![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hoi, Is het mogelijk om zonder schade een heli te starten met een boormachine ? Ik heb namelijk al veel horen zeggen maar is het werkelijk zo ? Stel dat je pen blijft zitten in het slot. Wss de vrijloop die vermijd dat je startmotor gaat meedraaien. Ik wil namelijk mijn graupner heli starten met een boormachine. Ik heb een bosh die 1250 toeren draait. Is dat voldoende ? Groeten Joris |
|
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
ik doe het bij mijn 90 ook, omdat mijnsullivan deluxe hem niet zo fraai rondkrijgt
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2003 Locatie: Helden
|
Hoi, De Graupner uni mechaniek beschikt niet over een vrijloop, normaal moet je de unimechaniek standaard starten via de koelvin en dit is zeker niet aan te raden met een boormachine. Heb je daarentegen een verlengstuk op de koelvin en heb je daar de 6 kant pin voor nodig zal dit geen probleem zijn. Wel is aan te raden om een startpin te gebruiken met vrijloop. Mvg Ed
__________________ Henseleit TDR, Vario R22, Agusta A109 E550, EC145 CountryLee Trex 600 12S, Sceadu 50, Schluter bell222 1978. www.indoorvliegen.nl |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2005 Leeftijd: 33
|
(Een gewone startmotor met een startpen met vrijloop!) lees nou net dat edsheli dat al schreef. Ik start wel gewoon met een accuboor, mijn Shuttle en TZ hebben bijde vrijloop. gr Stefan
__________________ Een hobby kost geld,..Een heli nog veel m€€r. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Sommige startmotors zoals de sullivan deluxe mogen op 24 volt, dan heb je net die extra power, een accuboor heeft een vertraging die jou motor kan slopen. Vandaar dat die wordt afgeraden. Verder wil ik je wijzen op de gevaren van extra startpower, een hydrolock komt vaak voor bij helies en als je er dan een te zware starter op zet heb je een kapotte motor.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 30 september 2005 Leeftijd: 41
|
Het gaat gewoon geweldig, ik gebruik hem heel vaak tot dusver zonder negatief gevolg. Wel ligt het aantal toeren lager dan met de normale starter.
__________________ Techno trottles up, fuel level goes down |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2005 Leeftijd: 33
|
niet met een slipkoppeling op je accuboor! ps je ben op zoek naar Hirobo onderdelen? >> http://store.xtremercproducts.com/hirobo.html
__________________ Een hobby kost geld,..Een heli nog veel m€€r. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |