![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juni 2004 Locatie: Bladel Leeftijd: 23
|
ik ben opzoek naar iemand die mij een beetje uit kan leggen hoe de besturing van myn robbe ornith kan vertellen.... ik weet niet waar welke servo voor dient en hoe ik de rotorkop het beste af kan stellen ??? m.v.g. NIck
__________________ hobbyist |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 38
|
En daarna rap naar een club toe! Zo te horen heb je nog nooit aan een heli geknutseld, laat staan er een gevlogen.... Stel hem zo goed mogelijk af, en doe de eerste pogingen met goede begeleiding, liefst op een club dus...
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
haha , ik vlieg al 6 jaar met vliegtuigen...en heb geregeld gevlogen met iemand anders zijn heli, en vlieg al 2 jaar heli op de simulator...dat gaat super goed dus un moet ik het sleutellen nog leren. even een vraagje over de afstelling in de zender...ik heb swashplate hr3 niet in mijn zender alleen 3 en 3E , en dan 1.2.3. weet jij welke ik dan meothebben ?? ik heb een fc16 zender want als ik swashplate 3 pak dan werkt de tuimelschijf gewoon alleen als ik de servo;s zo ompool dat de tuimelschijf omhoog gaat bij het gasgeven dan klopt de richting van de rol niet en de nick ok niet...
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
Ik heb een FF7 en daar kun je alles apart gaan omzetten, die HR3 staat in die zender wel, maar wat de instelling op een FC16 is daar zit ik nu ook mee vast hoor. Instellen en verzetten tot de juiste combinatie verkregen wordt. Of met wat geluk dat iemand op het forum ook de combinatie Ornith met FC16 heeft. Ik ben overgeschakeld naar Raptor 50, daarvoor vindt je altijd iemand om je te helpen.
|
|
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 38
|
Je kan in de handleiding van de FC16 zien aan de hand van de plaatjes welke swash je moet hebben. Daarin word ook uitgelegd wat je moet ompolen om de juiste bewegingen te krijgen. Mail me als je de manual niet meer hebt, ik heb um digitaal in het nederlands ergens zwerven... Ton. PS No offence, liever geen in stukjes gehakte mede-modelbouwers na goed bedoelde adviezen hier
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
het nakijken van de servo richtingen moet toch gebeuren van achter de heli of van voor ?? want als ik achter de heli zit krijg ik het met geen mogelijkheid voorelkaar alles in de goede richting te zetten...
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
Achter de heli zittende moet de swashplate naar rechts voor rechter aileron en naar links voor linker aileron. Dat zou toch al duidelijk moeten zijn, dat is hetzelfde als bij vliegtuigjes. Elevator met de stick naar voor moet de swashplate naar voor kantelen en stick naar achter moet de swashplate naar achter kantelen. Zo gaat de heli vooruit of achteruit, of kantelen naar voor of achter. Collective pitch is tesamen met de gasstick, afhankelijk in welke mode je vliegt gas geven moet de swashplate naar boven gaan en de carburator open gaan. Begin eerst met deze stick, daar ga je al wat werk mee hebben.
|
|
| | #12 (permalink) |
|
jha das eigenlijk logisch dat je er achter moet gaan zitten dat snap ik wel , maar dan klopt myn heli programma niet in de zender p.s. ik vliegen met gas en rol rechts
| | |
| | #13 (permalink) |
| Guest
|
Heb je al eens gekeken naar de handleiding van de radio en gelezen wat daar van instaat? Een goede raad is ook vlieg in de mode dat ze in de club mee vliegen. Zo is het altijd gemakkelijk raad en begeleiding te geven aan leerling piloten. Maar als je al vliegt op simulator zal het wel moeilijk zijn dit nu nog af te leren.
|
|
| | #15 (permalink) |
|
ze vliegen bij ons op de club ook met de zelfde mode , ik heb mun brevet voor motorkisten al , en tevens ook voor instructeur ...dus het vliegen met motor kisten en het om gaan met de zender is het probleem niet ...maar het afstellen van de heli heb ik nog nooit iets mee te maken gehad
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |