro's vond ik ook goed. De 401 is gewoon het best !! ALLE gyro's hebbben baat bij een supersnelle staart servo. Een 401/3001 combo is ook prut. 9253/9254 is een must.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Ekeren Leeftijd: 36
|
Gezien de staartservo dan zo belangrijk is. Wordt bij klagenden niet GY401 vliegers de vraag dan ook gesteld WELKE servo ze gebuiken ?? Ik kan me perfect inbeelden dat degenen die een mindere gyro gebruiken eveneens een compromi voor staart servo gaan gebruiken. daarvoor je de gyro niet mag veroordelen. TM
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |