![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Heeft er al iemand geprobeerd 2 batterij packs in serie aan elkaar te leggen? ( plus aan plus en min aan min, wat wil zeggen dat de Ampere opgeteld mag worden) Dit zou toch een veel langere vliegtijd moeten geven. |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Wijchen Leeftijd: 21
|
Wordt wel vaker gedaan , kan gewoon alleen wel oppassen dat je die 2 sets samen laadt anders ontlaad je 1 misschien te ver! Er vallen daar ook stekkers voor te kopen.
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2003 Locatie: Doetinchem Leeftijd: 42
|
In serie, is 2 * 4,8 V = 9,6 V ik denk dat je servo's het ongeveer 2 seconde volhouden. Twee pakketen parallel dat gaat wel goed, als het tenmiste de zelfde cellen zijn. Maar of het extra gewicht je voordeel biedt? Je kan volgens mij net zo goed een keer wisselen, of bijladen op het veld. gr Remco edit ik lees niet goed, je zegt serie maar je bedoelt parallel, dus inderdaad plus aan plus en min aan min.
__________________ Voor (online) modelbouw zie www.4rc.nl of mail: info@4rc.nl, 4rc.nl bilderdijkstraat 100A Doetinchem The sky is not the limit, its the ground |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Dat heet parallel aansluiten, niet in serie aansluiten. Bij de laatste plaats je de accu's achter elkaar, de spanningen worden bij elkaar opgeteld.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Wijchen Leeftijd: 21
|
Oeps daar had ik even over heen gekeken Klopt inderdaad. denk dat je op een helicopter er ook niet echt veel profeit van hebt.... kijk als het nu een zwever is die moeilijk omhoog te krijgen is......
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Heb je het over NiCd/NiMH of Lipo cellen?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2005 Locatie: Terwolde
|
Zijn het sub c's of penlights ? Ik zou eerst een 3600 mAh NiMh erin zetten. Voor je die leeg hebt ben je wel een paar rondjes verder. Als 2de prioriteit zou ik wat aandacht besteden aan de bedrading en de stekkertjes. Mocht je er dan 2 parallel willen zetten dan kun je zelf een y stekkertje maken. Echter zo te horen kun je gewoon beter een kant en klaar pack kopen met een goede snoertje eraan (of 2) en niet zelf gaan expirimenteren. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
2 baterijen parallel hangen lijkt me geen goed idee. De spanning zal NOOIT gelijk zijn, als het "12V" packs zijn dan is de een misschien 12.1 V en de ander 11.95 V en heb je een dikke kortsluiying van 0.15 V. In serie zetten is nooit een probleem om batterijen te combineren maar dan krijg je dat je de spanningen kan optellen. Meer ampere-uur overlaten aan batterij-bouwers, batterijen parallel hangen is waanzin. Wat je WEL kan doen is de ene stroom-vreter met de ene batterij voeden en een andere stroom-veter met een andere batterij voeden. Moet je wel de massa's of "min"-en aan elkaar knopen zodat de stuur-signalen een gemeenschapelijke massa of referentie-spanning hebben. Van zelfbouw heb ik weinig kaas gegeten maar hier weet ik alles van Ton |
|
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Haps Leeftijd: 29
|
Ik heb in vliegtuigen wel vaker 2 accu's in serie gezet, dit gaat prima MITS: - 2 schakelaar gebruiken - apart laden, door de 2 aparte schakelaars - allebei apart aan de ontvanger aansluiten Werkt prima, wel ZWAAR!!! http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...light=duralite http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...light=duralite Als je langer wil vliegen met 1 lading moet je de bovenstaande posts eens lezen, met die accu's kun je met een 50 zo'n 15 vluchten maken (hard 3D alles digitaal) en met een 90 zo'n 10/15 vluchten. Cheers, Richard
__________________ Proud member of Team QuickUK, Team Duralite & Sponsored by Logictech, V-blades & 4rc.nl |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 juni 2004 Locatie: Laakdal Belgie / KMC meerhout Leeftijd: 44
| Citaat:
Toch maar eens elektriciteit voor dummy's kopen hoor ton
__________________ Extra 2.6 comp arf / Wilga 2.80m 75cc / Ultimate 75cc / Nimbus 5.2m / T14Mz | |
| | |
| | #15 (permalink) | ||
| Guest
| Citaat:
Zal ik maar gewoon m'n mond houden hier ??? Ton | ||
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |